Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #40 Gepost op: 29 april 2011, 19:49:26 »
Een Droopy-moment: terwijl ik aan het schoonmaken ben in de keuken, ligt Bastiaan op zijn kussen en volgt aandachtig mijn bewegingen. Priemende ogen in mijn rug. Vervolgens ga ik naar de badkamer en wijd me aan het schoonmaken van het sanitair. Ik draai me om en daar ligt een hond me met priemende ogen aan te staren.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2011, 23:37:50 »
En dan een wat droeviger bericht: Max, de hond van mijn ouders, heeft kanker met uitzaaiingen. Max is een labrador en goed negen jaar, wat voor een labrador al een redelijke leeftijd is. Meneer kwakkelde al een jaar, en toen hij vorige week bloed hoestte, wisten we eigenlijk al hoe laat het was. Nu is het officieel. Aftellen dus, volgens de dierenarts eerder in weken dan in maanden. Begrijpelijkerwijze hebben mijn ouders besloten ons dit weekend niet te bezoeken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #42 Gepost op: 12 mei 2011, 00:34:03 »
Wat naar... Hopelijk blijft hem en je ouders een lijdensweg bespaard.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #43 Gepost op: 12 mei 2011, 17:06:15 »
Hè jakkes, Eelco, dat is niet fijn. Gaan jullie nog naar L. om hem nog een keer te zien?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #44 Gepost op: 13 mei 2011, 00:41:47 »
Hè jakkes, Eelco, dat is niet fijn. Gaan jullie nog naar L. om hem nog een keer te zien?
Nee, dat gaat niet lukken. De komende weekenden zijn helemaal volgepland met voorstellingen en concerten. Mijn moeder zei al 'we zullen jullie pas weer komen opzoeken als Max dood is'. Regelmatig bellen dus.

Met de dierenarts hebben ze al afgesproken dat ze met de benodigde middelen langskomt zodra Max echt achteruit gaat. Bij dieren gaat dat gelukkig makkelijker dan bij mensen...
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #45 Gepost op: 15 mei 2011, 23:47:54 »
Max is sinds gisteren ineens weer actief, heeft zelfs een 'rondje Goutum' met mijn broertje volgehouden. En hij eet als een slootgraver - mijn ouders hebben besloten hem grenzeloos te verwennen.

En ik was vandaag de grote held van Bastiaan. In het Überlaufbecken kwamen we Bella tegen, Bastiaans grote vriendin - een Jack Russel, die ondertussen zelfs Bastiaan haar heilige rode bal toevertrouwt, waar hij parmantig mee rondloopt en haar uitdaagt. Komt er ineens een grote zwarte hond aangevlogen, die het stel uit elkaar drijft. Misschien wilde hij 'alleen maar spelen', maar Bastiaan zag hierin een gevaar voor Bella. Heldhaftig blaft hij het grote zwarte monster aan, dat a la minute daadwerkelijk agressief wordt. In een reflex pak ik Bastiaan in zijn nekvel en til hem zo hoog mogelijk op. De zwarte hond laat zijn tandvlees zien en springt bij me op. Ik trap hem weg, tot vier keer toe. De baasjes van de zwarte hond (echtpaar, ergens in de vijftig) komen rustig aangelopen, lijnen de zwarte hond aan en lopen verder. Bella's bazinnetje was diep onder de indruk van mijn actie en had plaatsvervangend peentjes gezweet.

Na het gebeuren was Bastiaan erg onder de indruk, nogal onzeker, en wilde de hele dag zeer dicht bij mij in de buurt blijven. Ook binnenshuis.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #46 Gepost op: 16 mei 2011, 00:01:45 »
:pet: voor Bastiaan (en jou)!


Hier was het ook geen goede dag voor hondjes. Vanmiddag is Lola in het bos ineens gebeten door een vreemde hond. Ze was helemaal bang en stond trillend steun te zoeken bij mijn moeder. Gelukkig geen bloed en ze heeft daarna ook weer gespeeld met haar wandelvriendjes.

