Als ik de namen van de gerechten lees kan ik me er wel iets bij voorstellen, en dan ga ik, als ik ze zou willen maken, echt niet het hele recept lezen. Als ik het een goed idee vind mik ik zelf wel wat bij elkaar. Ik citeer nu graag Riekus Waskowsky:
Dichten is net als koken:
je pleurt maar wat in de pan
als je koken kan.
Ik denk dat ik intussen wel kan koken, voor inspiratie lees ik kookboeken, maar ik ga geen boek kopen voor dingen die overduidelijk gewoon zijn wat ze zeggen. Ik heb je recepten niet gezien, heb je site niet bekeken, dus kan niet echt een oordeel vellen, maar als het alleen om de recepten gaat vrees ik dat je kookboek geen bestseller wordt. Als er allerhande achtergrondinfo over veganisme in staat en het is vlot geschreven zou het misschien best een succes kunnen worden. Je kunt ook een precieze doelgroep aanboren, bijvoorbeeld er een studentenkookboek van maken: goede, goedkope, makkelijke en gezonde maaltijden. Dan kun je het boek ook eenvoudig uitvoeren, met een paar tekeningen in plaats van fullcolourdruk. Dat is goedkoper. Maar laat dan de achtergrond niet weg.
Maar goed, dit is een mening, voor wat hij waard is. Van een niet-veganist.
O ja, en als je in de lopende tekst hoofdletters en voldoende interpunctie gebruikt vergroot dat de leesbaarheid. Niet alleen in een boek, maar vooral ook op een forum
.