Ik heb even naar je website gekeken en heb een paar aanbevelingen, als je dat niet erg vindt.
Allereerst, kijk goed naar de concurrentie. Zo krijg je een beeld van wat voor een soort opmaak op dit moment standaard is. Dus veel mooie foto's, korte verhaaltjes, duidelijke indeling.
Op dit moment heeft je site meerdere onderwerpen, die met elkaar te maken hebben, maar misschien niet allemaal op dezelfde pagina horen. Ik zou zelf je recepten op een andere site zitten en dan naar elkaar verwijzen/linken.
Die andere site hoeft niet persé een andere webnaam hebben, maar als je de layout duidelijk anders maakt, en de navigatie voor beide onderdelen apart maakt, dan ben je al een heel eind.
Je kan stap voor stap je recepten een make-over geven. Elke keer als je een recept kookt een nieuwe foto maken. Zorg voor een plekje in je keuken of woonkamer waar je goede belichting hebt, eventueel met een extra lampje.
Zorg dat je verschillende borden, tafelkleedjes etc hebt. Die kan je goedkoop op een rommelmarkt kopen, bij de Hema, Ikea, Action etc.
Kies een soort van huisstijl, bijvoorbeeld allerlei bloemetjes designs, of een paar bijpassende kleuren, zodat je foto's bij elkaar horen. Zo ziet alles er meteen beter uit.
Ook zou ik kritsch naar de recepten kijken, en een selectie maken voor de meest interessante of lekkerste. Variaties op een basisrecept zou ik in hetzelfde recept vermelden, in plaats van drie aparte recepten.
Ook zie ik vaak dat je merknamen gebruikt in je recepten. Voor een speciaal soort vleesvervanger is dat misschien wel onvermijdbaar, maar voor iets als bladerdeeg, zou ik alleen "bladerdeeg, zonder melk of boter" gebruiken. Eventueel dan een suggestie voor welke merken geschikt zijn. Mocht een producent nameljk zijn produkt aanpassen, en opeens roomboter gaan gebruiken, dan heb je een probleem. Ook komt het een beetje Sonja Bakker-ig over
Voor je kookboek heb je dan al veel dingen gedaan, nagedacht over de vormgeving, geoefend met foto's maken, geselecteerd wat wel en wat niet interessant is. Zomaar al je recepten in een boekje gooien, daar heeft niemand iets aan, denk ik. Je moet het wel spannend en leuk maken.
Veel succes!