Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #20 Gepost op: 08 februari 2011, 12:30:34 »
Kai is net getrimd, de kattenkapster was helemaal weg van hem, ze vond hem heel knap en heel lief, dus nu ben ik een trotse kattenmamma. Hij vond haar ook erg leuk, en ging ook met haar knuffelen, maar ze kon wel duidelijk zien dat het een moederskindje was.

Maar de liesjes en okseltjes zijn nu kaal, en alle onderwol is eruit, dus de vacht valt nu veel mooier en als het goed is heeft hij de komende maanden alleen kwijlklitten. De bruine vlekken in zijn kraag (van het sabbelen) zijn nu ook weg.
En kamadvies gehad, ik mag best wat ruiger kammen aan hem.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #21 Gepost op: 08 februari 2011, 12:42:53 »
Mooi dat hij nu zonder klitten is. Welke trimmer ben je geweest en was het voor herhaling vatbaar?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #22 Gepost op: 08 februari 2011, 13:26:35 »
Bij die in Almere, en ja, ik denk het wel, vooral omdat hij het wel fijn vond en hij vind andere mensen niet zo snel lief. Zijn vacht valt nu ook veel mooier en zijn kleur komt mooier uit, dus dat is leuk (maar niet het belangrijkste). Zijn vacht lijkt nu een beetje op zijn kittenvachtje en dat was lekker weinig werk, dus als dat een tijdje zo blijft, zou dat wel fijn zijn, en dat zou ik wel een reden vinden om het te blijven doen.

Alleen loopt hij net de huiskamer in en Jet begint naar hem te grommen. Hij zal wel stinken ofzo.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #23 Gepost op: 08 februari 2011, 14:30:23 »
Groot kans dat hij anders ruikt, of eventueel naar iets wat er mogelijk in zn vacht is gesmeerd. Veel katten doen dat ook als de ander bij de dokter is geweest.

Ik denk (en hoop) dat je met 2-3x per jaar naar de trimmer wel toe kan. In de tussentijd zelf goed bijhouden en dan zal je een heel eind komen. Er zijn meer katten wiens vacht professioneel bijgehouden moeten worden en met langharige katten heb je daar nu ook eenmaal meer kans op.

Offline karl

• 6.368
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 09 februari 2011, 08:50:27 »
Sommigen weten dat we een twee jaar geleden een lieve, wat verloren poes adopteerden die het niet meer zag zitten in haar huis door de komst van een hond. We geraakten gehecht aan haar. Helaas heeft mijn vrouw zopas vernomen dat ze een kattenallergie heeft, die ernstig is. (Overigens vertoon ik ook wel enkele symptomen, maar ben nog niet getest.)
We vrezen dat we met de dood in het hart een andere thuis moeten vinden voor het dier.
Ik zocht een beetje op Internet, maar echt doortastende remedies lijken er niet te bestaan. Er wordt gesproken over natuurgeneeskunde en andere inrichting van het huis, maar ik twijfel toch aan de kans op blijvend succes.
Als je poezen verhuist, denk ik dat het beter is hen ver van je woonst te laten adopteren omdat, aan het huis gehecht als ze zijn, gemakkelijk terugkeren?

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #25 Gepost op: 09 februari 2011, 09:39:37 »
Ik neem aan dat jullie keuze om haar te herplaatsen al vast staat? Ik ken verhalen van mensen met kattenallergie die samen met kat(ten) leven en dat redelijk samen kunnen doen (weinig klachten van eigen kat, huis zo haarvrij mogelijk houden, poeslief niet op de slaapkamer, gladde oppervlakken in huis, anti-allergie medicatie in de zin van anti-histamine, etc), maar niet iedereen wil daaraan en soms zijn de klachten te heftig.
In principe hoeft een kat niet naar de andere kant van het land perse herplaatst te worden. Het is wel belangrijk dat op het nieuwe adres de kat zeker 6 weken binnen gehouden wordt. En natuurlijk aaien en lekker eten en ook genoeg geestelijke afleiding en vermaak. Het kan voor jullie geestelijk wel fijner zijn haar niet te dicht in de buurt te hebben. Het is toch een beestje waar je voor gezorgd hebt en iedere keer weer de confrontatie kan pijnlijk zijn.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #26 Gepost op: 09 februari 2011, 09:42:25 »
Soms kan het moeilijk zijn een geschikt herplaatsingsadres te vinden. Asiel Canina in Essen vind ik een goed asiel. Ze doden daar geen dieren, tenzij ernstig en onherstelbaar ziek of gedragsproblemen die levensgevaarlijk zijn voor mens en dier.

Offline karl

• 6.368
« Reactie #27 Gepost op: 09 februari 2011, 11:56:27 »
Ik denk dat we al vele maatregelen vroeger toepasten, zonder allergie: niet in slaapkamer, gladde oppervlakken, veel poetsen en stofzuigen...dus vrees ik dat op dit vlak niet zo veel meer kan gebeuren. Maar ook mijn vrouw gaat niet over één nacht ijs en wil nog de huisdokter raadplegen en de dierenarts. Ik denk ook dat de confrontatie pijnlijk zou zijn als ze eenmaal elders geplaatst steeds zou terugkeren.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #28 Gepost op: 06 maart 2011, 15:14:21 »
Ik was bij een opvanghuis waar naast wat honden vele honderden katten rondliepen. Op een geven moment aai ik een kat die ergens op een verhoging zat, voel ik iets tegen mijn rug aan. Ik dacht dat een hond tegen me opgesprongen was, maar er bleek een kat in mijn nek te zitten. Dezelfde kat deed dat daarna nog twee keer (en ook bij anderen), maar toen was het wat minder onverwacht.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #29 Gepost op: 06 maart 2011, 18:24:09 »
Ik passeerde een klein juwelenwinkeltje en bekeek de collectie, maar ik voelde me ook bekeken. Er lag bovenop de fragiele etalage een gigantische zwarte kat naar mij te kijken. Daarna sprak ik met de eigenares, die nogal schrok want normaal doet en mag die kat dat niet, het is een maincoon van 13 kg  :o

