Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #320 Gepost op: 02 maart 2013, 13:29:37 »
koel! Joe go girrel!  8) Moet wel fijn zijn, merken dat het zo goed vordert  :)
Net in een half uur 4175 meter gelopen. Yeah. :cheer:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #321 Gepost op: 03 maart 2013, 00:37:43 »
Net in een half uur 4175 meter gelopen. Yeah. :cheer:
:D

Ondanks wat pijn in mijn linkerbovenbeen (waarvan? geen flauw idee) toch mijn twee rondjes Hohnsen gelopen. De rest van mijn lichaam was er erg blij mee, het laatste restje verkoudheid lijkt uit mijn bronchiën te zijn verdreven. Maar ik liep vanavond wel een beetje kreupel  ::). Is morgen vast weer in orde.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #322 Gepost op: 03 maart 2013, 08:30:05 »
Na gisteren zijn mijn achillespezen een beetje stijf; ik had ook een uur gefietst en nog een uurtje gestrandwandeld: ik heb vannacht dus ook klokje rond geslapen. Om acht uur op de bank al in slaap gevallen.

Hardlopen
« Reactie #323 Gepost op: 04 maart 2013, 18:16:10 »
Volgende week mag ik eindelijk weer hardlopen, wilde afgelopen weekend meedoen aan de 20 van alphen maar dat ging niet door wegens ene onverwachte operatie aan mijn been.
Ben nu 8 weken uit de roulatie geweest en ga volgende week dus weer rustig aan beginnen.. met mp3 spelertje en mijn schema'tje erop... ben er helemaal aantoe, lekker met de hond weer hardlopen.. en dan de 20 volgend jaar maar doen ;D

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Hardlopen
« Reactie #324 Gepost op: 05 maart 2013, 20:16:35 »
Heb gisteren 5km in 42 minuten gerend. Nou ja rennen.. joggen.. samen met Mara. Dus tussendoor ook moeten stoppen :)
Loop nu samen met Mara steeds hard. Vind ze wel leuk volgens mij.
Stem op de Partij voor de Dieren

Hardlopen
« Reactie #325 Gepost op: 15 maart 2013, 11:57:32 »
Woensdag weer begonnen met hardlopen.. samen met Evy ;D
Straks weer een rondje als de sneeuw gestopt is... mijn conditie is slecht.. echt heel erg slecht ... de 2x 1 minuut en 2x 2 minuten hield ik nog best vol met de 1x 3 minuten werd ook 2 minuten... dus vandaag lesje 1 nog maar een keer haha hou mezelf ook voor dat ik lesje 1 ook makkelijk als week 1 kan zien.
Als ik weer wat conditie heb mag Bowie, weer mee.

Offline Marthe

• 274
Hardlopen
« Reactie #326 Gepost op: 15 maart 2013, 16:11:49 »
Sommige lessen heb ik ook wel eens vaker moeten doen :)
Ik ga vanavond of morgenvroeg les 18 lopen. Per ongeluk de vorige keer ook al gedaan i.p.v. 17, maar ik durf niet al over te gaan naar les 19, haha.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #327 Gepost op: 16 maart 2013, 07:36:51 »
En het allerbeste: ga in een groepje begeleid lopen. Het is leuker, maar het heeft mij ook technisch geholpen en dat loopt veel lekkerder.
Is er nu geen start-to-run in de buurt?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #328 Gepost op: 07 april 2013, 20:58:46 »
Ondanks wat pijn in mijn linkerbovenbeen (waarvan? geen flauw idee) toch mijn twee rondjes Hohnsen gelopen. De rest van mijn lichaam was er erg blij mee, het laatste restje verkoudheid lijkt uit mijn bronchiën te zijn verdreven. Maar ik liep vanavond wel een beetje kreupel  ::). Is morgen vast weer in orde.
Nou, dat viel tegen. De kreupelheid was inderdaad vrij snel over, maar nog steeds is mijn linkerbeen gevoelig. In bepaalde (zit-)posities krijg ik ineens een soort kramp in onder- of bovenbeen (of beide), en ik moet dan elke paar minuten de positie van de benen wisselen. Het gevoel is een beetje te vergelijken met een muisarm (ik had jaren geleden RSI in de bovenarmen, die ik met wat gewichtjes kwijt heb kunnen raken). Ik twijfel nog of ik ermee naar de huisarts zal gaan; ik denk eigenlijk dat hij er toch niets aan kan doen ('rust houden').

