Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #340 Gepost op: 10 mei 2013, 22:32:14 »
In Delft ja: en voor mijn doen en na 16 weken trainen vond ik het wel netjes, maar 8,2 km/uur is vrij zacht joggen denk ik. ;)

k stond bij de finish om een vriendin toe te juichen, en alle andere mensen die langs kwamen (zo ook jou voor bij zien komen ws..)... sportief hoor! als ik er volgend jaar ben overweeg ik ook eens mee te doen.. 
Za Zemiata!

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #341 Gepost op: 10 mei 2013, 22:50:47 »
In Delft ja: en voor mijn doen en na 16 weken trainen vond ik het wel netjes, maar 8,2 km/uur is vrij zacht joggen denk ik. ;)

k stond bij de finish om een vriendin toe te juichen, en alle andere mensen die langs kwamen (zo ook jou voor bij zien komen ws..)... sportief hoor! als ik er volgend jaar ben overweeg ik ook eens mee te doen.. 

Leuk, ik vond het wel bijzonder, al die mensen langs de kant, muziek onderweg. Ik had 10 dagen ervoor ook zo'n 5 km gelopen, verder nog nooit, dan is het wel zwaar kan ik je vertellen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Indira

• 520
Hardlopen
« Reactie #342 Gepost op: 10 mei 2013, 23:05:29 »
ja ongetraind, lijkt me heel zwaar! ik loop wekelijks een rondje van ± 7 km, met een keer een halve/hele minuut lopen tussendoor. dus t zou moeten kunnen, maar het lijkt me ook dat je je wat laat 'opzwepen' door met zoveel mensen te lopen.
Za Zemiata!

Offline Marthe

• 274
Hardlopen
« Reactie #343 Gepost op: 11 mei 2013, 13:24:28 »
Ik heb laatst ook mijn eerste 5k 'wedstrijd' gelopen, ook ik had nog niet eerder 5 km gelopen, was ongeveer bij les 20 van Evy. Ik had met mezelf afgesproken dat ik halverwege een minuutje mocht wandelen, als dat nodig was, maar omdat je met mensen loopt wil je toch niet opgeven en al die rennende mensen voor en achter je geven zo'n kick dat je toch maar doorloopt. Uiteindelijk doorgelopen en na 32 minuten gefinisht; heel blij mee!
Ook gefeliciteerd, Bambi! :)

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #344 Gepost op: 11 mei 2013, 13:53:08 »
Ik heb laatst ook mijn eerste 5k 'wedstrijd' gelopen, ook ik had nog niet eerder 5 km gelopen, was ongeveer bij les 20 van Evy. Ik had met mezelf afgesproken dat ik halverwege een minuutje mocht wandelen, als dat nodig was, maar omdat je met mensen loopt wil je toch niet opgeven en al die rennende mensen voor en achter je geven zo'n kick dat je toch maar doorloopt. Uiteindelijk doorgelopen en na 32 minuten gefinisht; heel blij mee!
Ook gefeliciteerd, Bambi! :)
Dan loopje best lekker snel al!

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #345 Gepost op: 22 mei 2013, 19:21:14 »
Op de heen-en terugweg aangevallen door dezelfde kraai: best eng!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Hardlopen
« Reactie #346 Gepost op: 23 mei 2013, 15:51:46 »
Op de heen-en terugweg aangevallen door dezelfde kraai: best eng!

Ieuw, ik wist niet dat kraaien dat ook deden. Van aanvallen door buizerds hoor je hier in de omgeving wel vaker.
Heeft hij/zij je echt te pakken gekregen of alleen gedreigd?

Offline meisbaer

• 5.622
Hardlopen
« Reactie #347 Gepost op: 23 mei 2013, 16:50:25 »
Misschien had je iets bij je dat erg mooi glittert?
Toen in jong was hadden de achterburen een kauw, die kwam altijd op me af gevlogen als ik de achtertuin uit liep. Hel eng! Misschien kwam ie wel op het fonkelen van mijn bril af?

