Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

brenda_lelie

« Reactie #600 Gepost op: 13 februari 2013, 12:51:13 »
Aan dat plankje kan ze zich op zich wel uitrekken, hij hangt wat van de grond af aan de muur.
Ik kan hem wel eens vervangen voor iets groters maar in de woonkamer wil ik dat soort dingen echt niet. Plankje hangt nu in de bijkeuken bij haar eten. Ik vind het gewoon vaak echt lelijke dingen en kokosmatten vind ik ook niet mooi.
Ik geef haar er anders wel eentje bij in de bijkeuken, wel 1 voor aan de muur zodat het niet te veel opvalt en ruimte inneemt.
Wij hadden vroeger thuis trouwens nooit krabpalen en ook nooit krabbende katten. Onze vorige kat was ook niet zo krabbig (die had weer andere streken) dus ik denk dat het ook wel een beetje de aard van dit beestje is.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #601 Gepost op: 13 februari 2013, 13:32:43 »
Je hoeft niet groter.

Krabben is voor de lekker en om territorium af te baken. Van die cheap-ass kartonnen plankjes bij de deuren kan echt al heel veel schelen denk ik. (En cat-on heeft mooie kartonnen bankjes/bedjes, de feline is verkrijgbaar bij eko-pets en betaalbaar. Zoiets in de vensterbank, naast de bank kan ook helpen.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

brenda_lelie

« Reactie #602 Gepost op: 13 februari 2013, 13:37:36 »
Ah ok, misschien doe ik er dan 1 achter de bank (tussen bank en verwarming). Dan zie ik het niet en daar krabt ze vaak aan de bank. Wat is dan het best: een paal (van max een meter) of iets op de grond?

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #603 Gepost op: 13 februari 2013, 13:46:44 »
Verschilt per kat. Die van mij vinden karton het lekkerst, en dat is waarschijnlijk ook het goedkoopst, drie of vier euro ofzo voor een recht plankje, dus daar zou je mee kunnen beginnen.

brenda_lelie

« Reactie #604 Gepost op: 13 februari 2013, 13:48:26 »
Ja die ken ik, ooit eens gehad in ons vorige huis, volgens mij heeft ze liever iets stevigers. Die kartonnen dingen schuiven ook zo weg.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #605 Gepost op: 13 februari 2013, 14:15:15 »
Ik bewaar altijd alle lege kartonnen dozen, die hebben ze bij mij het liefst. Is de doos dan afgekrabt en stuk, krijgen ze de volgende.

Verder heb ik nog een flinke krabpaal die naast de bank staat. De bank laten ze sindsdien met rust.

brenda_lelie

« Reactie #606 Gepost op: 13 februari 2013, 14:19:34 »
Oke, dan denk ik dat ik ook voor een krabpaal ga. Maar dan niet hoger dan de bank zodat ie er niet bovenuit steekt. Ik heb haar namelijk nog nooit iets met karton zien doen, dat is niet echt een favoriet.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #607 Gepost op: 13 februari 2013, 14:28:30 »
Heb je geen logeerkamer ofzo waar je een paal kan zetten?? ik heb zelf eentje van de ikea, die was niet zo vreselijk lelijk, en die staat dus in onze "kantoor"kamer
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

brenda_lelie

« Reactie #608 Gepost op: 13 februari 2013, 14:30:40 »
Nee heb wel een studeerkamer maar dat is op de slaapkamerverdieping en daar mag ze niet komen. Daar staat ook een bank trouwens :) Ze mag alleen in de keuken, woonkamer en bijkeuken komen (en buiten). Ik ga van de week eens kijken en dan koop ik denk ik dus een paal voor achter bank en nog zo'n krabplankje voor aan de muur voor in de keuken. Dan heeft ze overal wat.

brenda_lelie

« Reactie #609 Gepost op: 18 februari 2013, 13:32:33 »
Nou ze heeft deze gekregen: http://www.dobey.nl/krabmeubel-classic-3-blauw-p6138.html
in het grijs, past het tenminste bij de bank ;)
Ze zit nu heel gelukkig te wezen in het huisje en daar krabt ze ook in (komt denk ik door de catnip die de mevrouw van de dierenwinkel er nog even inspoot), ben benieuwd of ze ook gaat snappen dat je aan de paal kan krabben.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #610 Gepost op: 19 februari 2013, 08:12:28 »
Ah, wat leuk en lief!
Ik heb ongeveer dezelfde, maar met nog een extra verdieping erop zeg maar. Is al bijna kapot gekrabt.

Boef gedraagt zich al een paar nachten erg zoet, ik hoop dat het zo blijft!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #611 Gepost op: 19 februari 2013, 08:13:27 »
wat goed Miranda!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

brenda_lelie

« Reactie #612 Gepost op: 19 februari 2013, 08:15:03 »
Ja wat goed zeg!

Hier lijkt de krabpaal vooralsnog wel een succes, sinds gisteravond krabt ze er ook aan en ze klimt erop en erin en lijkt er wel heel blij mee. En ze heeft tot nu toe nog niet aan de bank gekrabt (maar is nog wel een beetje een erg korte periode natuurlijk om er iets zinnigs over te zeggen)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #613 Gepost op: 19 februari 2013, 09:54:02 »
Ja goed hé! Het lijkt alsof hij nu meer mijn ritme overneemt, dus wakker zijn als ik wakker ben (en met hem wil spelen) en slapen als ik wil slapen. Hij ligt nu vaak bij/tussen/op mijn voeten te spinnen  :heart:

Wat fijn ook dat die krabpaal werkt. Zo ging het bij mij destijds ook hoor. Omdat je hem er echt naast zet, vervangen ze de bank voor de krabpaal. Hoop voor je dat het bij jou ook goed blijft gaan.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #614 Gepost op: 19 februari 2013, 13:16:01 »
Een primeur hier in huis: Jareth was net mijn haar aan het likken. Mirri doet dat wel vaker (die likt alles) en Jareth likt haar wel eens (inclusief rimmen trouwens) maar het eerste was nog nooit gebeurd.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #615 Gepost op: 19 februari 2013, 14:35:59 »
 :o Dit heb ik een kat nog nooit zien doen, heel bijzonder!

http://cuteoverload.com/2013/02/18/knock-it-off-thumper/

Aiko

« Reactie #616 Gepost op: 19 februari 2013, 15:08:07 »

Ik heb ook nog nooit een kat gezien die verder gaat dan eindeloos geduldig mauwen.

« Reactie #617 Gepost op: 19 februari 2013, 15:14:12 »
Mijn moeder en oom hadden vroeger een kat die de aandacht trok door over de pianotoetsen te gaan lopen.
En dat terwijl die kat zelf volkomen doof was.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #618 Gepost op: 19 februari 2013, 16:55:44 »

Ik heb ook nog nooit een kat gezien die verder gaat dan eindeloos geduldig mauwen.

Wat bizar!

Hier wel een kat die de deur zelf open maakt door aan de deurkruk te gaan hangen.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #619 Gepost op: 19 februari 2013, 18:53:45 »
Bij mij gaan er wel eens deuren open als ik er niet ben. Maar de deur van de huiskamer lukt blijkbaar niet ofzo, iig niet vanuit de gang, dus als ik de katten heb buitengesloten, hebben ze allemaal een eigen methode om te laten weten dat de deur open moet. Kai miauwt even, Plien krabt een keertje aan de deur, en Jet klopt aan.

(Frettendametje Puk sluit ik ook wel eens buiten, en die krabt aan de drempel.)