Vegatopia Forum

De hondjes zijn leuk-draad

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2011, 00:47:45 »
Webcammen met Lola ;D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2011, 07:40:52 »
Kan ze t een beetje?  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2011, 13:55:08 »
Ze vindt het maar vreemd dat ze mij of poes Nelis ziet en hoort, maar dat we dan niet aan de deur staan. Of achter het scherm zitten.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2011, 14:58:13 »
Nanuk is vanochtend geholpen.
???

... bovenop de 265 van de sterillisatie ...
ah dat bedoelde je dus  :D

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #24 Gepost op: 31 januari 2011, 15:19:37 »
Ze vindt het maar vreemd dat ze mij of poes Nelis ziet en hoort, maar dat we dan niet aan de deur staan. Of achter het scherm zitten.
lief!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2011, 17:55:24 »
@Joske, in nl noemen ze sterilliseren/ castreren 'helpen',  in belgie niet dus?
Mn hond snapt zelf ook niet waarom het zo zou heten, ze voelt zich niet geholpen ;)

Gaat inmiddels helemaal goed btw, morgen gaan de hechtingen er uit.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #26 Gepost op: 02 februari 2011, 13:54:53 »
Deze teckel kan zo op voor de Oscars!

http://cuteoverload.com/2011/02/01/this-just-in-prosh-dachshund-takes-a-bath-in-slo-mo/

Een prachtig filmpje.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2011, 13:57:55 door Hizikigrrrl »

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2011, 09:36:31 »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2011, 17:08:25 »
Mooi!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2011, 00:59:01 »
Soms hebben hondjes schuldgevoelens
Haha. Laat ik nou niet de pret bederven door te zeggen dat honden slechts een belachelijk kort korte-termijngeheugen hebben en dus absoluut niet in staat zijn een actie uit het verleden te verbinden met latere sancties, die slechts averechts werken. Een hond is geen mens. Eh, nou heb ik de pret dus toch bedorven.

Goedmakertje: Bastiaan is dol op vegetarisch eten. Normaal gesproken krijgt hij kant-en-klaar-barf (met allerhande toevoegingen om de variatie er in te houden), maar soms vergeten we (vergeet K.) het vl33s op tijd uit de vriezer te halen. Die gelegenheid heb ik benut om Bastiaan eens wat vegetarisch voor te schotelen:
- gepureerde wortel en appel met verse koriander; gekookte rijst en een rauw ei
- gepureerde wortel, courgette, spinazie en knoflook met yoghurt en gekookte aardappel
En, geloof het of niet, meneer schrokte het op als een bezetene. En, gebaseerd op wat ik tot nu toe heb gelezen, zijn dit volwaardige, gezonde hondenmaaltijden.
Gemüse ist mein Fleisch

De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #30 Gepost op: 15 april 2011, 05:56:22 »
Is het voor een hond niet heel vervelend dat hij zijn behoefte tot de volgende uitlaatbeurt moet ophouden?
« Laatst bewerkt op: 15 april 2011, 06:00:07 door Lapzwans »
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2011, 01:21:24 »
Is het voor een hond niet heel vervelend dat hij zijn behoefte tot de volgende uitlaatbeurt moet ophouden?
Ik heb de vraag doorgesluisd naar een Duits hondenforum. Het is een kwestie van training: honden kunnen prima leren hun behoefte op te houden. En zolang ze geen rare dingen te eten krijgen, hebben ze daar geen problemen mee. Maar als ze toch eens lekkere restjes op straat vinden, dan zijn ze slim genoeg om te laten weten dat ze nu echt snel naar buiten moeten.

