Zachte geitenkaas gaat inderdaad erg goed. Ik heb bij de Sligro een pot van een pond geitenkaas-keutels gekocht, dat is zachte geitenkaas die tot bolletjes van ca een halve centimeter geperst is. Ideaal voor in de diepvries, je mikt zo een handje door de saus of over een ovenschotel.
Voor deze week staat er twee keer stamppot op het menu, omdat ik in december per ongeluk twee zakken aardappelen had gekocht en ze nu toch echt op moeten. Zuurkool, winterpeen en uien heb ik nog dus dat wordt zuurkoolstamppot en hutspot. Van allebei hou ik dan wel weer een portie over voor in de diepvriezer, dus ga ik twee keer soep meenemen naar mijn werk, dat is diepvries voorraad en creeert weer ruimte voor de stamppotten.
Eind van de maand moet ik mijn overgebleven oliebollen en appelflappen uit de diepvriezer op hebben gegeten, zo niet, dan gaan ze weg, Ik ben ook nog bezig aan de kerst chocolaatjes, daar ga ik nog wel tot april voor nodig hebben vrees ik. Ik had zelf 3 zakjes gekocht, maar heb er 4 bijgekregen. Nou ja, die blijven wel goed. Ik ben inmiddels wel door mijn december hoeveelheid afbakbrood heen (ben altijd bang dat mensen met honger weggaan
)
Qua drank: De voorraad witte wijn is op, ik ben bezig met de rose, en dan de rode wijn nog. Dat gaat ook wel april worden denk ik. Ik ben ook altijd bang dat mensen dorst krijgen als ze bij mij zijn (
), en rode wijn wordt vaak meegebracht bij een etentje. Rum, wodka en gin zijn op, ik heb nog obscure dingen als Bacardi Razz die denk ik toch maar eens weg moeten, vind het echt niet lekker.