Vegatopia Forum

De katten- en poezendraad

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #160 Gepost op: 26 september 2011, 20:27:09 »
Ja, ik zou dat ook spannend vinden. Hoe reageren ze normaal op baby's en kleine kinderen?
Als dat negatief is (of als ze het eng vinden), hoeft dat denk ik niet te betekenen dat jouw katten dat ook op eigen kinderen zo gaan doen. Ik denk dat ze zeker doorhebben en kunnen ruiken dat jouw baby eigen is en onderdeel van het eigen huishouden.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #161 Gepost op: 27 september 2011, 12:51:38 »
In het begin mochten de kittens wel op bed, want ze bleven anders heel sneu mauwen (en na het altijd gezellig samen slapen met de kattenfamilie, was het wel gemeen om ze gelijk buiten de slaapkamer te deponeren). Maar ik heb liever ook geen kattenharen in de slaapkamer en daarnaast doe ik er yoga... intussen zijn ze het wel gewend en komen ze alleen nog 's ochtends vroeg hun pootje onder de deur door steken :P

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #162 Gepost op: 28 september 2011, 11:45:44 »
De poes lijkt wat op te knappen. Ze kan de trap weer op en af en ligt niet meer de hele tijd beneden.

@M: de dierenarts leek niet echt te denken in achterliggende oorzaken. Voor ons een reden om over te stappen op een andere dierenarts in de buurt, die hopelijk wel wat verder denkt dat symptoombestrijding.

We moeten nu wel een bloedtest doen (volgens de spoeddierenarts van het weekend), omdat die hoge bloeddruk wel ergens vandaan moet komen. Door stress was erg onwaarschijnlijk volgens haar en ze dacht wellicht aan een verslechterde nierfunctie.

Dus dat arme beest moet zeer binnenkort weer die reismand in. En dan over een krappe 2 weken nogmaals om de bloeddruk te hermeten. Ik zit eraan om het te combineren. Bloedtest iets later, bloeddruk meten iets vroeger, dan hoeft ze maar 1x op pad.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #163 Gepost op: 28 september 2011, 12:05:55 »
Nierfunctie is goed te bepalen met bloedonderzoek, wel bij voorkeur nuchter als ze ook glucose enzo willen meten. Sommige dokters komen ook aan huis, dat kan ook weer stress schelen.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #164 Gepost op: 30 september 2011, 11:50:49 »
Ik weet niet of iemand het al heeft vernoemd, maar gisteren stonden Frank en Louie in onze krant, zielig maar ook schattig.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #165 Gepost op: 30 september 2011, 13:27:06 »
Ja, ik las het. Bijzonder wel dat ze het al zo lang volhouden samen. En niks zieligs aan, ze weten niet beter.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #166 Gepost op: 30 september 2011, 16:35:46 »
Ok, ik vind katten geweldig en zou niet zonder willen maar er is 1 ding dat ik heel vervelend vind. Ik vraag me af of anderen dat probleem ook hebben en of iemand misschien een tip heeft.

Als ik aan het schoonmaken ben, waar dan ook in huis, dan ben ik vooral kattenharen aan het rond smeren en ziet het er vervolgens dus verre van schoon uit. Ik vind dat echt heel irritant, vooral in de keuken want daar is het natuurlijk wat vetter en blijven de haren extra goed plakken. Het probleem zit hem denk ik vooral in de doekjes want daar gaan haren aan zitten en je kan wassen wat je wilt maar de haren gaan er niet uit. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het gebruik van keukenpapier maar dat vind ik zonde en niet erg milieuvriendelijk. Herkennen jullie dit probleem en wat is jullie oplossing?

