Het gaat hier even helemaal niet lekker met de katten. Eigenlijk speelt het probleem al een tijdje maar het wordt steeds erger en ik weet niet zo goed wat we moeten doen
Azrael heeft nu al een tijd last van een overactieve schildklier. Daar kreeg ze pilletjes voor en na wat gedoe lukte het ons om die te geven, verstopt in een stukje van zo'n kauwstaaf. Op een gegeven moment kon de dierenarts echter niet meer aan die pillen komen (ze werden niet meer geleverd ofzo) dus ging ze over naar een ander medicijn. Die nieuwe pillen zijn alleen veel groter en lieten zich niet zo makkelijk verstoppen, en blijkbaar vond Azrael ze ook viezer want ze wilde niet meer van de kauwstaaf eten. Allerlei varianten geprobeerd maar geen succes. Daarna maar weer geprobeerd om ze in haar keel te stoppen, eerst gewoon met de hand en daarna met pillenschieter, maar dat leverde een extreem gestreste kat op
Het stomme was dat zij dan bang en boos wegrende en Marla op de een of andere manier dacht dat het iets met haar te maken had waardoor ze opeens enorm gingen vechten. Azrael heeft zich daarna een tijd verschanst in onze slaapkamer, maar toen ze op ons bed en op dat van R. ging plassen vond ik het mooi geweest en heb haar weer in de kamer gezet. Het leek toen vreemd genoeg weer helemaal oké tussen haar en Marla, dwz ze gedoogden elkaar (ze zijn nooit echt vriendjes geweest trouwens). Ik ben weer naar de dierenarts gegaan en heb nu speciaal dieetvoer voor Azrael, daar zit geen Jodium in. Het is best een gedoe omdat ze nu apart voer moeten krijgen maar het ging redelijk, alleen begonnen ze eergisteren vanuit het niets weer enorm te vechten. En Azrael ligt nu al sinds gisterenavond in de gootsteen van de keuken. Super zielig, ze is weer heel bang en elke keer als ze een poging doet om van het aanrecht te komen begint Marla tegen haar te blazen
Heeft iemand ook wel eens meegemaakt dat de relatie tussen de katten opeens zo anders wordt? En heeft iemand tips over hoe we hier mee om moeten gaan? We wonen niet enorm groot dus gescheiden houden gaat echt niet lukken.