Wij hebben ook zo'n lastig geval: wij hadden eerder een rode kater die hier zo'n beetje permanent in onze tuin en die van de buren verbleef die wel een eigenaar bleek te hebben, die er door haar vakantie er nog niet aan toegekomen was om de rondsproeiende kater te laten castreren. Nu is dat inmiddels gebeurd en zien we hem nauwelijks meer maar nu loopt er inmiddels een cypers gevaarte met joekels van ballen alles onder te pissen en nachtelijke serenades te brengen aan Cleo en buurpoes. Niemand in de buurt weet van wie hij is: hij is mager, doet alle mogelijke moeite om binnen te lopen en brokjes te eten en hij zit onder de teken. De buurman heeft de dierenkliniek, Amivedi en de Dierenbescherming gebeld maar die wijzen naar elkaar en benadrukken dat wij een probleem hebben als we zelf de kat vangen en hij blijkt wel een eigenaar te hebben. Maar als we hem niet vangen komen we er ook niet achter of hij een eigenaar heeft: een bandje om doen lukt niet. Hij is schuw en agressief. De dierenambulance bellen lijkt de enige oplossing maar die kunnen niet beloven of ze diezelfde dag nog komen (immers niet acuut) en of ze het beest kunnen vangen. Ik probeer hem maar wat te lokken met brokjes in de hoop dat ik hem een keer in een mandje kan duwen: dan maar problemen met de eventuele eigenaar maar dan weten we tenminste wie er zo slecht voor hem zorgt.
Heeft iemand misschien tips/ervaringen?
Mijn oom en tante hadden een kat die bij die dierenarts kwam voor jaarlijkse prikjes die hij de week daarvoor al had gehad betaald door een gezin een straat verderop: lang leve de chip.
En mijn oma had een anloopkat die het niet eens was met de verhuizing van zijn gezin en steeds terugliep naar zijn oude buurt waar ook mijn oma woonde. Omdat hij de nieuwe bewoners van zijn huis niet leuk vond besloot hij bij mijn oma in te trekken: wel in overleg met de eerdere eigenaren.