Goede tip neleH! Mijn keuken is schandalig ruim, dus veel ruimte voor voorraad (en voor keukenspullen). Ik heb een AH op 4 minuten lopen, maar door mijn afkeer van boodschappen doen hou ik het bij 1 keer per week Picnic, met een weekmenu. Acties ben ik wel gevoelig voor, zeker voor dure spullen zoals wasmiddel en vaatwastabletten, maar dat gaat vanzelf wel op. Ik heb volgens mij geen voorraadkast vol door acties. Het komt eigenlijk doordat ik een grote basisvoorraad wil hebben, maar daar door het jaar heen niet genoeg van opmaak. Drie a vier soorten rijst bijvoorbeeld. Ik heb nog een baal van 2 kilo, die iemand die bij me kwam koken had meegenomen. Ik eet hooguit 100 gram per keer, en dat soort rijst hooguit een keer per maand. Dat is dus voldoende rijst voor 2 jaar! Misschien moet die maar naar de voedselbank (is nog onaangebroken). Ik heb zelf zilvervliesrijst, risottorijst en basmatirijst. Met hooguit 1 keer per week rijst is dat nog voldoende voor een maand of drie.
Gisteravond een hele lekkere smoothie gemaakt van het fruit dat op moest, een glas mee naar werk vandaag en drie porties in de diepvriezer, dat gaat de komende week wel op.