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #167 Gepost op: 30 september 2011, 16:44:21 »
Ik heb ook een harig huis. Ik ben er ook niet heel gelukkig mee, maar zie het als een logisch bijverschijnsel met het houden van katten. Ik heb een dichte keuken en dat scheelt denk ik wel de helft in de haren, want de katten zijn er dus makkelijker uit te weren. Mijn poets stofzuigt wekelijks het huis, ook de bank en de kattenmandjes. Ik heb het idee dat bijhouden met het borstelen van de katten ook wel scheelt. Een zoomgroom vind ik goed werken voor kortharige katten (met langharige en de zoomgroom geen ervaring). Het schijnt dat vastgekleefde haren op stoffen dingen er wel uitgaan als je ze in de droger doet. Ik heb zelf geen droger, dus het niet zelf kunnen ondervinden.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #168 Gepost op: 30 september 2011, 16:47:17 »
Ik heb een Nag Champa wierookstokje aangestoken en net Ravi Shankar-muziekjes geluisterd. Sien is helemaal zen. Ik denk dat ik dat vaker kan doen om Sien tot meditatieve hoogtes te krijgen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #169 Gepost op: 30 september 2011, 17:11:07 »
Ik heb een Nag Champa wierookstokje aangestoken en net Ravi Shankar-muziekjes geluisterd. Sien is helemaal zen. Ik denk dat ik dat vaker kan doen om Sien tot meditatieve hoogtes te krijgen.

Maar het klinkt daarentegen wel heel pijnlijk voor jezelf... :-\       ;)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #170 Gepost op: 30 september 2011, 17:41:19 »
Als ik aan het schoonmaken ben, waar dan ook in huis, dan ben ik vooral kattenharen aan het rond smeren en ziet het er vervolgens dus verre van schoon uit. Ik vind dat echt heel irritant, vooral in de keuken want daar is het natuurlijk wat vetter en blijven de haren extra goed plakken. Het probleem zit hem denk ik vooral in de doekjes want daar gaan haren aan zitten en je kan wassen wat je wilt maar de haren gaan er niet uit. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het gebruik van keukenpapier maar dat vind ik zonde en niet erg milieuvriendelijk. Herkennen jullie dit probleem en wat is jullie oplossing?
Nee helemaal niet, en ik denk dat het komt door de droger. Doekjes gaan in de droger en komen er haarloos uit (gingen er meestal ook haarloos in) en poezenkleedjes en mandjes (en frettenmandjes ook trouwens) gaan ook in de droger en komen er dan ook haarloos uit.

Ik heb 1 stoel met stof, die is soms wel harig en de krabpaal ook. Ik gebruik een badkamerwisser, die werkt echt fantastisch.

Wat wel irritant is, is dat als ik ben aangekleed en weg wil gaan, er altijd 1 kat op schoot springt (meestal Kai, soms Plien of Jet) en gauw een heleboel haren over me uitsmeert. Ik heb dus geen harig huis, maar ben zelf wel harig. En mijn kleren gaan niet zo vaak in de droger (soms wel even met lage temperatuur, vooral jasjes, om even de ergste haarballen eraf te krijgen).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #171 Gepost op: 01 oktober 2011, 09:31:58 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #172 Gepost op: 01 oktober 2011, 14:46:29 »
Wat leveren die dingen eigenlijk op?

Hmmm... Nelisje heeft vanochtend weer mijn dekbed bepiest. Terwijl ik er nog onder lag...

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #173 Gepost op: 05 oktober 2011, 14:21:17 »
Er ligt een bijna comateuze poes ondersteboven op mijn schoot te snurken en te dromen: bewegende pootjes, oren, wangen en REM :heart:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #174 Gepost op: 06 oktober 2011, 19:40:21 »
Vreemde beestjeswereld: de kat ligt in het konijnenhok en het konijn ligt aan mijn voeten  :heart:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #175 Gepost op: 07 oktober 2011, 12:39:46 »
Vreemde beestjeswereld: de kat ligt in het konijnenhok en het konijn ligt aan mijn voeten  :heart:

:heart:

Muts ging heel vroeger ook vaak in een van de hangmatjes in het frettenhok slapen, dat zag er echt niet uit!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #176 Gepost op: 07 oktober 2011, 12:40:56 »
Als avatar werkt het toch niet echt jammer genoeg, maar ik vond dit zo'n mooie foto van Marla :)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #177 Gepost op: 07 oktober 2011, 12:41:55 »
Hij is inderdaad prachtig.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #178 Gepost op: 07 oktober 2011, 12:55:27 »
Wat voor ondeugends zou ze daar aan het bedenken zijn?

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #179 Gepost op: 07 oktober 2011, 13:44:12 »