Vegatopia Forum

vegetarische supermarkt

Offline Bast

• 4.149
Re: vegetarische supermarkt
« Reactie #20 Gepost op: 06 september 2015, 09:22:14 »
Ik zoek eigenlijk geen vries maaltijden maar gekoelde vega maaltijden, en in hilversum bij het noordse bosje daar is dus die bio winkel, ik heb er wel ooit diepvries maaltijden gezien (voornamelijk pizza en dat soort dingen), maar geen gekoelde maaltijden! Ik weet niet of  deze bio winkel Goody Food heet, eigenlijk nooit op gelet.(en ik kom er al jaren, beetje stom natuurlijk  :-\) In ieder geval hebben ze wel een ruime keus aan bijv verse bladerdeeg broodjes, koekjes, etc. O, ja ze verkopen daar ook eko afwasmiddel, (eko?!) afwasborstels etc..

Die naast de Scapino is Goody Food en daar hebben ze ook gekoelde vegamaaltijden. Als je voor de koeling staat met name in de op een na linkerdeur. Stamppot en lasagne o.a. dacht ik...
« Laatst bewerkt op: 06 september 2015, 10:46:26 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 06 september 2015, 21:25:21 »
Is https://www.thuisafgehaald.nl/ niet iets voor je?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #22 Gepost op: 06 september 2015, 23:28:52 »
Ik zoek eigenlijk geen vries maaltijden maar gekoelde vega maaltijden,
Ik ben niet zo van de kant-en-klaar, maar als ik heel snel wat warms zou willen hebben, lijkt zo'n verse soep van de AH me wel wat. Broodje erbij.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #23 Gepost op: 08 september 2015, 19:57:23 »
Thuis afgehaald ken ik persoonlijk niet zo goed, en soep uit blik, daar doe ik niet aan, Wat is er nu moeilijk aan een soep boullion  te maken van  kruidenblokjes, verse kruiden, of beide, wat tofu, frituren, wat groente erbij , of alleen knoflook, uien, bruine suiker, en sherry, of tomaten etc, of champions een scheutje slagroom, en je hebt binnen 25 minuten een soep op tafel. Variatie genoeg.. nee het ging mij erom dat je een gekoelde vega maaltijd binnen een paar minuten op tafel kan zetten, met behulp van een magnetron, maar dat heb ik er eerder ook niet bij gezegd, mijn excuses. Waarschijnlijk duurt het nog wel even voor die markt word aangeboord , Nederland is altijd laat met dat soort dingen, vergeleken met bijvoorbeeld Duitsland, waar er volgens mij ook een grotere markt is voor vega maaltijden. Ik heb nog een aansluitende vraag, ik denk niet dat de vraag niet thuis hoort, maar naar schatting, hoeveel vegetariĆ«rs zijn er in Europa, en de daaropvolgende vraag is natuurlijk, hoeveel vegetariĆ«rs wonen er in elk lidstaat van de EU.   

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #24 Gepost op: 08 september 2015, 23:44:33 »
Thuis afgehaald ken ik persoonlijk niet zo goed, en soep uit blik, daar doe ik niet aan, Wat is er nu moeilijk aan een soep boullion  te maken van  kruidenblokjes, verse kruiden, of beide, wat tofu, frituren, wat groente erbij , of alleen knoflook, uien, bruine suiker, en sherry, of tomaten etc, of champions een scheutje slagroom, en je hebt binnen 25 minuten een soep op tafel. Variatie genoeg.. nee het ging mij erom dat je een gekoelde vega maaltijd binnen een paar minuten op tafel kan zetten, met behulp van een magnetron, maar dat heb ik er eerder ook niet bij gezegd, mijn excuses.
??? Ik begreep inderdaad dat je een vega k&k maaltijd zocht die binnen een paar minuten warm uit de magnetron komt. Ik schreef dus dat ik in dat geval waarschijnlijk liever zo'n verse soep zou nemen (da's geen soep uit blik, trouwens) - lijkt me lekkerder en gezonder dan veel k&k-maaltijden die ik in de supermarkt heb zien liggen. Dat zelf soep maken niet moeilijk is, hoef je mij niet te zeggen  ::).
Citaat
Waarschijnlijk duurt het nog wel even voor die markt word aangeboord , Nederland is altijd laat met dat soort dingen, vergeleken met bijvoorbeeld Duitsland, waar er volgens mij ook een grotere markt is voor vega maaltijden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij de Rewe en Netto niet op heb gelet (ik koop dus geen k&k-maaltijden), maar ik heb het idee dat Nederland echt veel meer te bieden heeft op het gebied van k&k dan Duitsland, ook vega. Vooral AH (stoommaaltijden, verse soep, de vroegere viercomponentenmaaltijd) heeft behoorlijk wat vernieuwing gebracht (of je er blij mee bent is een tweede). Wat ik hier in Duitsland aan k&k vooral op de kassabanden zie liggen, zijn diepvriespizza's.

Om me heen kopen Duitsers (behalve pizza's) niet of nauwelijks kant-en-klaar, in plaats daarvan halen ze liever snel wat bij de Turk, laten wat bezorgen of eten 's avonds een boterham nadat ze 's middags in een restaurantje voor 5-6 euro een warme Mittagstisch hebben gegeten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength