Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #260 Gepost op: 21 november 2011, 21:06:41 »
ik zat in kleermakerszit op de bank, en kai had zichzelf over mijn schoot gedrapeerd. voor plien een dilemma, mijn schoot is haar plekje, ze ligt ook wel eens op de vensterbank of op een dekentje op de bank als ik niet thuis of bezig ben, maar als mijn schoot er is en ze wil liggen, dan komt ze op schoot, tenzij er bezoek is. na wat gedrentel, gemiauw en een porretje bleek kai niet te schuiven voor haar, dus ging ze maar bovenop kai liggen  ;D
zo hebben ze een uur gelegen tot kai het te warm kreeg en ertussenuit kroop, maar toen kroop hij tegen me aan en gaf plien eens een goede wasbeurt, want in echt ver weg had hij duidelijk geen zin.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #261 Gepost op: 26 november 2011, 00:52:17 »
Er is alweer een nieuw filmoje van Simon's Cat uit!

Aiko

« Reactie #262 Gepost op: 26 november 2011, 01:13:24 »
Sinds wanneer heeft Simon's kat een speelvriendje? Heb ik een uitzending gemist?
« Laatst bewerkt op: 26 november 2011, 01:18:20 door Aiko »

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #263 Gepost op: 26 november 2011, 01:23:56 »
deze: http://www.simonscat.com/Blog/2011-10-11/Simons-Cat-in-Double-Trouble/

ik vind de boze miauw bijzonder goed gelukt, plien keek beledigd naar de laptop, stapte van schoot en zit nu met haar rug naar me toe  ;D

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #264 Gepost op: 26 november 2011, 01:38:33 »
de dierenapotheek waar ik de mondspoeling voor jet koop stuurde een mail met sinterklaasideeën, en daar stonden ook matatabistokjes bij, waar ik al eens heel goede dingen over had gehoord. die heb ik dus besteld, met de mondspoeling en 3 zakken snoepjes, want ik zag dat ze daar iets hadden waar mijn vader al een tijdje naar op zoek was, en omdat de honden van mijn ouders redelijke watjes zijn op eetgebied, besloot ik dat de hond en kat van de broer en mijn 5tal het ook een leuk cadeau zouden vinden.

uiteraard werd ik geholpen met uitpakken en nadat plien een zak snoepjes uit de doos had getild dook kai erin en viste de matatabistokjes van de bodem.

en nu heb ik katten die rugzwemmen terwijl ze een stokje in alle 4 de poten houden en erop knagen. geslaagd cadeau dus, ook al is het sintgedeelte niet helemaal gelukt (met de snoepjes ook al niet).

ze lijken nogal op zoethout, die matatabistokjes, maar ik heb het getest, ze smaken naar niets.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #265 Gepost op: 26 november 2011, 02:17:13 »
Die stokjes ga ik eens onthouden. Zou de dierenwinkel het ook verkopen?

Simon's Cat's jonge vriendje kun je ook zelf natekenen:

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #266 Gepost op: 26 november 2011, 10:12:44 »
Ik heb t nog nooit gezien bij een dierenwinkel en dit was eigenlijk de eerste keer dat ik kleine verpakkingen zag. Maar het was verpakt per 2 dus ik heb 2 pakjes besteld en een stokje cadeau gekregen. Ik kan er wel 1 in een envelop doen? Kan alleen niet naar de postbus, dus duurt even voordat je hem dan hebt.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #267 Gepost op: 26 november 2011, 13:21:15 »
Die stokjes zijn erg leuk, maar ook moeilijk verkrijgbaar. Hier zijn ze ook een groot succes. Let er wel op dat je ze niet altijd geeft, want dan gaat 'de smaak' eraf en doen ze het niet meer. De katten raken er dan teveel gewend aan.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #268 Gepost op: 26 november 2011, 13:57:44 »
oh dat doe ik met alle speeltjes, ook die van fretten, alles is leuker als ze het twee weken niet gezien hebben.

alleen dingen die ook gebruikt worden als verstop/rustplek laat ik altijd staan, ook al worden ze ook regelatig gebruikt als hinderlaag.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #269 Gepost op: 26 november 2011, 13:59:14 »
Ik kan er wel 1 in een envelop doen? Kan alleen niet naar de postbus, dus duurt even voordat je hem dan hebt.