Vanavond waren ze hier en hebben we een stuk gewandeld. Op een veldje kwamen we een jonge, ietwat aso vrouw tegen met (uiteraard) een loslopende Stafford. Die wilde eerst leuk spelen, maar ging al snel veel te ver. Het baasje deed ook niks (ze durfde hem geloof ik ook niet te pakken, het beestje is pas 9 maanden oud...) en Lola werd bang en wist zich uit de halsband te wurmen. Helaas luistert ze niet zo goed als ze los is, bovendien werd ze achterna gezeten door die hond, die veel te wild en bijterig wilde 'spelen'. Wij waren hartstikke bang dat ze de drukke weg op zou rennen, dus riepen haar telkens. De bazin van de Staff deed niks, want de hond luisterde toch niet. Ze liep wel verder, naar de weg toe ::). Gelukkig werd de Staff moe en liet zich pakken en Lola daarna ook.

Ik vrees het ergste voor de baasjes van de Staff, want zo'n hond moet je ongelooflijk goed onder commando houden. Je zag nu al dat hij zich steeds meer opwond.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #47 Gepost op: 16 mei 2011, 00:07:12 »
Owjee, blijkbaar zit het in de lucht. Ondertussen heb ik geleerd eerst op het baasje te letten om te weten wat voor 'hond' je in de kuip hebt. Met die achtergrondinformatie is het gedrag van de hond vaak volkomen logisch.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2011, 00:11:32 »
Dan kun je hier in Z. je hond haast permanent optillen ;D.

Dat is het verschil met een dorp, daar kom je dat soort honden bijna niet tegen. Hier in Z. aan de lopende band, altijd met hetzelfde soort baasjes natuurlijk. De meeste zijn lief, maar het blijft een ras met een handleiding.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #49 Gepost op: 02 juni 2011, 21:45:29 »
R. is nu met de camper naar Ierland. Hij komt eind juni weer terug en dan neemt hij zijn hond mee. 't Is al een oud beestje, ze is 12 jaar, het is fijn dat we nu een plek hebben zodat ze weer bij R. kan wonen. Ik ben geen 'hondenmens', maar Moochie is een hele rustige, lieve hond dus het wordt vast gezellig. :)
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #50 Gepost op: 02 juni 2011, 22:29:16 »
Hier een plaatje (wel van 2 jaar geleden, ze is nu wat grijzer).


Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #51 Gepost op: 02 juni 2011, 22:39:08 »
:heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #52 Gepost op: 02 juni 2011, 23:48:43 »
Ze heeft echt een heel lief hoofd!  :-*
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #53 Gepost op: 06 juni 2011, 11:17:38 »
Owwwww wat een schatje!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #54 Gepost op: 06 juni 2011, 21:26:06 »
Ja, ze is ook echt heel lief! Heb al een kussen voor haar gekocht, dus ze kan komen!

(Jagen honden trouwens ook op muizen?)
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #55 Gepost op: 06 juni 2011, 21:41:15 »
Sommige terriërs en andere kleine honden wel, grote honden vaak minder. Herders vaak nog minder. Maar je kan geluk hebben.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #56 Gepost op: 06 juni 2011, 21:47:22 »
't Is een nep-herder. Ze lijkt er op een herder, want ergens was een voorvader of -moeder dat ook. Maar ze heeft ook wat terriër in zicht, dus wie weet!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #57 Gepost op: 08 juni 2011, 13:19:59 »
Ik heb ook een nep herder en buiten 'pounced' ze op muizen. Nou ja meestal ernaast. :)
Wat is het nederlandse woord voor pounce eigenlijk? Ik bedoel dat ze met haar twee voorpootjes op één plekje springt.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #58 Gepost op: 08 juni 2011, 13:26:04 »
Ik zou voor bespringen gaan. Staat ze dan ook eerst te gluren op één poot en met de andere gebogen? Dat deed onze kruising stabij-wetterhûn altijd als ie op muizen-/mollen-/(muskus)rattenjacht was.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #59 Gepost op: 08 juni 2011, 13:26:25 »
Eelco, hoe gaat het met de hond van je ouders?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.