Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline chantalv80

• 911
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #740 Gepost op: 28 april 2013, 08:00:22 »
Nou, ik heb hem gezien, en ik weet hoe hij moet heten!.
Pittig kereltje is het, toen hij bij zijn moeder wilde drinken bokste hij zo zijn zusjes opzij. Daarom noem ik hem Tyson,. Past wel bij hem, vind ik ;D

Coole naam!  ;D
Want a sugarcube?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #741 Gepost op: 29 april 2013, 23:36:03 »
Het is dan ook een heel coole kater  ;D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #742 Gepost op: 30 april 2013, 12:00:33 »
Franse telecom-commercial met een heleboel kittens. Daaronder een the-making-of.

Geen idee wat ze daarin allemaal vertellen, maar het zou me niets verbazen dat het iets is over heel enthousiast aan deze klus met schattige poesjes beginnen maar aan het eind toch ernstige twijfels hebben of je niet meer een hondenmens bent;).

http://cuteoverload.com/2013/04/29/translation-kittehs-in-a-phone-commercial/

Offline lennekevg

• 139
« Reactie #743 Gepost op: 06 mei 2013, 17:24:55 »
Dag kattenliefhebbers, ik wil jullie graag om advies vragen.
Sinds ca 2.5 jaar hebben we een lieve ex-kater uit het asiel, die nu ongeveer 5 jaar is. We kregen hem toen we nog in een appartementje woonden, en toen kwam ie op het balkon. Afgelopen zomer zijn we verhuisd naar een benedenwoning met tuin. Het is midden in de stad, dus onze tuin grenst aan die van anderen en is helemaal omsloten met huizen. We hebben hem een half jaar binnen gehouden, en vanaf januari komt hij buiten. Dat vindt ie echt fantastisch :-). Hij gaat vaak de tuin uit, op bezoek bij buren & buurkatten, en blijft weleens een nachtje weg.
Vorige week zondag is ie echter ontsnapt; er zijn nl 2 'gangen' van de straat naar wat berging in de binnentuin. Daar zitten 2 deuren aan (een aan straatkant en een aan tuinkant) maar waarschijnlijk was er iemand aan het verhuizen oid en hebben ze een tijdje alle 2 open gestaan. Na een week ongerustheid is hij gisteren teruggekomen. In eerste instantie is ie best ver buiten ons blok gesignaleerd (wrs water, bosjes en rust opgezocht) maar later aan deuren gaan miauwen voor eten. Uiteindelijk liep ie een stel hangjongens achterna die toen maar langs ons huis zijn gelopen (mijn vertrouwen in de medemens is weer wat hersteld :-)). Hij kwam hongerig en moe terug, maar voor de rest alles prima :-).
We houden 'm nu even binnen maar omdat hij het zo naar zijn zin heeft buiten, willen we hem op niet al te lange termijn weer buiten laten. Hoe zorgen we ervoor dat dit niet nogmaals gebeurd?
Ik denk dat het goed kan gebeuren dat hij nogmaals op dezelfde manier ontsnapt, omdat we niet van onbekenden kunnen/mogen verwachten dat ze onze kat in de gaten houden (en zelfs als ze het willen: of dat lukt, als je aan het klussen bent, etc). Mijn schoonzus heeft altijd prikdraad op haar schutting gehad, en haar katten bleven op de manier in de tuin. Mijn vriend wil dat niet; hij wil 'niets doen' (en duimen dat het niet nogmaals gebeurd). Ik vind dat een te groot risico. Aan een riempje is ook niets; hij loopt altijd te spelen, in bomen klimmen, etc.
Hoe gunnen we onze kat het plezier van buitenzijn, zonder het risico om 'm kwijt te raken? Iemand hier ervaring mee, of een goed advies?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #744 Gepost op: 06 mei 2013, 17:35:10 »
Het standaardadvies is de tuin afzetten. Zo voorkom je ook dat ie in andere tuinen poept, kattenetende honden tegenkomt, onder auto's komt etc. Maar ik ken je tuin niet: hoe lastig is dat, en waarom wil je vriend het niet?

Andere opties naast dat, een tuigje en een kattenren ken ik eigenlijk niet...

Aiko

« Reactie #745 Gepost op: 06 mei 2013, 17:55:59 »
Pootjes breken, kan ik nog verzinnen...

Was een goede voor kat Thomas vannacht. Die bleek ineens met een haas het huis binnen te rennen toen ik de deur open had gedaan. De kleine haas leefde nog, en leek zelfs ongewond. Anders dan een kleine haas vorige week...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #746 Gepost op: 06 mei 2013, 18:19:50 »
Pootjes breken, kan ik nog verzinnen...

Was een goede voor kat Thomas vannacht. Die bleek ineens met een haas het huis binnen te rennen toen ik de deur open had gedaan. De kleine haas leefde nog, en leek zelfs ongewond. Anders dan een kleine haas vorige week...

Heb jij een kat of was je bij je moeder?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #747 Gepost op: 06 mei 2013, 18:55:35 »
@lennekevg

Ik woon in een vergelijkbare situatie als jullie, maar dan zonder die deuren naar de straat, de enige manier waarop ze hier naar buiten kunnen is dóór een woonhuis heen. Nu heb ik heel herkenbare katten, dus alle buren kennen mijn katten en ik denk niet dat ze ze naar buiten zouden laten, maar toch heb ik mijn tuin afgezet met netten.
Als het niet zo veilig was geweest, en als mijn tuin niet 9 hoeken had gehad (en maar liefst 30m2 groot is), had ik voor een ren gekozen. Nu mogen ze alleen onder toezicht naar buiten.

