Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #540 Gepost op: 05 februari 2013, 10:03:24 »
Je zou het ook nog op het forum van Kattenplaza kunnen vragen Miranda.

Wat betreft die speeltjes, speelt ie er ook niet mee als je een speeltje een paar maanden weglegt en dan opnieuw probeert?

En heb je een laserlichtje al geprobeerd?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #541 Gepost op: 05 februari 2013, 10:11:14 »
Je zou het ook nog op het forum van Kattenplaza kunnen vragen Miranda.

Wat betreft die speeltjes, speelt ie er ook niet mee als je een speeltje een paar maanden weglegt en dan opnieuw probeert?

En heb je een laserlichtje al geprobeerd?

Hij vindt alle speeltjes leuk, maar niet langer dan een uurtje of zo. Dan is hij erop uitgekeken. Hij is gewoon te slim denk ik hahaha...
Hoeveel katten kunnen een keukenkastje openmaken, het doosje met hun kattensnoepjes eruit halen en dat doosje vervolgens ook openmaken? Niet te geloven toch?

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #542 Gepost op: 05 februari 2013, 10:13:41 »
Ik heb er nu nog een en die bedient zichzelf ook qua brokken.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #543 Gepost op: 05 februari 2013, 10:27:32 »
Ik heb nog nooit zo'n slimme kat gehad. Vind ik eigenlijk ook wel weer leuk  ;D
Zit een beetje te lezen op dat kattenforum op kattenplaza. Het is in elk geval geen uniek gedrag, dat is duidelijk.
Er wordt daar regelmatig geadviseerd om er nog een jonge kat bij te nemen, zodat hij een speelmaatje heeft.
Mijn andere kat is 13 en die wil inderdaad niet meer echt spelen. Maar nog een kat erbij nemen is ook niet iets wat ik zomaar wil doen.
Moeilijk, moeilijk...

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #544 Gepost op: 05 februari 2013, 10:53:58 »
Er wordt daar regelmatig geadviseerd om er nog een jonge kat bij te nemen, zodat hij een speelmaatje heeft.

Dat leek me ook de meest voor de hand liggende oplossing, maar drie katten is een beetje veel, dat begrijp ik wel.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #545 Gepost op: 05 februari 2013, 10:56:04 »
Inderdaad best veel, maar als het dé oplossing is ga ik er toch eens over nadenken.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #546 Gepost op: 05 februari 2013, 12:07:42 »
Het zou fijner/handiger zijn als je het eerst kon uitproberen voordat je definitief de beslissing neemt. Met een logeerkat kan dat misschien (maar je hebt dan wel tijd nodig om de katten te laten wennen).  Een kat met proeftijd nemen gaat geloof ik weer niet (maar ben ik niet helemaal zeker van).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #547 Gepost op: 05 februari 2013, 13:10:37 »
Ik heb er ooit vijf gehad. Voor mij nooit weer. Via natuurlijk verloop nu gereduceerd tot één oudje, twee vond ik het fijnst.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #548 Gepost op: 05 februari 2013, 16:10:03 »
Zojuist heb ik ook nog even met een collega gesproken die nogal veel van katten weet.
Zij gaf aan dat het goed kan zijn dat hij mijn aandacht probeert te trekken. Hij maakt dan zoveel herrie dat ik mijn bed uit kom, en dat lukt hem dus ook iedere keer. Het zou dus volgens haar ook wel kunnen helpen om hem bij mij in de slaapkamer te laten 's nachts. Ik ga dat toch maar proberen de komende week.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #549 Gepost op: 05 februari 2013, 16:48:38 »
Lijkt me een goed plan ja. Het nadeel van een kat in de slaapkamer is dat ze je af en toe wakker kunnen maken, maar dat is toch al het geval. En het is gezellig, een kat op bed! Zoals goed laat zien ;)

brenda_lelie

« Reactie #550 Gepost op: 05 februari 2013, 17:00:52 »
Hou in ieder geval je voeten onder dekens :)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #551 Gepost op: 06 februari 2013, 08:11:31 »
Nou dat was een gezellige boel vannacht.
Mijn oude katertje Wodka (hij heette al zo, heb ik niet bedacht) vond het sowieso heerlijk, die kwam meteen op mijn hoofd liggen knorren  :heart:.
Boef moest natuurlijk op ontdekkingstocht door de slaapkamer. Dat zal nog een paar nachten duren denk ik voor die rustig naast me komt liggen, veel te veel nieuwe dingen. Ben dus wel weer regelmatig wakker geweest, maar hoefde in elk geval mijn bed niet uit. Ik heb hoop...