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #30 Gepost op: 06 maart 2011, 21:26:50 »
Daarna sprak ik met de eigenares,

Poeh, dat doet me deugd zeg, dat er ook nog mensen zijn die het woord eigenares niet verbasteren tot 'eigenaresse'.
Dank je, Joske! :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #31 Gepost op: 07 maart 2011, 00:01:25 »
 :-* graag gedaan, ik werk dagelijks met taal en kan me soms ook zo ergeren aan fouten.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #32 Gepost op: 07 maart 2011, 01:05:57 »
:-* graag gedaan, ik werk dagelijks met taal en kan me soms ook zo ergeren aan fouten.
O, en nu erger je je ook nog, in plaats van dat je 'je eraan irriteert', zoals sommige anderen soms denken te doen...
:heart:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #33 Gepost op: 07 maart 2011, 07:20:49 »
Daarna sprak ik met de eigenares,

Poeh, dat doet me deugd zeg, dat er ook nog mensen zijn die het woord eigenares niet verbasteren tot 'eigenaresse'.
Dank je, Joske! :)
+1
O, en nu erger je je ook nog, in plaats van dat je 'je eraan irriteert', zoals sommige anderen soms denken te doen...
:heart:
Dat irriteert me inderdaad ook.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #34 Gepost op: 17 maart 2011, 20:05:51 »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2011, 08:34:27 »
Hahaha, zitten echt een paar hele leuke tussen!  :heart:
Ook wel een paar beestjes die echt veel te dik zijn zeg.

Vooral deze is echt geniaal, wat een kop :)
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2011, 08:36:36 door M. »

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #36 Gepost op: 27 maart 2011, 17:50:53 »
Paps en broer hebben net de kapotte kattenafzetting weer heel gemaakt, dus gingen we een uurtje buitenspelen. En oh, wat waren ze blij.

Uiteraard moest er flink gerold om de geur van buiten weer goed op te nemen, en Jet ving bijna een duif, die overvloog maar even een zaadje wilde meepikken. Het was een fantastisch mooie sprong vanaf midden in de tuin, tot midden in het kattennet, en de duif had gelukkig op tijd door wat er op hem af kwam ;).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #37 Gepost op: 06 april 2011, 17:36:48 »
Mijn cyperse Siebe is niet meer zo super jong, bijna 13 jaar. Voor mijn gevoel ligt hij steeds vaker te dromen en daar hard bij te snurken. Zou dat komen omdat hij wat ouder wordt? Bij zijn even oude broer Buffel merk ik het niet. Die wordt echter wel steeds feller qua klauwen, krabben en bijten. (Ze komen van een in het wild levende moeder en Buffel is pas bij ons binnen komen wonen toen hij al een maand of 6 was en zijn moeder doodgereden werd.) Hij wil heel graag geaaid worden, maar dat is bijna niet fijn dan. Na een tijdje geeft hij zich wel neer en is ie prima.
Sinds het derde broertje vorig jaar doodgegaan is, maken ze steeds vaker ruzie. Tot dan toe lagen ze vaak met zijn drieën gebroederlijk te slapen.
Het is al zo ver dat Siebe op zijn hoede is als Buffel bij hem in de buurt komt. Olie op Buffels vuurtje natuurlijk, die deelt meteen een pets uit.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #38 Gepost op: 09 april 2011, 02:11:39 »
Kunnen katten ook last hebben van slapende pootjes? Nelis bezorgde me net een flinke verhoging van mijn stresslevel doordat haar rechterachterpootje het niet meer leek te doen (en het voetje linksachter heeft ze ook al niet meer).

Ze snapte het zelf ook niet en vond het een beetje eng, maar gelukkig wilde ze wel met een konijntje spelen en later met een laserlichtje. Het lijkt weer helemaal goed te zijn nu, maar ik ben echt geschrokken. Doordat ze nu amper meer kon lopen, twijfelde ik nog of ze geen infarctje had gehad. En het is vrijdagavond. Een geliefd tijdstip voor mijn dieren om ziek te worden...

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #39 Gepost op: 09 april 2011, 03:49:14 »
Als ik een slapend iets heb, heb ik de zenuw even bekneld gehad of de bloedtoevoer (voelt anders btw, vooral bij het terugkomen van het gevoel), als ik dat kan door gekke houdingen, dan kan een kat vast ook. En met name van een zenuw heb je het niet zo snel door, dus als ik dat in mijn benen heb, stort ik ter aarde als ik probeer te staan.

Katten hebben het iig niet zo vaak als ik, maar het lijkt me niet onmogelijk.

Het lijkt me helaas alleen ook niet onmogelijk dat er wel echt iets aan de hand is. Als het nu weer goed is, zou ik niet morgen naar de DA gaan, maar wel volgende week ergens om dat na te laten kijken. (Mijn DA heeft trouwens een gewoon spreekuur op zaterdag, ideaal, want mijn katten worden ook erg vaak ziek op vrijdagavond.)