Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #500 Gepost op: 28 januari 2013, 18:03:17 »
Onze iets te dikke dame is behoorlijk afgevallen toen we op van dat bevroren enge voer overgingen (heet dat carnibest, dat spul?).
Dat vinden ze minder lekker dan blikjes, dus ze eten er minder van.

Lotje krijgt alleen brokjes, dus dat bevroren spul is geen optie. Ze wil nog wel eens het eten van de hond opeten, dat moet ik echt weg gaan halen als ik niet thuis ben.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #501 Gepost op: 28 januari 2013, 18:18:01 »
Hoeveel verschillende speelhengels heeft ze geprobeerd? En ga je wel eens op Lotjejacht?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #502 Gepost op: 28 januari 2013, 18:19:12 »
Onze iets te dikke dame is behoorlijk afgevallen toen we op van dat bevroren enge voer overgingen (heet dat carnibest, dat spul?).
Dat vinden ze minder lekker dan blikjes, dus ze eten er minder van.

Lotje krijgt alleen brokjes, dus dat bevroren spul is geen optie.
Je hoeft niet aan het bevroren spul wat mij betreft (al geef je het ontdooid) maar ik snap de 'dus' in deze zin niet.
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #503 Gepost op: 29 januari 2013, 09:38:43 »
Mijn heren vonden de voerbal ook niet leuk in het begin, maar als je het voer niet op een andere manier aanbied moeten ze wel ;)
nu vinden ze t wel leuk trouwens, t ding rolt vaak door de halve kamer.. en dan vinden we overal brokken..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #504 Gepost op: 29 januari 2013, 09:53:48 »
Ik heb juist een kat die te druk is ::)
Boef is nu anderhalf, en hij breekt de tent af, vooral 's nachts. Helaas kan hij bij mij niet naar buiten (ik woon op een flat), maar dat is hij dus ook niet gewend. Hij heeft een bijzondere interesse in deuren, kastjes en lades, en kan alles openmaken.

Echt, ik ben stapel op dat beestje, maar ik word af en toe wel wanhopig als hij om 4 uur 's nachts weer eens iets nieuws heeft verzonnen. De keukendeurtjes hebben nu al kindersluiting, de badkamerdeur gaat van buiten op slot en het dressoir wordt gebarricadeerd met stoelen voordat ik ga slapen. Hij doet zijn naam eer aan  ;D

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #505 Gepost op: 29 januari 2013, 10:12:27 »
Dus nu baal je dat je hem niet Snurk of Luiaard genoemd hebt ;)
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #506 Gepost op: 29 januari 2013, 10:21:50 »
Miranda wat doe je zoal op een dag met boef?
Ik heb een tijdje getraind met mijn vorige kat.. klinkt misschien stom maar scheelde veel. Daarnaast zou ook voor jou misschien voeren met behulp van speeltjes kunnen helpen. Dan kost dat energie ipv. dat hij die besteed aan kattenkwaad uithalen
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #507 Gepost op: 29 januari 2013, 10:27:06 »
Heb je nog andere katten? Zo nee, dan zou ik overwegen er nog eentje te nemen.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #508 Gepost op: 29 januari 2013, 10:33:42 »
Ik zou over dat laatste alleen denken als je wel redelijk de ruimte hebt, niet alle katten kunnen samen geplaatst worden.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #509 Gepost op: 29 januari 2013, 10:43:31 »
Ik heb nog een kat, maar dat is een luiaard. Dus die wil niet met hem spelen hahaha... Nog eentje erbij lijkt me wat veel op een flat. Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje zielig dat Boef niet naar buiten kan, want volgens mij zou hij dat wel heel leuk vinden. Mijn andere kat (Wodka) taalt er niet naar.

