Oh maar die ene van ons spint niet, die snurkt, en heel niet zachtjes. Misschien scheelt het dat ik een makkelijke slaper ben. Wel een beetje vreemd: terwijl de kat op het kussen en het hoofd van mijn man ligt te snurken/ronken/spinnen lig ik met mijn hoofd tussen onze hoofdkussen en is mijn kussen helemaal vrij. En dan hoor ik de kat door het kussen van de man heen. Die overigens ook door het gesnurk heen slaapt, hij heeft er meer last van als ze er niet is, daar ligt hij weer wakker van.
Ik word wel een soort van wakker van de andere kat, die ligt als een blok beton op het dekbed zodat beweging nauwelijks mogelijk is, daarvan krijg ik het stikbenauwd, ik moet kunnen bewegen. Dan kom ik in een soort van halfslaap terecht waarin ik allerlei moeilijke dingen droom zoals dat ik probeer te ontsnappen. Zo heb ik d'r wel eens van het bed geschopt en zij me wel eens in m'n been gebeten. Halverwege de nacht geeft ze het dan maar op en gaat ze tussen de benen van de man liggen. Die is afgericht, die beweegt niet als er katten op/over/tegen 'm liggen.