Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.922
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #200 Gepost op: 20 december 2012, 11:39:06 »
Wat op Wikipedia mist, het moet wel om blanken/autochtonen gaan. Soort van Nederlandse vertaling van white thrash. Maar b.v. Marokkaanse EPH worden niet tokkies maar k**marokkanen genoemd.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #201 Gepost op: 20 december 2012, 11:56:37 »
Weer wat wijzer geworden vandaag!
@ Eelco: geen prettig vooruitzicht, zo'n buren!

Aiko

De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #202 Gepost op: 20 december 2012, 20:11:14 »
Tokkies?
Voor de Belgen onder ons: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Tokkies  ;)

Of Flodder, misschien iets treffender. Moderne variant is New Kids.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #203 Gepost op: 21 december 2012, 00:36:02 »
Of Flodder, misschien iets treffender. Moderne variant is New Kids.
Laten we hopen dat het Flodders zijn en geen Tokkies. K. heeft vanmiddag een van de kids in het huis aangetroffen. Ja, dat ze (twee Dobermanns, geen Rottweilers, bleek) blaffen, weten ze. En ze 'werken er aan' (een leeg, nieuw huis en vrij uitzicht op de straat, met zijn tweeën, niet echt een beste start).

En omdat het de 'honden zijn leuk'-draad is, dan toch maar een fotootje van Lytse in de sneeuw. De sneeuw is natuurlijk al lang weg.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2012, 01:19:43 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #204 Gepost op: 21 december 2012, 19:47:46 »
 :loveys: Ik vind dat Lytse zo'n leuk koppie heeft!
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #205 Gepost op: 24 december 2012, 14:18:11 »
 :heart:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #206 Gepost op: 15 januari 2013, 11:43:43 »
Whippets zijn leuk!

Hahaha! De leukste! Heel even off-topic:
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #207 Gepost op: 15 januari 2013, 16:47:16 »
Wat een leukerd!

Mijn moeder heeft een kortharige collie, die heeft ook zo'n lange snuffel :heart:


Ps: ik heb je berichtje even van de kaasdraad naar hier verplaatst.

Offline Arthur Hofman-Klünder

  • *
  • 11
  • Geslacht: Man
    • Creative Director  | Intellectual | Model | Husband | Sinner | Conservative Liberal | Vegan | Oniomaniac | Therapist | Fashionisto
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #208 Gepost op: 22 januari 2013, 11:41:17 »
Wat een leukerd!

Mijn moeder heeft een kortharige collie, die heeft ook zo'n lange snuffel :heart:


Ps: ik heb je berichtje even van de kaasdraad naar hier verplaatst.

Thank you! Ik kan er bij Olivier inderdaad geen kaas van maken.
It's Not That I Don't Like People, I Just Don't Like Stupid People.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #209 Gepost op: 24 januari 2013, 15:48:29 »
Interessant artikel over koolhydraatinname bij honden, en het verschil met wolven:

http://wholehealthsource.blogspot.nl/2013/01/dogs-eating-carbs.html


Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #210 Gepost op: 28 januari 2013, 06:18:34 »

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #211 Gepost op: 05 februari 2013, 00:32:58 »
De avondwandeling zit er op en Lytse ligt ontspannen op de bank, bullepees tussen de voorpoten. De dag is ten einde en nu zal niets onverwachts meer gebeuren. Denkt hij. Dan gaat ineens de deurbel en wie komt er binnen: De Hondentrainster. Bij normale gasten blijft hij boven aan de trap staan kwispelen en meestal piept hij ook wat ongeduldig. Zo niet nu: dit keer trok hij zich braaf terug op zijn kussen. De Hondentrainster komt dan ook nog eens naar boven, de huiskamer in. Een schuchtere begroeting, een beetje beduusd. De Hondentrainster gaat op de bank zitten, naast het Baasje. Lytse doet alsof hij er niet is, en ligt afwisselend op zijn kussen en nét om het hoekje, zodat hij 'ongemerkt' kan observeren wat de Hondentrainster en het Baasje bekokstoven. De bullepees blijft onaangeroerd. Na een goed uur staat De Hondentrainster op en gaat weer weg. Zodra de kust weer veilig is, springt Lytse op de bank, valt meteen in slaap, en droomt heftig. Net als een kleuter die net een huisbezoek van de juf achter de rug heeft.

