Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline greet

• 2.671
« Reactie #360 Gepost op: 17 april 2012, 09:26:00 »
 :heehee: Ik hoor ook dat verschil niet, maar ik denk dat ze dat expres doen  ;)
Hoe is het nu met Jareth, trouwens, Poek?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #361 Gepost op: 17 april 2012, 12:14:50 »
Op dit moment een beetje zielig, want hij ligt niet op mijn schoot.

Hij heeft een beetje grote hartspier, maar zijn bloeddruk is normaal. Er zit nog wat gevoel in zijn staart, dus het is niet onmogelijk dat het herstelt.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #362 Gepost op: 23 april 2012, 01:55:43 »
Kai deed de hele avond een miauwtje wat ik niet kende en wees op de deur, maar ik snapte maar niet wat hij bedoelde. Tot Jet net aan de deur begon te krabben, van de buitenkant!

Ze is nog een beetje van streek en heel hongerig, dus ga straks pas controleren op eventuele wondjes (mijn tuin is niet 100% catproof, via de klimop van de buurman en de struik van de buurvrouw zijn er ontsnappingsmogelijkheden, en dan kan ze in een groot stuk van de binnentuin zijn geweest en het witte loeder hebben ontmoet) maar gelukkig kan ze op geen enkele manier de weg op.

Ik snap alleen niet wanneer ze dan naar buiten is gegaan. We hebben vanmiddag in de tuin gezeten en daarna was ze binnen, dus het moet bijna zijn geweest toen ik de frettenbak ging leegkiepen, maar ik heb toen niets gezien en gehoord. Klopt wel met Kai's aanwijzingen, dus zal wel.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #363 Gepost op: 23 april 2012, 02:26:03 »
Ze heeft nergens bloed en na het eten en wat spelen is ze ook weer blij. Ze was wel wat vochtig, maar alleen aan de buitenkant van haar vacht, dus ze zal wel niet in de vijver zijn gevallen (dan is het stuk wat erin viel doorweekt, het gebeurt haar 1x per week omdat ze lijkt te denken dat ze over water kan lopen, ook als het niet vriest), maar voor regen en dauw gaat zij niet schuilen.

Mogelijk heeft ze de hele avond met Kai gepraat, maar haar kennende is ze gewoon ergens gaan liggen slapen, al heb ik nog geen goede slaapplekken in de tuin.

Dat is ook precies waarom ik niet doorhad dat ze buiten was. Kai en Plien slapen dicht tegen mij aan, het liefst met zoveel mogelijk geluid en als er dekens zijn pikken ze die ook nog. Jet verstopt zich en is heel stil. Ben haar ook eens een dag kwijtgeweest omdat ze in een pan in een keukenkastje was gaan slapen (past nu gelukkig niet meer). Roepen heeft meestal geen zin, als Jet slaapt, slaapt ze diep en als je haar wakker maakt is ze zo boos dat ze zeker niet zal laten waar ze zit.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #364 Gepost op: 23 april 2012, 11:50:57 »
Heerlijk, die karaktertjes!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #365 Gepost op: 24 april 2012, 01:53:41 »
Dat wel.

Ze is geloof ik best geschrokken van haar avontuur. Normaal als ik 's ochtends opsta, rent ze met me mee naar de keuken, gaat voor de tuindeur zitten en roept "MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!" (en dan zeg ik "wat zei je nu? en dan doet ze het nog een keer  :heart:), als ik haar dan niet naar buiten laat, probeert ze het in de loop van de dag nog een paar keer, maar vandaag heb ik haar niet één keer gehoord.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #366 Gepost op: 03 mei 2012, 11:03:17 »
Slecht nieuws voor Mirri: de staart van Jareth (die volgens de dierenarts verlamd was) lijkt hersteld. Hij gaat weer omhoog, hij springt weer, etc.

(hij verwijst hier niet tweemaal naar hetzelfde)

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #367 Gepost op: 03 mei 2012, 12:11:44 »
Fijn, Poek!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #368 Gepost op: 03 mei 2012, 12:50:14 »
waarom is dat slecht nieuws voor Mirri?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #369 Gepost op: 03 mei 2012, 13:14:29 »
Nu is Jareth weer de baas in huis.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #370 Gepost op: 03 mei 2012, 13:23:45 »
Jay!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #371 Gepost op: 11 mei 2012, 21:45:58 »
Mijn katten hebben ontdekt dat ze via de schoenenkast op de gewone klerenkasten kunnen komen, en dat is leuk, want die zijn hoog. Ik vind het prima, alleen is het wat onhandig dat ze steeds alle schoenen uit de schoenenkast gooien, dus wil ik een klimtouw aan de kast ophangen. Zou dit goed werken voor katten? http://www.wickey.nl/rekstok-touwladder/touwladders-netten-touwen/klimtouw-met-knopen-18mm.html
http://www.wickey.nl/rekstok-touwladder/touwladders-netten-touwen/klimtouw-met-knopen-18mm.html