Bastiaan krijgt dus slechts 'echt' hondevoer (barf) en de schoonfamilie vindt dat wij overdreven streng zijn: geen restjes van tafel, zeker niet als Bastiaan bedelt. Met als gevolg dat Bastiaan zich prima kan ontspannen, terwijl wij eten: er is toch niets te halen. Meneer was vandaag - ondanks vele mogelijke verleidingen - erg braaf en tevreden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2011, 01:35:09 »
Vanmiddag weer ervaren hoe leuk hondjes kunnen zijn. In dit geval een Duitse herder van 10 weken :heart:
Oren om helemaal verliefd op te worden en verder swiebelde zijn hele lijf en hij at overjarige eikels en stenen  ???
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2011, 23:48:07 »
Ik heb een nieuw loopmaatje! Nadat Bastiaan donderdag met K. heeft geleerd naast de fiets te lopen, was ik vandaag aan de beurt voor de paasspecial van de hondenschool hond-en-sport. Eerst heeft de trainster gekeken hoe de hond zo reageert (is hij een trekker, een volger of absoluut niet geïnteresseerd), daarna een paar korte rondjes rennen met de hond aan de lijn (met buikgordel en lijn met vering).

Meneer vond het geweldig, liep meteen goed mee en negeerde de rest van de wereld. Terwijl de rest aan het inline-skaten of fietsen was, lag meneer tevreden uit te rusten in het gras, tussen mijn benen. En na de training heb ik meteen 2 km met Bastiaan gerend (de rest van de weg terug mocht hij pootje-baden, drinken, snuffelen). En thuis hadden we dan een bijzonder tevreden, vermoeide hond, die morgen vast een beetje spierpijn heeft.

Volgens de trainster moet Bastiaan in ieder geval zo'n 4 kilometer (rondje Hohnsensee) vol kunnen houden. Mijn normale rondje van goed 7 kilometer is voorlopig nog te lang. Maar een betere motivatie om zelf ook regelmatig te joggen is er niet!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2011, 17:44:53 »
Leuk, Eelco  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #35 Gepost op: 26 april 2011, 17:52:56 »
Ik heb een nieuw loopmaatje! Nadat Bastiaan donderdag met K. heeft geleerd naast de fiets te lopen, was ik vandaag aan de beurt voor de paasspecial van de hondenschool hond-en-sport. Eerst heeft de trainster gekeken hoe de hond zo reageert (is hij een trekker, een volger of absoluut niet geïnteresseerd), daarna een paar korte rondjes rennen met de hond aan de lijn (met buikgordel en lijn met vering).

Meneer vond het geweldig, liep meteen goed mee en negeerde de rest van de wereld. Terwijl de rest aan het inline-skaten of fietsen was, lag meneer tevreden uit te rusten in het gras, tussen mijn benen. En na de training heb ik meteen 2 km met Bastiaan gerend (de rest van de weg terug mocht hij pootje-baden, drinken, snuffelen). En thuis hadden we dan een bijzonder tevreden, vermoeide hond, die morgen vast een beetje spierpijn heeft.

Volgens de trainster moet Bastiaan in ieder geval zo'n 4 kilometer (rondje Hohnsensee) vol kunnen houden. Mijn normale rondje van goed 7 kilometer is voorlopig nog te lang. Maar een betere motivatie om zelf ook regelmatig te joggen is er niet!

dat vraagt om actie foto's natuurlijk  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.600
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #36 Gepost op: 28 april 2011, 00:55:03 »
dat vraagt om actie foto's natuurlijk  ;)
Dat valt een beetje tegen, maar eentje heb ik in ieder geval:

Enne, de ietwat rare houding (zelfs voor mijn doen) komt doordat de gordel ietwat te groot was (de trainster, wier gordel ik heb geleend, is nogal rondbuikig) en ik hem voortdurend moest opheisen. Een foto van mij met passende gordel heb ik helaas niet.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 01:00:08 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2011, 13:29:50 »
Ziet eruit of jullie t naar je zin hebben  ;D Leuk!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #38 Gepost op: 28 april 2011, 13:38:27 »
Je doet me hier denken aan een plaatje van Lambiek of Jerommeke die rent ;D.

Het ziet er heel gezellig uit! Kun je Bastiaan een beetje bijhouden?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De hondjes zijn leuk-draad
« Reactie #39 Gepost op: 28 april 2011, 19:43:35 »
Zo hond, zo baas  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.