Overigens had het bezoek niets met Lytse te maken: de website van de hondenschool was gehackt en ik moest er even naar kijken. Ik weet nu wat er te doen staat, maar bij gebrek aan inloggegevens en een coöperatieve provider kan ik morgen pas actie ondernemen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #212 Gepost op: 05 februari 2013, 08:55:34 »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #213 Gepost op: 05 februari 2013, 12:07:12 »
De avondwandeling zit er op en Lytse ligt ontspannen op de bank, bullepees tussen de voorpoten. De dag is ten einde en nu zal niets onverwachts meer gebeuren. Denkt hij. Dan gaat ineens de deurbel en wie komt er binnen: De Hondentrainster. Bij normale gasten blijft hij boven aan de trap staan kwispelen en meestal piept hij ook wat ongeduldig. Zo niet nu: dit keer trok hij zich braaf terug op zijn kussen. De Hondentrainster komt dan ook nog eens naar boven, de huiskamer in. Een schuchtere begroeting, een beetje beduusd. De Hondentrainster gaat op de bank zitten, naast het Baasje. Lytse doet alsof hij er niet is, en ligt afwisselend op zijn kussen en nét om het hoekje, zodat hij 'ongemerkt' kan observeren wat de Hondentrainster en het Baasje bekokstoven. De bullepees blijft onaangeroerd. Na een goed uur staat De Hondentrainster op en gaat weer weg. Zodra de kust weer veilig is, springt Lytse op de bank, valt meteen in slaap, en droomt heftig. Net als een kleuter die net een huisbezoek van de juf achter de rug heeft.

Overigens had het bezoek niets met Lytse te maken: de website van de hondenschool was gehackt en ik moest er even naar kijken. Ik weet nu wat er te doen staat, maar bij gebrek aan inloggegevens en een coöperatieve provider kan ik morgen pas actie ondernemen.

wat een schattig gedrag  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Ed Raket

  • **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #214 Gepost op: 25 februari 2013, 09:20:48 »
Hallo Mensen,

Heeeeeel lang geleden zou ik nog een samenvatting plaatsen van mijn lezing over hondenvoeding... als het goed is kunnen jullie het .pdf bestandje nu downloaden uit dit skydrive mapje downloaden;

https://skydrive.live.com/redir?resid=BCB74300C41612D3!142&authkey=!AK8jnG2_JxPKh04

Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.922
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #215 Gepost op: 25 februari 2013, 10:48:10 »
Dank! Ik ga 'm even citeren in het juistje draadje.

Offline Ed Raket

  • **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #216 Gepost op: 28 februari 2013, 16:11:19 »
Dank! Ik ga 'm even citeren in het juistje draadje.
Nee, jij bedankt! ik zie nu pas dat ik em in de verkeerde draad heb gezet.. :o
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #217 Gepost op: 05 maart 2013, 12:32:45 »
Leuk ook een honden topic hier....  ;D
heb zelf 2 spaanse dames.... Bowie van nu bijna 6 jaar , zij is een kruising Galgo espagnol met herder/podenco, haar hebben we als 10 weken jong pupje in huis gekregen, en we hebben Esperanza, galgo espagnol van ca 10 jaar, haar hebben we april 2012 geadopteerd.
Het zijn 2 hele leuke en zeer verschillende honden, waar je aan Bowie echt kan merken dat ze van jongs afaan prima is behandeld en redelijk baas gericht is, ze kan op veilige plekken ook prima loslopen en haar jachtgedrag is minimaal, is Esperanza een echte hondenhond, eigenzinnig, hoge jachtpassie en zijn kan dan ook echt niet loslopen, kleinere honden is ook geen strak plan en katten en knaagdieren zijn ook niet veilig.. gelukkig heb ik in die categorieen niks ;D

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #218 Gepost op: 07 april 2013, 21:38:30 »
Vanmiddag, tijdens het 'vrij spelen' op de hondenschool, heeft Kristof deze geweldige foto gemaakt:



En voor wie geïnteresseerd is, een foto van Lytse (links op de foto)

Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #219 Gepost op: 07 april 2013, 23:05:24 »
Whihi, die uitdrukking van die zwart-witte hond ;D. Volgens mij is er een smiley die op hem lijkt...