ik kan wel weer nieuwe foto's gaan maken,
maar de situatie in huis blijft hetzelfde
De situatie in huis hoeft toch niet hetzelfde te blijven? Kijk eens op de rommelmarkt of bij de kringloop voor leuke borden, glazen en schaaltjes. Koop goedkope coupons mooie stof die je als tafelkleed kunt gebruiken. Zo creeer je al heel snel per gerecht een heel andere sfeer. Je kunt ook varieren met fotos, door een detail te fotograferen, of juist een menu bij elkaar met wat bloemen of kaarsen, het hoeft niet altijd van 1 gerecht te zijn. Ik ben er zelf trouwens erg beroerd in hoor, fotos maken van gerechten, ik weet wel wat ik mooi vind maar ik kan het zelf moeilijk zo op het plaatje krijgen.
Bij elk gerecht een korte introductie waarom het speciaal is vind ik ook altijd leuk om te lezen. Een bijzonder ingredient er even uitlichten is ook leuk. Zo wordt de tekst wat speelser dan alleen "men neme".
Qua inhoud van de recepten: ik vind het erg beperkt in kruiden en specerijen, maar ik ben vast ook niet de doelgroep. Maar elke salade heeft zo'n beetje dezelfde dressing, dat is niet zo spannend.
Ik zou recepten die veel op elkaar lijken anders presenteren. Zo kun je je 5 verschillende recepten voor zuurkool op brood combineren in 1 recept, en de verschillende ijsthee varianten ook.