Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #580 Gepost op: 12 februari 2013, 08:23:29 »
Pingpongballen zijn wel weer een heel leuk idee voor overdag, dus die ga ik wel halen!
Ik dacht dus gisteravond, ik geef hem nog één kans, en als hij herrie gaat maken zet ik hem op de gang.
En wat denk je, hij heeft zich (bijna) voorbeeldig gedragen. Ik ben één keer wakker geworden omdat hij aan de kastdeur zat te krabbelen. Toen heb ik hem bij zijn nekvel gepakt en heel duidelijk NEE tegen hem gezegd. Daarna was het afgelopen en heeft hij bij mijn voeten liggen slapen, de schat. Ik hoop zo dat dit zo blijft!

Aiko

« Reactie #581 Gepost op: 12 februari 2013, 11:07:58 »
Toen heb ik hem bij zijn nekvel gepakt en heel duidelijk NEE tegen hem gezegd.

Een goede strenge ssssssssssssst doet overigens wonderen bij katten, wat betreft corrigerend gedrag. Praten niet zozeer (behalve alleen de naam noemen, mits ze gewend zijn aan hun naam).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #582 Gepost op: 12 februari 2013, 15:40:49 »
Hij snapt me meestal prima, aan zijn reactie te zien. Alleen kiest hij er gewoon voor het 5 minuten later toch nog een keer te doen  ;D

brenda_lelie

« Reactie #583 Gepost op: 12 februari 2013, 15:43:56 »
Dat is heeeel herkenbaar. Hier gaat het om aan de bank krabben. Ik wordt dan heel erg boos en dat vindt ze heel even echt erg en maakt ze zich uit de voeten maar vervolgens doet ze het later weer.
Maar zo zijn katten nou eenmaal denk ik, tenminste die van ons wel, het ene moment doet ze heel lief en daarna kan ze je ook zomaar aanvallen. Rare beesten.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #584 Gepost op: 12 februari 2013, 15:57:53 »
Maar dat rare is nou ook juist wat ik er zo leuk aan vind  :heart:

brenda_lelie

« Reactie #585 Gepost op: 12 februari 2013, 16:03:51 »
Zeker, zou nooit meer zonder willen hoor.

edit: dan maar elke paar jaar een nieuwe bank  ;)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #586 Gepost op: 12 februari 2013, 16:12:53 »
Zeker, zou nooit meer zonder willen hoor.

edit: dan maar elke paar jaar een nieuwe bank  ;)

Heb een goedkoop ikea-tje, kan niet echt veel kwaad  :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #587 Gepost op: 12 februari 2013, 16:23:24 »
Ja, ons spook is ook raar... Maar gelukkig valt ze nooit met haar nagels aan (ze neemt wel je handen en vliegt erin, maar dat doet nooit pijn, eigenlijk, en ze doet het alleen maar als we met haar spelen, dus nooit om boos te zijn. En dus zonder nagels zoals gezegd.) Als we iets doen dat ze niet leuk vind, is ze gewoon weg. Ze houd bv. niet van opgepakt worden. Dan wriemelt ze om weg te kunnen. Maar nooit bijten of sissen of klauwen, zelfs geen hoge rug. Die komt er wel wanneer we tikkertje spelen. Dan springt ze met een hoge rug en dikke staart rond, en 'tikt' dan tegen onze voeten of benen, en vind het dan geweldig als we achter haar aan komen. En als we dan stoppen met haar na te zitten, vertopt ze zich, en probeert ons te besluipen om voort te tikkeren. Echt geweldig.

De kat van vroeger bij de papa had dat wel. Die kon je strelen, en ze lag gezellig te spinnen, en dan werd ze het ineens beu. En dan krabte ze, met haar volle nagels, en maakte ze dat ze weg was. Vooral toen ze nog jong was, eigenlijk. Maar goed, ik ben blij dat deze dat helemaal niet heeft.
De kat leeft nu bij de toenmalige buurman, trouwens. Daar kwam ze al veel over de vloer. Ze kreeg er wel geen eten, maar kwam er voor aandacht schooien. Toen mijn papa verhuisde, een paar weken geleden, zij de buurman dat hij zeker voor de poes (die ondertussen ook al behoorlijk oud is) wil zorgen, want hij en zijn vriendin zouden ze missen als ze weg was. Na lang nadenken vonden we dat een goed idee. Vooral voor de poes. Ben er vorige week nog eens langs geweest, het huis is nog niet verkocht, en ze ziet er heel gezond uit. Het is een heel sympathieke buurman, en ik ben er van overtuigd dat hij het goed doet. Maar ergens vind ik het toch spijtig, want we hebben veel meegemaakt, poes en wij.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #588 Gepost op: 12 februari 2013, 20:43:03 »
krabpaaldingen en alternatieve oplossingen, groot en klein en ook nog niet zo heel duur http://www.ikeahackers.net/search/label/pet%20furniture

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #589 Gepost op: 12 februari 2013, 21:18:24 »
Coolness.

