De avondwandeling zit er op en Lytse ligt ontspannen op de bank, bullepees tussen de voorpoten. De dag is ten einde en nu zal niets onverwachts meer gebeuren. Denkt hij. Dan gaat ineens de deurbel en wie komt er binnen: De Hondentrainster. Bij normale gasten blijft hij boven aan de trap staan kwispelen en meestal piept hij ook wat ongeduldig. Zo niet nu: dit keer trok hij zich braaf terug op zijn kussen. De Hondentrainster komt dan ook nog eens naar boven, de huiskamer in. Een schuchtere begroeting, een beetje beduusd. De Hondentrainster gaat op de bank zitten, naast het Baasje. Lytse doet alsof hij er niet is, en ligt afwisselend op zijn kussen en nét om het hoekje, zodat hij 'ongemerkt' kan observeren wat de Hondentrainster en het Baasje bekokstoven. De bullepees blijft onaangeroerd. Na een goed uur staat De Hondentrainster op en gaat weer weg. Zodra de kust weer veilig is, springt Lytse op de bank, valt meteen in slaap, en droomt heftig. Net als een kleuter die net een huisbezoek van de juf achter de rug heeft.
Overigens had het bezoek niets met Lytse te maken: de website van de hondenschool was gehackt en ik moest er even naar kijken. Ik weet nu wat er te doen staat, maar bij gebrek aan inloggegevens en een coöperatieve provider kan ik morgen pas actie ondernemen.