Welkom Kee. Mijn voorgangsters hebben al het en een ander aan lekker vegetarisch broodbeleg gelinkt. Ik kan daar nog mijn beruchte
tofuspread aan toevoegen (naast de drie smaken in het artikel kan ik ook spinaziespread van harte aanbevelen). Svens
sambal do Brazil moet ik ook nodig maken. De laatste tijd ben ik vooral verslingerd aan de zelfgemaakte hummus. En ook kaas en brie eet ik graag op brood.
Mijn tip als je graag brood eet: geef ietsje meer geld uit voor écht lekker brood (voor zover je dat in Nederland kunt krijgen
). Mocht een spread of kaas je te saai zijn: gooi er ook wat groente of kruiden op - paprika, (kers-)tomaat, rucola, radijs, verse basilicum, dat werk. Een draai uit de pepermolen maakt het broodje ook meteen interessanter.
Ik heb een korte fase gehad waarin ik met muesli, fruit en yoghurt ontbeet. Geeft een goede basis, maar ik heb toch liever iets om in te bijten. Om dezelfde reden krijg ik al de rillingen bij het idee van een ontbijtje cornflakes met melk, of - nog erger - een fruitshake.
In het weekend brunchen we vrijwel altijd. Dan komt er ook regelmatig gevuld Turks brood, croissants, of zelfs hartige of zoete pannenkoeken op tafel. Door de week kost dat natuurlijk te veel tijd.
En wat drinken we bij het ontbijt? Ik begin de dag met een glaasje water met een bodempje citroensap, en tijdens het ontbijt nog eens een paar glazen water (op een gemiddelde dag drink ik sowieso 2-3 liter water, ik ben een nathals). En thee, Earl Grey of Bünting Ostfriesentee. Mijn eerste kop koffie drink ik pas op mijn werk.