Het is weer december, tijd voor de voorraadkast uitdaging! Ik merk dat ik inmiddels (na een aantal keer deze uitdaging gedaan te hebben) wel voorzichtiger ben met mijn voorraad, het vooruitzicht van maanden lang verplicht twee keer per week pasta eten heeft mijn pasta inkoopbeleid wel een beetje ingetoomd.
Wat moet er op deze keer: uit de diepvriezer bonen, kikkerwten, soepen, tomatensaus, nog 1,5 brood van de Togoodtogo aankoop in september (note to self: maar niet meer doen, hoe goed en goedkoop het brood ook is), een paar bakjes vleesvervangers, brie, cake, diepgevroren rijpe bananen.
Uit de voorraadkast: twee pakken spaghetti (waarvan ook eentje van Togoodtogo), twee halve pakken pasta, curry pasta, verschillende soorten toastjes en crackertjes.
Alle zaken die ik bij vorige uitdagingen tegenkwam (hallo kastanjepuree!), heb ik niet meer gekocht. Ik heb ook niets meer gekocht waarvan ik niet zeker wist dat ik het ook echt snel ga gebruiken, hoe lekker het ook is/lijkt. En ik ben strenger geworden op het gebruik maken van acties, het kan wel veel goedkoper zijn om drie bakjes olijven tegelijk te kopen maar als ik er hooguit eentje per week eet, schiet dat echt niet op.
Ik denk dat ik voor het eerst sinds ik aan deze uitdaging begonnen ben, in december wel klaar ben met alles opeten!
Iemand anders nog bezig met het leegeten van kasten en vriezers?
edit: net even in de koelkast gekeken. Ik dacht dat het wel meeviel maar moet hard dooreten om alle kaas deze maand op te krijgen. Misschien had ik toch niet ook nog een kaas adventkalender moeten kopen