Afgezien van het ontsnappingsrisico, wil ik ook gewoon niet dat ze op vogeltjes jagen (of kikkers, of hazen of wat ze ook maar kunnen vinden hier), of dat ze ruzie krijgen met één van de katten die hier los in de tuin lijken te wonen en waarvan ik de medische geschiedenis niet ken. Daarnaast vind ik het zelf vies, katten die mijn tuin als kattenbak gebruiken, maar ik kan moeilijk van mijn buren verwachten dat zij ook allemaal een kattenbak in hun tuin gaan neerzetten.

Ik heb het idee, maar dat is moeilijk in te schatten, dat mijn katten in hun afgeschermde tuin gelukkiger zijn dan de loslopende katten in de tuin. Ze spelen iig veel meer en ze maken veel "prrt" geluidjes. Het feit dat zij er niet uit kunnen, maakt het natuurlijk ook een veilige omgeving voor ze.

Ik heb dus geen andere tips voor je. Ik zou zelf graag een ren willen, maar dat lukt niet in deze tuin, en het voordeel van de netten is dat het niet zo afgesloten is. In de tuin hier heeft iedereen hele lage hekjes, en dat "voelt" minder ingesloten. Met de netten heb ik dat ook, terwijl er in de zomer wel voldoende tegenaangroeit om toch wat privacy te hebben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lennekevg

• 139
« Reactie #748 Gepost op: 07 mei 2013, 08:02:55 »
Bedankt voor jullie reacties & ideeën.
Mijn vriend is bang dat het afzetten niet lukt; dat ie uiteindelijk toch wel een weg vindt om naar buiten te gaan. Twee zwakke punten zijn bijvoorbeeld het tuinhuisje wat net zo hoog als de heg is en er 30 cm vandaan staat, en de boom die naast de heg staat en waar ie graag inzit. Maar daar kunnen we mss wel iets om heen maken waardoor er er niet meer in kan....

Toen we de kat aan het zoeken waaren, waren sommige mensen heel behulpzaam ('oh ja, het is zo'n lieve kat, hij komt hier vaak langs om te knuffelen') en andere deden de deur niet eens open (ook al waren ze wel thuis). Vandaar dat ik bang ben dat de betrokkenheid niet van iedereen even groot is en e niet op durf te vertrouwen dat mensen echt hun best doen om hem niet te laten ontsnappen. (daarnaast: dat vind ik ook meer onze verantwoordelijkheid dan de hunnen ;-)).

Anyway, ik ga vriendlief nog maar eens proberen te overtuigen voor een stroomdraadje (netten wordt wat veel voor een tuin van 70m2 :-S).

Bedankt!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.652
    • Mijn Homepage
« Reactie #749 Gepost op: 11 mei 2013, 01:21:24 »
Een merel heeft een nestje gebouwd op onze schutting, tussen de klimop (ach gut, wat schattig). Onze hond Lytse had het nestje al langer in het vizier - weten we eindelijk waarom hij onophoudelijk naar dat ene punt staarde. Vanavond bleek dat de buurtkat het nestje ook al had ontdekt. Flink lawaai op de schutting, Eelco maakt lawaai, kat weg, tot drie keer toe. Maar ik vrees met groten vreze dat de kuikentjes geen lang leven beschoren is.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline RvO

• 286
« Reactie #750 Gepost op: 11 mei 2013, 08:03:27 »
Suggestie @Eelco:
Zoiets had ik hier ook eens bij de hand. Daarbij moest de kat een flinke sprong maken om bij het nestje te komen.
Ik heb toen een bult losse, wiebelende takken neergelegd  (snoeihout met veel zijtakken) . De kat kon zich niet meer goed afzetten en had het na een paar dagen wel gezien.
Misschien kun je iets dergelijk bij jullie ook proberen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #751 Gepost op: 11 mei 2013, 11:00:35 »
Weet je van wie de kat is? Misschien wil die persoon de kat wel even binnenhouden tot de kuikentjes zijn uitgevlogen?

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.652
    • Mijn Homepage
« Reactie #752 Gepost op: 12 mei 2013, 19:47:43 »
De kat moet sowieso eerst een stuk over de schutting, omdat er aan onze kant een enge, boze hond woont, en aan de andere kant een vijvertje is. Waar hij de schutting op komt, weten we niet. En de kat zelf hebben we niet gezien, wel gehoord. Zij heeft het in ieder geval nog niet tot aan het nestje gered.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #753 Gepost op: 23 mei 2013, 13:59:42 »
Waarom had ik nog nooit van dit fenomeen gehoord? Ik wil het ook!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #754 Gepost op: 23 mei 2013, 14:37:25 »
Ja, dat doet Jareth ook vaak bij mij, maar niemand legt het vast :(

Aiko

« Reactie #755 Gepost op: 23 mei 2013, 19:25:04 »
Waarom had ik nog nooit van dit fenomeen gehoord? Ik wil het ook!

Bijna grappiger dan catsthatlooklikehitler.com...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #757 Gepost op: 07 juni 2013, 09:59:29 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator