Vegatopia Forum

De AD oliebollentest bij Jinek

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De AD oliebollentest bij Jinek
« Gepost op: 22 december 2017, 01:10:39 »
Na de ophef over de blijkbaar niet onafhankelijke haringtest van het AD (waar wij niet zo geïnteresseerd in waren) vanavond/gisteravond een item over de jaarlijkse oliebollentest van het AD bij Jinek. Spannende televisie. De broer en zus oliebollenverkopers uit Haarlem, die vorig jaar een 1 hadden gekregen, en de hoofdredacteur van het AD zaten samen om tafel. De verdediging van de hoofdredacteur over de teksten waarmee de oliebollen de grond in werden geboord, was op zijn zachtst gezegd nogal zwak, en hij kijkt ook nogal ongemakkelijk. De broer uit Haarlem wist zijn punt goed te maken, maar blijft te veel hangen in emotie. Je ziet hoe zijn zus zich verbijt en af en toe haar broer toesist dat 'het nou wel genoeg is geweest'. Jinek probeert de boel wat in het gareel te houden.

Hoe zijn de oliebollen van jouw lokale oliebollenboer? En wat was zijn of haar score in het AD? Of maak je je oliebollen gewoon zelf? Of hou je helemaal niet van oliebollen?
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Wombat

• 2.706
Re: De AD oliebollentest bij Jinek
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2017, 08:27:41 »
Ik ben dol op oliebollen. Echt goede zijn lekker, maar te vaak zijn ze niet gaar of te hard gebakken of beide. Erg jammer. En ik vind ze echt vers nog warm het lekkerst, maar te vaak zijn ze koud en oudbakken. En daarom eet ik ze maar niet.

Aiko

« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2017, 10:19:32 »
Ik vind ze alleen maar lekker als er van die lekkere krokante uitstulpingen aanzitten. Maar bij de winkels krijg je alleen maar van die perfecte ronde egaal gebakken exemplaren.

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2017, 13:40:53 »
Ik hou van oliebollen, mits ze klein van stuk zijn (want dan zijn ze meestal gaar) en bij voorkeur met bierbeslag. Ik kijk altijd uit naar de paar weken per jaar dat ze te koop zijn.

De AD-testen neem ik echter totaal niet serieus. Een van de beste snackbars van NL zit bij ons in de stad, en sinds die kritiek heeft gehad op de AD test scoren ze permanent laag terwijl ik nooit betere friet gehad heb.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2017, 10:41:51 »
Ik ben het eens met Aiko.
Gelukkig bakt mijn vader ieder jaar oliebollen voor een weeshuis. Van die lelijke, met knapperige uitstulpingen. Heerlijk!

Online meisbaer

• 5.623
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2017, 17:08:24 »
Bij het winkelcentrum (de Hoven) staat elk jaar een kraam die prima bollen heeft. Niet te vet, goed gaar, luchtig zacht van binnen en toch knapperig. Maar we eten ze dan ook het liefst meteen op. Hij had geloof ik vorig jaar een 7,6 o.i.d gekregen, wat volgens mij wel netjes is.