Wat lief van je!
Ik ga eerst eens kijken of ik het ergens zonder extreme verzendkosten online kan bestellen, anders laat ik het je weten!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #270 Gepost op: 26 november 2011, 23:34:00 »
Koop nooit een tweedehands iPad van een kattenliefhebber:
http://www.huffingtonpost.com/2011/11/25/cats-vs-ipads_n_1110702.html#s430165

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #271 Gepost op: 27 november 2011, 18:11:19 »
Wat schattig! Ik zou het zelf niet zo snel doen, toch iets te duur speelgoed voor ze.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #272 Gepost op: 27 november 2011, 19:11:41 »
Wat schattig! Ik zou het zelf niet zo snel doen, toch iets te duur speelgoed voor ze.

Het zou me niks verbazen als er aardig wat iPads zijn verkocht waarbij de doorslaggevende factor was dat de kat er zo leuk mee kan spelen ;).

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #273 Gepost op: 27 november 2011, 20:17:07 »
moet er niet aan denken, mijn katten mogen best veel, maar de rillingen lopen al over mijn rug als ze over het toetsenbord lopen. en die tandjes in dat filmpje, dat zou plien ook doen, die test alles door er even haar tandjes in te zetten, inclusief bezoek. brrr.

Offline RvO

• 286
« Reactie #274 Gepost op: 28 november 2011, 20:38:16 »
Ooit een kat gehad die het leuk vond om op het toetsenbord van de laptop te liggen. Dat leverde eenmaal een beleidsrapport op waarbij ik iets moest uitleggen   ::). Dat was geen fijn gesprek.
Dus sindsdien: laptop dicht als ik er een paar seconden van weg ben. Of kamerdeur dicht. Even goed kijken! Aan welke kant van de deur zit de kat  ::)  
Maar verder vind ik mijn katje geweldig  :D!!
« Laatst bewerkt op: 28 november 2011, 20:42:20 door RvO »

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #275 Gepost op: 28 november 2011, 21:25:03 »
Oeps! Dat is vervelend! Een beetje zoals dit? De computer lijkt me toch wel verboden terrein, ja!

(Oh, en klik ook even op 'next' ;))

Offline RvO

• 286
« Reactie #276 Gepost op: 30 november 2011, 10:03:31 »
Oeps! Dat is vervelend! Een beetje zoals dit? De computer lijkt me toch wel verboden terrein, ja!
(Oh, en klik ook even op 'next' ;))
Ja zo ongeveer. Maar ik heb zelf op 'sent' geklikt  :(.
OK, gelukkig maak ik veel backups, daardoor kon ik al vlot een versie 'zonder kat' sturen. En uiteindelijk kon de opdrachtgever er ook wel de humor van inzien. Maarja  :bonk:

Natuurlijk is een toetsenbord verboden terrein en er zijn nog veel meer verboden terreinen (aanrecht bijvoorbeeld, maar waarom wordt de koekenpan dan regelmatig schoongelikt?  :angel: Ja ze snapt het wel, als de baas van huis is danst de kat .... waar ze wil)

Edit: Leuke site. Dank.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 10:07:19 door RvO »

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #277 Gepost op: 30 november 2011, 12:51:07 »
volgens mij heeft jet ontstoken/verstopte anaaklieren, straks mijn ouders maar bellen wanneer zij ons naar de DA kunnen brengen. ik hoop dat de DA haar billen ook even scheert voor het leegduwen, want ze heeft ook een beetje diarree en volgens mij ook overloopanaalprut en dat is niet zo fijn bij een langharige kat.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #278 Gepost op: 30 november 2011, 13:48:17 »
 :-X
Beterschap met d'r!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #279 Gepost op: 30 november 2011, 15:07:51 »
gelukkig is ze niet ziek, ze gaat zeuren als haar broek vies is, maar dat is logisch, verder voelt ze zich prima zolang ze niet op de bak hoeft.

fijn, want met gecombineerde agenda's van dierenarts en ouders kunnen we pas vrijdagmiddag langs komen. jammer, want ze stinkt nogal. maar de fretten hebben soms ook ontstoken anaalklieren en dat stinkt erger, en die dierenarts zit veel verder weg, dus ik heb wel eens 2 weken in die stank gezeten ipv 2 dagen.