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #348 Gepost op: 23 mei 2013, 17:40:37 »
Ik heb wel een fonkelende bril, maar hij deed het ook luid krassend. Hij raakte me niet (ik dook ook weg), maar ik schrok enorm! Verdraaide mijn knie ook een beetje bij het wegduiken. En nu twijfel ik of ik volgende week een andere route neem. Het schijnt wel te passen bij het broedseizoen, dat het hun territorium gaan verdedigen.

Offline Selly

• 30.783
Hardlopen
« Reactie #349 Gepost op: 23 mei 2013, 19:38:57 »
Jaiks wat akelig om mee te maken.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #350 Gepost op: 27 mei 2013, 11:03:15 »
klinkt eng bambi!

Ik ga 14 juni een colorrun doen :)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #351 Gepost op: 27 mei 2013, 11:28:49 »
Ik heb vandaag toch maar even een ander rondje gedaan. :)
Het ging zwaar maar ik was ook te warm aangekleed.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Hardlopen
« Reactie #352 Gepost op: 28 mei 2013, 03:26:08 »
Zondag was hier een cityloop waar ik een poos naar heb staan kijken. De lopers konden 5 of 10 km lopen en het was opvallend hoe goed je de lopers van die 2 categorieen kon onderscheiden: de 5 km bestond voornamelijk uit vrouwen waarvan een groot gedeelte flink wat kilo's met zich meetorste. Er werd ook meer gesjokt dan gerend. Aan de 10 kilometer deden voornamelijk lange, slanke mannen mee waarvan vooral degenen in de voorhoede een prachtige tred hadden. Deed me denken aan dravers ;D. Het zag er echt moeiteloos uit.

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #353 Gepost op: 28 mei 2013, 08:43:08 »
5 km is echt een starters snelheid, die doe ik dus ook :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Hardlopen
« Reactie #354 Gepost op: 28 mei 2013, 16:09:53 »

Ik vind het knap hoor, 5 of 10 km.

Aiko

Hardlopen
« Reactie #355 Gepost op: 28 mei 2013, 17:48:50 »

Welke van de twee? En wat vind je dan van de andere?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Hardlopen
« Reactie #356 Gepost op: 28 mei 2013, 20:06:31 »

Welke van de twee? En wat vind je dan van de andere?

5 EN 10 km :P

Hardlopen
« Reactie #357 Gepost op: 28 mei 2013, 20:25:59 »
Ben blij als ik überhaupt die 5 haal.
Moet zeggen dat ik ook moeite heb om de discipline te vinden om te gaan.
Ik ben gewoon geen sportmens maar met hardlopen ben je buiten en het kost op goede kleding na verder niks.

Doe elk jaar mee met de spieren voor spieren cityrun in Hilversum(5km). Ik loop hem altijd uit zonder wandelen maar het is ene hele klus.

Online Eelco

• Admin
  • 20.668
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hardlopen
« Reactie #358 Gepost op: 12 maart 2014, 21:39:35 »
Is er hier echt al zo lang niet meer gepost?

Ik loop al weer zo'n zes weken braaf elke week minstens één keer. Een rondje van zo'n 6 kilometer (rondje Hohnsen, einde Überlaufbecken, Langelinienwall, terug op de Kehrwiederwall), verder moet ik ook niet lopen, dan krijg ik last van mijn knie.

Maar vanaf vandaag loop ik twee keer per week een iets kleiner rondje, maar dan wel met hond. Die is vandaag enthousiast meegerend (hij had ook geen keus, hij was aan de lijn) en ligt nu uitgeteld op 'zijn' stoel. Ik pauzeer dan wel vier keer onderweg, zodat de hond even kan bijkomen, snuffelen, plassen (reu) of (op een plek) het water in kan. Een goede manier om Lytse flink wat lichaamsbeweging aan te bieden, nu het broedseizoen begint. En voor mij ook een goede motivatie natuurlijk.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Re:Hardlopen
« Reactie #359 Gepost op: 12 maart 2014, 22:21:50 »
Ach, ik doe het nog braaf, maar blijf het ontzettend zwaar vinden.