Overdag ben ik aan het werk, dus ik speel alleen 's avonds met hem. Ik zorg wel voor genoeg speeltjes en zo. Misschien is zo'n speeltje waar voer in kan nog wel een leuk idee.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #510 Gepost op: 29 januari 2013, 10:54:11 »
Bij de webwinkel catcetera hebben ze leuke dingen! ;)

zoek anders eens op voedselverijking, met een toren van wc rollen of een schoenendoos met een gat erin kom je ook al een heel eind.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 11:02:38 door lieve lijn »

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #511 Gepost op: 29 januari 2013, 11:02:07 »
Oh wat leuk, die kende ik nog niet, wat veel leuks!!
En dan nog iets uitzoeken wat ook midden in de nacht niet al te veel herrie produceert  :D
Vind ik fijn, en de buren ook denk ik.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #512 Gepost op: 29 januari 2013, 11:03:43 »
zoek anders eens op voedselverijking, met een toren van wc rollen of een schoenendoos met een gat erin kom je ook al een heel eind.

speeltjes wisselen (dus niet alles neerleggen, maar deel in de kast/uit het zicht in een gesloten doos met catnip) kan ook al helpen.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #513 Gepost op: 29 januari 2013, 11:05:19 »
Dank je voor de tips, ik ga er zeker naar kijken. Lege dozen zijn ook favoriet, dus daar kan ik ook wel wat mee.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #514 Gepost op: 29 januari 2013, 18:26:00 »
Hier ook drie actieve katten. Bij mij kunnen ze veel energie kwijt op elkaar, en ik wissel ook regelmatig speeltjes en als ze mijn kaptafel omgooien controleer ik of er niemand gewond is geraakt en ruim ik het weer op.

Ik heb wel een klein tuintje, en twee keer per week mogen ze daar een uurtje onder begeleiding in. Het gaat dan niet om de ruimte oid, maar om de prikkels, van overvliegende vogels, allerlei spannende geurtjes en op vliegjes jagen. Ik denk dat dit soort dingen ook prima kan aan een riempje, dus misschien is het een idee om hem af en toe uit te laten?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #515 Gepost op: 30 januari 2013, 07:59:55 »
Ik heb gisteren een doolhof gekocht waar brokjes in kunnen. Groot succes alvast, en ook de doos waar het in zat hahaha...
Hem 'uitlaten' is misschien ook geen gek idee, ik denk dat ie dat echt wel leuk zou vinden. Ben alleen benieuwd of hij mij een riempje bij hem om laat doen. Maar dat is een uitdaging  ;)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #516 Gepost op: 30 januari 2013, 08:16:26 »
Tuigje doen en niet aan halsbandje ;) Het is mij 2 van mijn 3 katten gelukt om t aan te leren. Lewis vind het echt niets, maar die vind buiten ook helemaal niks. Eerste keer gewoon binnen omgedaan, uurtje, met tuigje om natvoer gegeven (dat vinden ze hier geweldig) daarna nog een paar keer binnen. Nike en Vlinder vinden/vonden t allebei geen probleem. Daarna heb ik de deur opengezet, kat in de gang aan riempje en de kat t tempo laten bepalen. Nike heeft de eerste keer meteen de hele tuin ontdekt. Met Vlinder woonde ik nog op een flat en hebben we de eerste 4/5 keer niet veel meer gezien dan een meter van de galerij gezien vanaf de voordeur.

Vlinder is uiteindelijk toen we verhuisdde een echte buitenkat geworden. DIe mocht in het begin als wij buiten zaten aan een touwtje op het terras, enige wat ik haar niet aangeleerd kreeg was om niet "in de knoop te lopen". Nike is sinds Lewis er is eigenlijk niet meer buiten geweest. Maar het is wel heel leuk! probeer wel een rustig stukje uit te zoeken want als er veel honden voor je deur lopen is dat niet altijd even handig...

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #517 Gepost op: 30 januari 2013, 08:21:14 »
Ja een tuigje lijkt me ook beter. Anders wurg ik hem straks nog....
En ik woon in een buurt met veel flats. Heeft dus als nadeel dat de katten niet makkelijk naar buiten kunnen. Maar als voordeel dat er ook niet veel honden wonen. Ik ga het gewoon proberen met hem.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #518 Gepost op: 30 januari 2013, 10:54:23 »
Mirri vindt een tuigje erger dan een dwangbuis, maar sommige katten accepteren het. Heb je trouwens geen balkon Miranda?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #519 Gepost op: 30 januari 2013, 12:55:15 »
Ja ik heb wel een balkon, maar van de VvE mogen we dat niet afschermen met gaas (de gaten zeg maar).
En omdat Boef zo druk is, ben ik eigenlijk te bang dat hij achter een vogeltje aan springt of zo.

Vraag me ook af of hij een tuigje accepteert hoor, maar is misschien wel het proberen waard. Ik weet misschien zelfs iemand van wie ik er eerst een kan lenen zonder er meteen een te kopen.