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #329 Gepost op: 07 april 2013, 21:01:09 »
Nou, dat viel tegen. De kreupelheid was inderdaad vrij snel over, maar nog steeds is mijn linkerbeen gevoelig. In bepaalde (zit-)posities krijg ik ineens een soort kramp in onder- of bovenbeen (of beide), en ik moet dan elke paar minuten de positie van de benen wisselen. Het gevoel is een beetje te vergelijken met een muisarm (ik had jaren geleden RSI in de bovenarmen, die ik met wat gewichtjes kwijt heb kunnen raken). Ik twijfel nog of ik ermee naar de huisarts zal gaan; ik denk eigenlijk dat hij er toch niets aan kan doen ('rust houden').
Tja, of juist rekken /versterken. Al weet een fysio dat soms beter dan de huisarts?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #330 Gepost op: 07 april 2013, 21:35:13 »
In bepaalde (zit-)posities krijg ik ineens een soort kramp in onder- of bovenbeen (of beide), en ik moet dan elke paar minuten de positie van de benen wisselen. Het gevoel is een beetje te vergelijken met een muisarm (ik had jaren geleden RSI in de bovenarmen, die ik met wat gewichtjes kwijt heb kunnen raken). Ik twijfel nog of ik ermee naar de huisarts zal gaan; ik denk eigenlijk dat hij er toch niets aan kan doen ('rust houden').
Tja, of juist rekken /versterken. Al weet een fysio dat soms beter dan de huisarts?
Klopt. Ja, rekken en strekken doe ik in ieder geval wel regelmatig.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Hardlopen
« Reactie #331 Gepost op: 08 april 2013, 08:17:41 »
Ik twijfel nog of ik ermee naar de huisarts zal gaan; ik denk eigenlijk dat hij er toch niets aan kan doen ('rust houden').
dan zou ik niet naar de huisarts, maar naar een (sport)fysiotherapeut gaan.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #332 Gepost op: 14 april 2013, 01:04:23 »
En zomaar ineens had ik geen last meer. Rekken en strekken heeft blijkbaar geholpen. Vandaag een aantal korte afstanden gerend, samen met hond Lytse (vijf maal vijf minuten of zo, daarna had de hond een pauze nodig  ;D ). Rennen met hond is leuker dan alleen rennen. Dat gaan we vaker doen.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #333 Gepost op: 07 mei 2013, 20:56:37 »
Zo, mijn startbewijs voor mijn eerste 5 km ligt klaar.

Nooit gedacht dat ik die woorden nog eens in 1 zin zou gebruiken! ;)

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #334 Gepost op: 09 mei 2013, 21:56:56 »
En ik heb ze rennend volbracht, in 38:28 minuten. Het was wel zwaarder dan ik dacht, moet ik bekennen.

Aiko

Hardlopen
« Reactie #335 Gepost op: 09 mei 2013, 22:10:37 »
Ik heb vandaag 15,5 kilometer zachtgelopen. Was in 2:45:00 (bij benadering) klaar. Een leuke route in een afgelegen bos gevonden, met halverwege een heerlijk rustig plekje gevonden waar een bankje stond met uitzicht op louter water en weilanden.

Offline Indira

• 520
Hardlopen
« Reactie #336 Gepost op: 09 mei 2013, 23:23:09 »
En ik heb ze rennend volbracht, in 38:28 minuten. Het was wel zwaarder dan ik dacht, moet ik bekennen.

Delft?
Za Zemiata!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Hardlopen
« Reactie #337 Gepost op: 10 mei 2013, 03:09:24 »

Super! Is dat een beetje een nette tijd?

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #338 Gepost op: 10 mei 2013, 07:26:54 »
In Delft ja: en voor mijn doen en na 16 weken trainen vond ik het wel netjes, maar 8,2 km/uur is vrij zacht joggen denk ik. ;)

Offline Selly

• 30.783
Hardlopen
« Reactie #339 Gepost op: 10 mei 2013, 20:25:01 »
Gaaf gefeliciteerd Bambi!
,,,,فلافل