Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #340 Gepost op: 03 april 2012, 13:11:32 »
awwhh das wel heel sneu
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #341 Gepost op: 03 april 2012, 13:27:39 »
Hij is nog wel heel veel aan het spinnen en zo, maar als ie gromt, of b.v. de trap op strompelt, da's echt heel zielig  :'(

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #342 Gepost op: 03 april 2012, 13:35:42 »
katten spinnen ook als ze pijn hebben he?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #343 Gepost op: 03 april 2012, 13:51:07 »
Ja, in dit geval gaat het om spinnen omdat ie mij ziet :P

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #344 Gepost op: 04 april 2012, 19:01:27 »
Het is een kneuzing volgens de dierenarts, en zou vanzelf over moeten gaan.

Het gaat niet vanzelf over, zijn staart is verlamd :( Waarschijnlijk houdt hij er de rest van zijn leven last van.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #345 Gepost op: 04 april 2012, 19:04:14 »
:(.
En de pijn?

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #346 Gepost op: 04 april 2012, 19:09:19 »
Geen gegrom meer.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #347 Gepost op: 04 april 2012, 20:23:04 »
Ah wat zielig :(

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #348 Gepost op: 04 april 2012, 20:30:46 »
Balen!  :(

Offline greet

• 2.671
« Reactie #349 Gepost op: 04 april 2012, 20:42:32 »
Niet leuk...  :( Hopelijk is de pijn snel weg en leert hij er dan mooi mee leven...

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #350 Gepost op: 04 april 2012, 22:45:50 »
Knuffel voor poes :pet:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #351 Gepost op: 09 april 2012, 22:35:09 »
awww jeetje. aai voor poes

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #352 Gepost op: 10 april 2012, 12:45:51 »
Ach, arme kat.

Vraagje voor de katteneigenaars (of personeel?) hier, wat zouden jullie er van vinden als jullie katten bij diverse buren om eten gaan bietsen en dat die buren de kat binnenlaten en eten geven? En dan ook nog op regelmatige basis. Ben je je kat kwijt, blijkt ie verderop bij een buurman in bed te liggen of ligt ie bij een buurvrouw uit te buiken van de gebraden kip. 

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #353 Gepost op: 10 april 2012, 12:59:05 »
Wij hadden dat vroeger met een van onze katten. Mijn moeder ontdekte dat doordat ze door de straat liep en onze kat in het vensterbank van de buren zag liggen. Meteen aangebeld natuurlijk, ze hadden hem zelfs al een naam gegeven, het was echt idioot. Ze noemden hem Pascha, terwijl hij Punkie heette. Hij werd er bekakt van  ::) Volgens mevrouw stond hij dikwijls miauwend voor de deur, dus dan liet ze hem maar weer binnen en voerde hem een biefstukje. Ja natuurlijk komt hij dan terug, als er zoiets op het menu staat. Toen hij ongeneselijk ziek werd en we hem lieten inslapen is mijn moeder nog wel even langs geweest om dat te vertellen, zodat ze ook nog even afscheid konden nemen.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #354 Gepost op: 10 april 2012, 15:01:11 »
Maar vonden jullie dat niet vervelend dan?

Wij hebben zelf geen katten hoor, maar het gebeurt wel met de katten van een aantal buren. De mensen die ze bijvoeren weten dondersgoed dat die katten gewoon een huis hebben en daar te eten krijgen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #355 Gepost op: 10 april 2012, 15:07:03 »
Ja we vonden het heel vervelend, en dat heeft mijn moeder toen ook wel duidelijk gemaakt. Het gebeurde daarna nog steeds wel maar gelukkig een stuk minder.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #356 Gepost op: 10 april 2012, 16:00:57 »
Ik zou het heel erg vervelend vinden, maar daarom zorg ik ook dat mijn katten niet bij de buren kunnen komen en omgekeerd.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #357 Gepost op: 10 april 2012, 18:23:05 »
Wij hebben ook zo'n lastig geval: wij hadden eerder een rode kater die hier zo'n beetje permanent in onze tuin en die van de buren verbleef die wel een eigenaar bleek te hebben, die er door haar vakantie er nog niet aan toegekomen was om de rondsproeiende kater te laten castreren. Nu is dat inmiddels gebeurd en zien we hem nauwelijks meer maar nu loopt er inmiddels een cypers gevaarte met joekels van ballen alles onder te pissen en nachtelijke serenades te brengen aan Cleo en buurpoes. Niemand in de buurt weet van wie hij is: hij is mager, doet alle mogelijke moeite om binnen te lopen en brokjes te eten en hij zit onder de teken. De buurman heeft de dierenkliniek, Amivedi en de Dierenbescherming gebeld maar die wijzen naar elkaar en benadrukken dat wij een probleem hebben als we zelf de kat vangen en hij blijkt wel een eigenaar te hebben. Maar als we hem niet vangen komen we er ook niet achter of hij een eigenaar heeft: een bandje om doen lukt niet. Hij is schuw en agressief. De dierenambulance bellen lijkt de enige oplossing maar die kunnen niet beloven of ze diezelfde dag nog komen (immers niet acuut) en of ze het beest kunnen vangen. Ik probeer hem maar wat te lokken met brokjes in de hoop dat ik hem een keer in een mandje kan duwen: dan maar problemen met de eventuele eigenaar maar dan weten we tenminste wie er zo slecht voor hem zorgt.
Heeft iemand misschien tips/ervaringen?

Mijn oom en tante hadden een kat die bij die dierenarts kwam voor jaarlijkse prikjes die hij de week daarvoor al had gehad betaald door een gezin een straat verderop: lang leve de chip.  ;D En mijn oma had een anloopkat die het niet eens was met de verhuizing van zijn gezin en steeds terugliep naar zijn oude buurt waar ook mijn oma woonde. Omdat hij de nieuwe bewoners van zijn huis niet leuk vond besloot hij bij mijn oma in te trekken: wel in overleg met de eerdere eigenaren.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #358 Gepost op: 12 april 2012, 20:37:36 »
Ik dacht dat ik buiten een baby hoorde huilen "meehh meehh meehh" ongeveer, maar toen ging Kai terugroepen  ::)

Het witte loeder zal wel weer krols zijn, maar waarom hoor ik toch nooit het verschil tussen haar krolse miauw en babygehuil? (Of zijn er moedergevoelens ontwaakt in Kai? gebeurt dat wel eens?)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #359 Gepost op: 12 april 2012, 23:16:01 »
Ik dacht laatst ook dat er iets met Nelisje was, dat ze een miauw om hulp slaakte. Bleek het het buitenspelende buurmeisje van 2 te zijn.