Ik (of eigenlijk mijn vader) heb ook zoiets gedaan met Ikea boekenplanken:

(links Mirri, rechts Jareth, nog meer rechts een stukje krabpaal)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #590 Gepost op: 12 februari 2013, 22:00:14 »
Ik heb iets diepere boekenplanken dan noodzakelijk, en daar staat een beklede doos op, wat Jet een heel fijn mandje vindt. Ik overweeg om er nog 1 neer te zetten, een plank hoger. (Het hoeven er geen drie, want Plien slaapt niet in mandjes, Plien slaapt op mij.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #591 Gepost op: 13 februari 2013, 07:00:49 »
Ik weet het zo niet van die krabpaal, onze zetel heeft al serieus afgezien en ik heb het gevoel dat de schade nog toeneemt, ondanks de krabpaal en de Catattract die ik er geregeld op spray. De aantrekkingskracht is na een halfuurtje helemaal passé :-/

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #592 Gepost op: 13 februari 2013, 08:26:21 »
Wat een leuke ideetjes allemaal! En Greet, geweldig, tikkertje spelen met je kat. Dat heb ik nog nooit gehoord. Echt leuk!

brenda_lelie

« Reactie #593 Gepost op: 13 februari 2013, 08:28:43 »
Ik weet het zo niet van die krabpaal, onze zetel heeft al serieus afgezien en ik heb het gevoel dat de schade nog toeneemt, ondanks de krabpaal en de Catattract die ik er geregeld op spray. De aantrekkingskracht is na een halfuurtje helemaal passé :-/

Onze kat heeft ook een krabplankje maar toch krabt ze ook aan de bank, helpt dus niet echt.

Zo'n megakrabpaalding ga ik niet in de kamer zetten, die vind ik echt lelijk.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #594 Gepost op: 13 februari 2013, 10:12:43 »
Ik heb een grote paal, maar die is meer voor klimmen dan voor krabben.

Voor krabben heb ik een paar sisalplankjes opgehangen naast deuren en op een aantal plekken liggen kartonnen plankjes/bedjes.
Bij mij krabben ze alleen aan de dingen die daarvoor zijn, maar ik heb toch gaatjes in de bank omdat ze wel melktrappelen als ze gezellig naast me zitten, of zich even goed vasthouden als ze op de bank landen.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #595 Gepost op: 13 februari 2013, 10:17:40 »
Onze kat heeft ook een krabplankje maar toch krabt ze ook aan de bank, helpt dus niet echt.

Ik vind dat wel logisch, 1 krabplankje is niet echt veel.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #596 Gepost op: 13 februari 2013, 10:49:19 »

Ik vind dat wel logisch, 1 krabplankje is niet echt veel.
Is dat zo? Ik heb er 6-7, afhankelijk van of je de klimpaal wel meetelt of niet, maar ik heb ook meer katten natuurlijk.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #597 Gepost op: 13 februari 2013, 10:56:58 »
Ik nog iets meer geloof ik, plus krabtapijt op de vloer in het hele huis. Ik besef wel dat de meeste katten minder verwend worden en er veel huishoudens zijn die 1 krabplank wel genoeg vinden, maar het lijkt mij weinig.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #598 Gepost op: 13 februari 2013, 11:05:04 »
Wij hebben een hele grote krabton, en dan die krabpaal naar het plafond. Eerst hadden we ook nog een losse maar die hebben ze helemaal stukgekrabt, dus die moet nog vervangen worden. Maar geen gekrab aan de bank hier. Toen Muts er nog was wel trouwens, zij hield wel van een bank.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #599 Gepost op: 13 februari 2013, 11:39:55 »
Ik vind t ook logisch... Een kat wil zich volledig kunnen uitrekken, dus een plankje is vaak niet genoeg. Wij hebben in huis: een kokosdeurmat, speciaal voor de katten en boven een grote krabpaal, op zolder hebben we op een aantal pilaren ook krabplankjes en beneden krabben ze ook aan de mat. De bank wordt met rust gelaten.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!