Het is relevant in die zin dat Engelstalige veganboeken goedkoper zijn om te vertalen naar het Nederlands dan een volledig nieuw concept op te moeten zetten op basis van een nog maar zeer minimaal bereikte doelgroep en dus weinig marktwaarde vooralsnog. Dit is geen periode waarin de uitgevers makkelijk risico's kunnen of willen nemen.
E-bookverkoop is wel stijgende, gewone boeken verkopen ook niet altijd even goed.
Ik denk dat je je beter nog eens kan gaan inlezen. Marketing voor dummy's kan je meer inzicht geven over hoe je een product in de markt zet. Termen als doelgroep, afzetmarkt, etc. ga je wel nodig hebben als je je boek wil gaan pitchen bij een uitgever, zo zonder een flink aantal volgers. Marketingmix (PPPP) is ook een interessante voor je, dat staat voor prijs-plaats-promotie-product. 24 euro klinkt goedkoper dan 25 euro, dat maakt dus zeker afhankelijk van het product, de plaats(ing) en promotie, een groot verschil.
E-marketing in het bijzonder als je online meer voet aan de grond wil krijgen, gewoon googlen.
Op heel veel Nederlandstalige blogs geven al wat bekendere bloggers tips over je een groter bereik krijgt. Google ook eens op SEO, zodat je ook snapt hoe je je teksten hoger kan laten scoren in de zoekmachines. Dit kost tijd en een groep volgers van een paar duizend opbouwen gaat gewoon niet zo snel tenzij je echt een goed (niche) concept en goede marketingtactieken toepast. Immers wil iedereen en zijn moeder nu een goedlopend blog enzo.
Een fotoboek sluit misschien beter aan bij je website, waarvan je al aangaf dat die breder gaat dan alleen culinair. Meer een lifestyle-concept. Ik denk dat goede foto's wel geld kosten, maar ook een van de over de streeptrekkers is als het gaat om de aankoop doen. Lees veel boekrecensies er maar op na.
Een pod-uitgave klinkt fijn, omdat het weinig risico financieel risico voor jou heeft, maar je zal zelf waarschijnlijk dan heel veel zelf moeten doen om het a. fatsoenlijke en aantrekkelijke lay-out te geven en b. aan de man te krijgen. Dat laatste zal de pod-uitgever ook niet voor je doen gok ik zo, maar dat zal ook de reden zijn waarom dit financieel wel haalbaar lijkt in eerste instantie.