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #552 Gepost op: 06 februari 2013, 10:58:46 »
Je kan hem een keertje overdag in de slaapkamer zetten, kan ie al ontdekken.

Helpt niet 100% hoor. Mijn Kai maakte me maandag wakker omdat hij op de hemel van mijn bed balanceerde en niet wist wat hij vanaf daar moest doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #553 Gepost op: 06 februari 2013, 11:18:53 »
Ik word ook nog wel eens wakker van de katten maar het is niet meer zo erg als een paar jaar geleden. Toen Muts er nog was, haalde zij en Marla regelmatig 's nachts het huis overhoop. Ze was dan wel oud maar ze werd er niet minder speels door. Net een kudde olifanten die door het huis denderde! Nu doen Marla en Azrael dat ook nog wel eens, maar over het algemeen liggen ze gewoon lekker te pitten. Wij hebben wel de slaapkamer deur open trouwens, en ze liggen meestal ook op bed. Het enige irritante daaraan is dat Azrael echt keihard kan knorren, en als ze ziet dat een van ons wakker is dan gaat ze dat ook meteen doen. Dus als ik uit bed moet omdat L. wakker is geworden dan kan ik vervolgens een hele tijd niet in slaap komen omdat het een tijd duurt voordat die motor uitgaat  ::)

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #554 Gepost op: 06 februari 2013, 11:21:31 »
Dat had ik ook al bedacht, dat ik hem misschien vanavond al wat eerder in de slaapkamer kan laten. Ik doe dat wel liever als ik erbij ben, zodat hij niet stiekem mijn dekbed aan stukjes kan scheuren of zo  ;)

Dat geknor ken ik ook wel ja, dat doet mijn oudje dus. Die gaat het liefst bovenop je hoofd liggen, en dan keihard spinnen. Wel lief, maar je wordt er ook wakker van....

Offline jol

• 2.653
« Reactie #555 Gepost op: 06 februari 2013, 15:20:02 »
keihard spinnen. Wel lief, maar je wordt er ook wakker van....

Juist een heerlijk geluid in bed, ik wordt er helemaal soezelig van.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 15:22:10 door jol »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #556 Gepost op: 06 februari 2013, 15:42:43 »
keihard spinnen. Wel lief, maar je wordt er ook wakker van....

Juist een heerlijk geluid in bed, ik wordt er helemaal soezelig van.

Je hebt duidelijk nog nooit Azrael horen knorren. Ik kan het ook geen spinnen meer noemen, dat klinkt veel te lief.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #557 Gepost op: 06 februari 2013, 15:51:20 »
Hahaha, lekker geluidje, alsof er iemand met een elektrische grasmaaier langs je oor rijdt.....
Bescheiden spinnen is inderdaad een lekker monotoon geluid. Maar die herriebak van mij kan er wat van.
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2013, 16:22:28 door Miranda »

Offline jol

• 2.653
« Reactie #558 Gepost op: 06 februari 2013, 16:15:59 »
Oh maar die ene van ons spint niet, die snurkt, en heel niet zachtjes. Misschien scheelt het dat ik een makkelijke slaper ben. Wel een beetje vreemd: terwijl de kat op het kussen en het hoofd van mijn man ligt te snurken/ronken/spinnen lig ik met mijn hoofd tussen onze hoofdkussen en is mijn kussen helemaal vrij. En dan hoor ik de kat door het kussen van de man heen. Die overigens ook door het gesnurk heen slaapt, hij heeft er meer last van als ze er niet is, daar ligt hij weer wakker van.
Ik word wel een soort van wakker van de andere kat, die ligt als een blok beton op het dekbed zodat beweging nauwelijks mogelijk is, daarvan krijg ik het stikbenauwd, ik moet kunnen bewegen. Dan kom ik in een soort van halfslaap terecht waarin ik allerlei moeilijke dingen droom zoals dat ik probeer te ontsnappen. Zo heb ik d'r wel eens van het bed geschopt en zij me wel eens in m'n been gebeten. Halverwege de nacht geeft ze het dan maar op en gaat ze tussen de benen van de man liggen. Die is afgericht, die beweegt niet als er katten op/over/tegen 'm liggen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #559 Gepost op: 06 februari 2013, 16:36:07 »
Kai snurkt en spint nogal hard, en ook Plien spint vrij hard en doet dat het liefst terwijl ze tegen mijn gezicht aan ligt. Ik beschouw het als witte ruis en slaap er heerlijk doorheen.
Supercalifragilisticexpialidocious!