Voor eraf zal dit wel niet werken, dus misschien moet ik sowieso iets anders verzinnen.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #372 Gepost op: 11 mei 2012, 22:25:19 »
Die van mij zouden daar niet in klimmen, maar die zijn ook al een stuk ouder. Jong geleerd is oud gedaan, dus misschien lukt het bij jou wel en hou je het dan ook in stand.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #373 Gepost op: 11 mei 2012, 23:56:53 »
Die van mij zijn wel redelijk ondernemend, dus over de pogingen maak ik me geen zorgen, maar ze zijn ook best wel onhandig, dus ik weet niet of het lukt.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #374 Gepost op: 15 mei 2012, 08:42:28 »
Mijn katten hebben soortgelijke touwen aan hun krabpaal gehad en deden er niks mee, ook niet met laddertjes overigens. Misschien heb je meer profijt van een stuk vloerbedekking op de kast lijmen oid, dan hebben ze meer grip ( bijkomend hebben ze ook weer een leuk nagelscherpplekje :) )

Wij hebben onlangs een laser-pen geintroduceerd, Julius wordt steeds gekker en baldadiger ( of hij is in het voorstadium van dementie belandt, dat zou ook zomaar kunnen) en zo'n pen zou misschien wat speelplezier op kunnen leveren. Nou, dat hebben we geweten. Julius raakt zo van slag van die pen, hij probeert de laserstraal te pakken, te bijten en wordt gefrustreerd boos ( mekkeren, commentaar geven) maar hij lijkt het toch ook erg leuk te vinden.. Hebben maar besloten het ding niet te vaak te gebruiken, hij is al gek genoeg uit zichzelf.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #375 Gepost op: 15 mei 2012, 14:06:57 »
@Fem: ik wil een krabpaal maken door 4 lange balken (van 10x10 bv) van vurenhout met elkaar te verlijmen/vastboren (en her en der te verstevigen met stukken van sisaltouw) zodat Nelis er in kan klimmen alsof het een boom is. Misschien werkt dat ook bij jou? Dat klimt beter dan een slingerend klimtouw.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #376 Gepost op: 15 mei 2012, 14:11:56 »
Nelisje heb ik vorige week een Catit speelrails gegeven: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/ballen/speelrails/135818
Ze mept vrolijk het balletje weg, en lo and behold, het balletje komt weer terug!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #377 Gepost op: 16 mei 2012, 02:08:38 »
@Fem: ik wil een krabpaal maken door 4 lange balken (van 10x10 bv) van vurenhout met elkaar te verlijmen/vastboren (en her en der te verstevigen met stukken van sisaltouw) zodat Nelis er in kan klimmen alsof het een boom is. Misschien werkt dat ook bij jou? Dat klimt beter dan een slingerend klimtouw.
Ik was wel zoiets aan het overwegen voor buiten, daar willen ze ook graag klimmen, maar ik wil niet dat ze de tuin uit kunnen springen, dus moet het iets zijn wat onder het balkon van de bovenbuurman past.

De vloerbedekking wordt het iig niet, mijn kasten gaan van muur tot muur en hebben geen deuren, dus er is niets om de vloerbedekking aan vast te maken.

Jammer alleen dat het nog maanden kan duren voordat mijn vader weer mag rijden (en ik ken serieus verder niemand hier in de stad met een rijbewijs, laat staan een auto) en ik kan nog niet alleen over straat, dus dat maakt bouwmarktbezoek wel erg lastig.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #378 Gepost op: 23 mei 2012, 07:52:56 »
En opeens waren we zelf de mensen die andermans kat ongevraagd te eten gaven. De buurman van een paar huizen verder hadden we al zeker een week of 2 niet gezien, z’n kat ging er steeds slechter uit zien, dus zaterdag hebben we toch maar een pak brokken gehaald. Hij leek toch wel honger te hebben, zoals ie zich op die brokken stortte.
Toen ik gisteren thuiskwam, zag ik de balkondeur weer openstaan bij buurmand, dus hij zal weer terug zijn. Van de week nog maar eens aanbellen om te vertellen dat ie toch een slechte oppas had gekozen. Daar ga ik maar even van uit dus, dat ie niet gewoon weg is gegaan, maar dat ie wel iemand geregeld had (die het liet afweten)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #379 Gepost op: 26 juni 2012, 12:26:45 »
Ik ben aan de incontinentiemastrasbeschermers. Niet voor mijzelf gelukkig, maar voor poes Nelis die een paar weken geleden weer eens besloot urinaal wraak te nemen in mijn bed voor het feit dat buurpoes S. enkele stappen in haar huis had gezet.

Het ligt nu over het dekbed heen zodat Nelisje overdag ook in de slaapkamer kan. Hopelijk prikt ze dat plastic onderlaagje niet door met haar nagels...