Ik zou heel graag weer een kat uit het asiel willen halen. M'n laatste kat is ongeveer 5 jaar geleden overleden. Onze allereerste kat hadden we 25 jaar geleden uit het asiel in Amsterdam gehaald. Hij was toen al 15 jaar en heeft helaas maar drie maanden bij ons mogen genieten van z'n oude dag. Daarna nog een lieverdje van 8 jaar uit het asiel gehaald en een tijdje later een kitten erbij gehaald. De allereerste kat was echt een lot uit de loterij en klampte zichzelf aan me vast, zodat ik 'm wel mee moest nemen. Nu ik weer aan het kijken ben in asiels en ik zie een kat, dan slaat steeds de twijfel toe. Afgelopen week een schat van een kat gezien, maar die heeft twee medische dingen, waardoor ik het niet aandurfde. Daarna zag ik een schattige zwerfkatje in het asiel, waar ik bijna al ja op wilde zeggen, maar na nachten van woelen en draaien, heb ik het toch afgezegd. Op de een of andere manier zie ik teveel beren op de weg. Zal het katje wel gelukkig worden hier? Het liefst wil ik de kat niet buiten laten i.v.m. nogal hardrijdende auto's hier. Wat als de kat toch ineens steeds naar buiten wil. Of het blijkt dat de kat 's nachts urenlang miauwt. Nu het huishouden al een tijdje huisdierloos is, ga je zo wennen aan het niet rekening hoeven houden met een levend wezentje om je heen. Zo raar dat dat soort gedachtes nu pas komen, terwijl ik 25 jaar geleden er niet eens bij stilstond.
Nu ik de laatste poes toch heb afgezegd heb ik eigenlijk al spijt. Volgens mij vinden ze maar een rare tante daar bij het asiel. Ik durf er bijna niet meer te komen om rond te kijken.
Ik heb niet het hele topic teruggelezen, maar ik ben benieuwd of dit herkenbaar is?