Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #220 Gepost op: 29 oktober 2011, 11:19:09 »
Misschien heeft iemand anders het beestje gewoon mee naar binnen genomen? Of aangemeld als 'straatkat' bij de Dierenambulance? Je kunt www.amivedi.nl checken of hij daar als gevonden (levend/dood) aangemeld staat.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #221 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:26:29 »
Wat naar LL! Ook al is het niet je eigen kat ik kan me goed voorstellen dat je je toch zorgen maakt. Laten we hopen dat iemand anders zich over hem ontfermd heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #222 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:58:17 »
 :(
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #223 Gepost op: 29 oktober 2011, 15:05:36 »
Ik denk dat de optie die Hiziki heeft wel zeker mogelijk is en ik hoop dat dat ook het geval is. Andere mogelijkheid is dat kat zich teruggetrokken heeft ergens in de bosjes om de laatste adem uit te blazen. Dat zou heel zielig zijn, maar hoeft poes iig niet meer te lijden.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #224 Gepost op: 01 november 2011, 12:22:19 »
Ik denk dat de optie die Hiziki heeft wel zeker mogelijk is en ik hoop dat dat ook het geval is. Andere mogelijkheid is dat kat zich teruggetrokken heeft ergens in de bosjes om de laatste adem uit te blazen. Dat zou heel zielig zijn, maar hoeft poes iig niet meer te lijden.

Tja, ik weet het nu echt niet. Het beestje staat niet op de site van Hiziki en ik heb het ook nog niet gezien.

Had het er wel over met mijn vriend om een dezer dagen nog 's aan te bellen om te vragen hoe het gaat.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #225 Gepost op: 02 november 2011, 20:36:11 »
Wie kan mij helpen? Een vriendin van mij viert volgende week vrijdag haar bruiloft. Ze heeft geen cadeauwensen, maar natuurlijk wil ik haar en haar man (ze zijn trouwens al ruim een jaar getrouwd, maar vieren het 11-11-11 pas) een cadeau geven.
Ze hebben jarenlang een kat gehad, maar nadat Robinson overleden is had mijn vriendin daar zoveel verdriet van dat ze een nieuwe kat niet aandurft. Nou zat ik te denken om namens hun een donatie te doen aan een kattenorganisatie. Nu kun je op verschillende plekken wel financieel een kat adopteren, maar een eenmalige gift vind ik nergens terug. Wie kent er een goede kattenorganisatie waar mijn gift goed tot z'n recht komt?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #226 Gepost op: 02 november 2011, 20:55:31 »
Ik zou voor het lokale asiel gaan. Bij grote organisaties gaat het sneller op de grote hoop met overhead. Je zou ook van het geld dat je in gedachte had spullen kunnen kopen (mogelijk in overleg waar behoefte aan is) en die kunnen afleveren. Vinden ze altijd erg leuk.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #227 Gepost op: 02 november 2011, 21:06:08 »
Of een kattenrusthuis.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #228 Gepost op: 02 november 2011, 21:06:53 »
@ koekje: goede tip, van die spullen!
@ haantje: weer je er toevallig één?

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #229 Gepost op: 02 november 2011, 21:19:44 »
It âlde kattehûs in Nes te noordoost-Friesland, maar dat is niet echt echt niet bij jou in de buurt en een website lijken ze ook niet te hebben. 

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #230 Gepost op: 02 november 2011, 22:40:59 »
In Amsterdam heb je de wereldberoemde Poezenboot.

Wat betreft Gelderland is hier een overzicht.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #231 Gepost op: 02 november 2011, 23:13:58 »
Mijn clicker kwam laatst weer eens op miraculeuze wijze te voorschijn uit een tas of laatje en zonet heb ik het eens uitgeprobeerd op konijn Lapientje. Alleen bleek dat poes Nelis het geluid ook nog herkende: ze stond meteen voor mijn neus om iets lekkers te krijgen :heart:.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #232 Gepost op: 03 november 2011, 11:43:15 »
Ik heb gisteren ook met Ot en Sien geclickerd!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #233 Gepost op: 03 november 2011, 13:14:31 »
Is de buurpoes van LL al weer gesignaleerd?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #234 Gepost op: 03 november 2011, 13:52:08 »

:D Ga je ze wat aanleren?

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #235 Gepost op: 03 november 2011, 23:29:17 »

:D Ga je ze wat aanleren?

Het was eigenlijk gewoon voor de leut en eventueel handige dingen als uit zichzelf in de reistas gaan. Zover zijn we nog lang niet en ik merk dat Sien er erg onrustig van wordt ('Ze moet wat van me, maar ik weet niet wat, maar ik wil het wel graag goed doen'). Ot reageerde er stukken beter op, maar die is dan ook erg gericht op snoepjes. Het probleem is dat Ot niet zo goed hoort, dus de luide clicker is voor Sien te hard. Ot is ook erg op mij gericht en keek naar mijn aanwijzigen ipv naar de clicker.
Wat ik erg handig zou vinden, is dat ze zelf hun speelgoed terug in de mand leggen na gebruik. Ik denk alleen niet dat ik ze zover zal krijgen.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #236 Gepost op: 04 november 2011, 19:25:05 »
Vlinder apporteerde met de Clicker dus omgekeerd moet op commando ook aan te leren zijn. Het belangrijkste zijn duidelijke commando's.
Als je wilt kan ik altijd dat boekje opsturen (of vriendje het bij meneer koekje in de brievenbus laten stoppen die werkt in BoZ)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #237 Gepost op: 07 november 2011, 01:07:08 »
Dankje voor het aanbod, maar ik heb nu nog geen boekje nodig met handige dingen. Ik moet ze eerst eens de clicker zelf goed aanleren, zover zijn we nu nog lang niet. En Sien wordt er toch wel erg onrustig van, dus dat gaat ook een lang proces worden om haar te laten wennen. Sien is een kat met een grote gebruiksaanwijzing.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #238 Gepost op: 07 november 2011, 10:12:25 »
Dankje voor het aanbod, maar ik heb nu nog geen boekje nodig met handige dingen. Ik moet ze eerst eens de clicker zelf goed aanleren, zover zijn we nu nog lang niet. En Sien wordt er toch wel erg onrustig van, dus dat gaat ook een lang proces worden om haar te laten wennen. Sien is een kat met een grote gebruiksaanwijzing.

er staat ook dingen in om ze t aan te leren... zal eens zoeken, moet ook nog ergens een paar leuke en interessante links hebben hierover.. zal eens kijken.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #239 Gepost op: 08 november 2011, 19:16:41 »
Het wordt toch geen donatie aan een asiel. Het bruidspaar krijgt een adoptieappelboom.