Vanwege die speciale anti-aanbaklaag moet je voor een knapperig korstje het vuur hoger zetten, en daar gaan die pannen van kapot.
Citaat van: Hizikigrrrl op 14 juni 2016, 14:07:26Vanwege die speciale anti-aanbaklaag moet je voor een knapperig korstje het vuur hoger zetten, en daar gaan die pannen van kapot.Dat gaat met name over PTFE/teflon (Tefal) pannen, en in het bijzonder over de stof PFOA die gebruikt wordt om de antiaanbaklaag aan de pan te hechten. Er schijnt ook een nieuwe anti-aanbaklaag te bestaan met de naam Thermolon, PFOA-vrij, en die zou veel beter tegen hoge temperaturen bestand zijn, tot zo'n 450 Celsius. Bij zo'n temperatuur krijg je niet alleen een knapperig korstje, maar wordt je hele tofu- of quorn-burgertje erg vlot door en door knapperig zwart. Als je al het geluk hebt dat het niet spontaan in de fik vliegt.
... groene pannen ...
Vooral bij de rand kreeg je de aanslag ook niet meer weg.
Oh, ik dacht dat wij te goedkope keramische koekenpannen hadden en we een beetje te onhandig ermee waren, maar we zijn dus niet de enige die aanbakken hebben. Vooral bij de rand kreeg je de aanslag ook niet meer weg.Ter aanvulling stoompan.
Keramische pannen, die zijn toch (bedoeld) voor keramische 'gas'pitten?
Dankzij de Creuset van Helen in haar top-5-artikel (op de redactionele site) en een commentaar van Tefal op een gesponsorde Facebookpost heb ik zojuist bij Tefal drie keramische pannen van gerecycled aluminium besteld: een Renew ON wok, hapjespan en koekenpan. Ik heb steevast goede reviews voor deze pannenserie gelezen, ik zat al langer te denken aan keramische pannen, onze huidige woks en koekenpannen zijn nu echt dringend aan vervanging toe en ik vond de prijzen heel schappelijk.