Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.604
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #280 Gepost op: 20 maart 2019, 08:21:54 »
Wat leuk! Misschien geeft Lytse hem wel het zelfvertrouwen en de rust.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #281 Gepost op: 21 maart 2019, 13:54:59 »
Oh wat leuk! Veel geluk :-) (zo mag je dat wel zeggen, toch?)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #282 Gepost op: 22 maart 2019, 20:33:24 »
Lytse en Toby waren de hele middag samen met mij in de tuin. Ook heb ik ze twee keer in mijn eentje uitgelaten, beide aan de lijn, meestal in één hand. Zo langzamerhand ontwikkelen ze gezamenlijke routines, samen snuffelen en zo.

Bovendien is Toby, na de eerste dagen wat onwennig te zijn geweest - voornamelijk te merken aan onstuimig gedrag en voortdurend erkenning te willen hebben dat hij écht leuk is ("speel met mij", "aai mij") sinds gisteravond heel ontspannen en kan nu ook zijn eigen gangetje gaan (de tuin verkennen, slapen). En kijk eens hoe die twee nu naast elkaar op de bank liggen:

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #283 Gepost op: 23 maart 2019, 10:20:44 »
Oh, wat heerlijk Eelco! Zo lief die twee samen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #284 Gepost op: 20 april 2019, 17:02:56 »
Boottocht door Leeuwarden met drie honden aan boord:

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #285 Gepost op: 25 april 2019, 10:48:21 »
Wat prachtig, de honden zo met elkaar, súper !!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #286 Gepost op: 30 juni 2019, 18:48:51 »
Wie kan 15 euro (of meer) missen om dit asiel in Spanje te redden? De Nederlandse asieleigenaar stierf eerder dit jaar onverwacht, waarop de eigenaar van de grond besloot om (tegen de afspraken in) het terrein te verkopen.

Het asiel heeft nu dringend 165.000 euro nodig om het terrein te kunnen kopen, zodat het asiel kan blijven en daarmee ook de 500 honden en tientallen katten. Allemaal dieren die gedumpt zijn, uit dodingsstations zijn gered of uit andere ellendige situaties komen.

"De inspanningen van SCF richten zich op drie hoofdactiviteiten:
- De dagelijkse verzorging van de circa 600 honden en tientallen katten in het asiel; voer, medicijnen, warmte en veiligheid;
- De fysieke omgeving waarin de dieren zich bevinden, renovatie en toekomstige (onderhouds) behoeften van het asiel
- De plaatsing van de asieldieren in een adoptiegezin, in en buiten Spanje."

Voor elke €15 kunnen ze 1m2 vh terrein kopen. Het geld kan overgemaakt worden op rekeningnummer NL11 RABO 0381 6547 96 t.a.v. de Second Chance Foundation/animalinneed te Poeldijk, ovv 'asiel redden'.

https://www.facebook.com/AnimalInNeedSCF/photos/a.563293867040126/2248444708525025/?type=3&theater
https://www.animalinneed.com/2-ongecategoriseerd/4112-een-nachtmerrie

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #287 Gepost op: 17 juli 2019, 00:47:41 »
Om met de deur in huis te vallen: we hebben vandaag Toby met pijn in het hart terug naar het opvangadres gebracht.

Na een eerste incident, twee maanden geleden, waarbij Toby in Kristofs hand heeft gebeten, zijn er geregeld nog bijtincidentjes geweest. Elke keer konden we het verklaren als onzekerheid van Toby en een onvoorzichtige beweging van onze kant (een paar weken geleden bijvoorbeeld heeft hij mij in de zithoek te pakken genomen, toen ik dacht dat hij mij aankeek omdat hij geaaid wilde worden). Gemiddeld 1 à 2 keer per maand ging het mis - afgezien van regelmatige waarschuwingsgrommen.

Afgelopen week waren we met de caravan onderweg naar een festival in Frankrijk. Een geheel ander ritme, veel mensen en muziek (niet te hard, overigens) en 's nachts dicht bij elkaar in de caravan. Eergisternacht is het geëscaleerd: Toby wilde mij de caravan niet in hebben (want hij wilde zijn rust) en bij de vechtpartij is Kristof opnieuw gebeten. De angst dat dit soort escalaties op elk moment mogelijk zijn werd te groot. Daarnaast had ik op 14 juli opnieuw vastgesteld dat Toby's vertrouwen in mensen (en in ons) blijkbaar onherstelbaar is beschadigd. Om elf uur 's avonds werd vuurwerk afgestoken. Lytse zocht bij mij bescherming, Toby sloeg op tilt en heeft mij (Kristof was even weg) bijzonder agressief op een afstand gehouden.

We hadden het al een poosje met elkaar gehad over een 'bootcamp' bij onze Duitse hondentrainster, die erg goed met lastige honden om kan gaan. Of in ieder geval een cursus impulscontrole (want na elke uitval had hij meteen spijt), maar we zijn toch tot de conclusie gekomen dat Toby voor ons niet te handhaven is. Toby heeft regelmaat en een strakke routine nodig, en wij krijgen regelmatig gasten en zijn vaak op pad - dus constant redenen voor Toby om opnieuw onzeker te worden.

Gelukkig kon hij meteen terecht bij zijn oude opvangadres, waar hem wel rust, reinheid en regelmaat wordt geboden. Het bazinnetje werkt op geregelde tijden, gaat dan met haar roedel honden naar de dijk in Zeeland, en is dan thuis bij het roedel. Vanavond kregen we al foto's van Toby die zich uitstekend op de dijk vermaakte.

Heel erg jammer, want 99% van de tijd was Toby de allervrolijkste, aanhankelijkste, speelse en lieve hond die je je kunt voorstellen. We hebben er heel veel tijd, energie en liefde in gestopt, maar Toby had zelf het laatste beetje moeten geven.

Vooral Kristof is er kapot van, maar we denken dat dit de beste oplossing is voor ons, voor Lytse (die vandaag opmerkelijk ontspannen en vrolijk is) en voor Toby. We hebben de opvang op het hart gedrukt dat Toby beter niet meer kan worden geherplaatst: met al zijn onzekerheden en uitvalgedrag is hij geen gezinshond.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #288 Gepost op: 17 juli 2019, 08:56:12 »
Wat verdrietig Eelco. Dat lijkt me een heel moeilijke beslissing. Fijn dat hij het bij zijn vorige adres weer naar zijn zin heeft, maar het lijkt me inderdaad echt naadje.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #289 Gepost op: 17 juli 2019, 08:59:48 »
Wie kan 15 euro (of meer) missen om dit asiel in Spanje te redden? De Nederlandse asieleigenaar stierf eerder dit jaar onverwacht, waarop de eigenaar van de grond besloot om (tegen de afspraken in) het terrein te verkopen.

Het asiel heeft nu dringend 165.000 euro nodig om het terrein te kunnen kopen, zodat het asiel kan blijven en daarmee ook de 500 honden en tientallen katten. Allemaal dieren die gedumpt zijn, uit dodingsstations zijn gered of uit andere ellendige situaties komen.

"De inspanningen van SCF richten zich op drie hoofdactiviteiten:
- De dagelijkse verzorging van de circa 600 honden en tientallen katten in het asiel; voer, medicijnen, warmte en veiligheid;
- De fysieke omgeving waarin de dieren zich bevinden, renovatie en toekomstige (onderhouds) behoeften van het asiel
- De plaatsing van de asieldieren in een adoptiegezin, in en buiten Spanje."

Voor elke €15 kunnen ze 1m2 vh terrein kopen. Het geld kan overgemaakt worden op rekeningnummer NL11 RABO 0381 6547 96 t.a.v. de Second Chance Foundation/animalinneed te Poeldijk, ovv 'asiel redden'.

https://www.facebook.com/AnimalInNeedSCF/photos/a.563293867040126/2248444708525025/?type=3&theater
https://www.animalinneed.com/2-ongecategoriseerd/4112-een-nachtmerrie

Gedoneerd. Wat een schrijnend verhaal :-(

Offline Sven

  • *****
  • 3.910
  • Geslacht: Man
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #290 Gepost op: 17 juli 2019, 10:25:38 »
Jammer om dit te horen, Eelco. Het is natuurlijk geen makkelijke beslissing. Je hebt een afweging moeten maken over wat het beste is voor de 3 partijen hier: jij en Kristof, Toby en natuurlijk ook Lytse. Je hebt jezelf niets te verwijten aangezien Toby terugkan naar de vorige opvangplek.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #291 Gepost op: 17 juli 2019, 12:25:21 »
Wat verdrietig Eelco, sterkte voor jullie alledrie.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.604
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #292 Gepost op: 17 juli 2019, 20:23:30 »
Klinkt wel als de beste oplossing, maar wel erg jammer.

Aiko

Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #293 Gepost op: 21 september 2019, 00:20:35 »
Voor de liefhebbers van honden: op Netflix is de best geinige en wat aparte serie It's Bruno te vinden.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #294 Gepost op: 25 januari 2020, 17:48:53 »
Onze hond heeft me goed afgericht. 's Avonds heeft hij steevast geen zin om uit te gaan, wegen donker, koud en onnodig. Maar nadat hij heeft gegeten wacht hij wel tot ik mijn schoenen en jas aantrek. Hij loopt me dan vrolijk achterna tot aan het hek, maar zodra ik hem de riem om wil doen, draait hij zich resoluut om en gaat terug naar de voordeur. Nadat ik jas en schoenen weer heb uitgetrokken, zit hij me al op te wachten, vol verwachting op een rondje spelen met de preydummy.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #295 Gepost op: 22 juli 2023, 00:16:49 »
De reden dat wij vandaag niet zoveel trek hadden: onze hond Lytse heeft een tumor aan de milt, heeft de dierenarts vanmiddag geconstateerd. Al sinds woensdag maakten we ons wat zorgen over zijn gezondheid. Morgen om negen uur wordt hij geopereerd, afloop nog onbekend. Stuur dus wat positieve energie naar Utrecht!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.233
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #296 Gepost op: 22 juli 2023, 02:48:55 »
Oei, ik hoop het beste voor jullie! Hup Lytse! En hup doktervanLytse!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.167
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #297 Gepost op: 22 juli 2023, 09:12:59 »
Succes vandaag met de operatie. Beterschap voor Lytse!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #298 Gepost op: 22 juli 2023, 14:17:57 »
Dank! De operatie is gelukkig geslaagd. Nu nog de uitslag van het laboratoriumonderzoek afwachten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.167
Re: De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #299 Gepost op: 22 juli 2023, 20:43:48 »
Fijn dat de operatie goed gegaan is. Ik duim voor een net zo goede uitslag.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light