Vegatopia Forum

Hardlopen

Hardlopen
« Reactie #300 Gepost op: 04 februari 2013, 13:12:20 »
Hoi!

Ik ben ook begonnen met hardlopen. :)
Ik gebruik de methode via mp3's van Evy Grijaards (is vlaams). Maa ris echt handig. Je wordt in 30 lessen (ofzo) klaargestoomd voor de 5 km. :D Werkt erg goed.

Offline Marthe

• 274
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #301 Gepost op: 04 februari 2013, 15:37:27 »
Hoi!

Ik gebruik de methode via mp3's van Evy Grijaards (is vlaams). Maa ris echt handig. Je wordt in 30 lessen (ofzo) klaargestoomd voor de 5 km. :D Werkt erg goed.

Daar bouw ik het ook mee op! Vooral fijn dat je zelf niet op de tijd hoeft te letten, maar zij dat voor je doet. De muziek is niet altijd leuk, maar voor het lopen werkt het best.
Bij welke les ben jij?
Ik heb vanmorgen  hardgelopen. Donkere wolken en heel veel tegenwind. Ik had beter nu kunnen gaan, strak blauw en dus lekker zonnig! :)

Hardlopen
« Reactie #302 Gepost op: 04 februari 2013, 18:31:03 »
Hoi!

Daar bouw ik het ook mee op! Vooral fijn dat je zelf niet op de tijd hoeft te letten, maar zij dat voor je doet. De muziek is niet altijd leuk, maar voor het lopen werkt het best.
Bij welke les ben jij?
Ik heb vanmorgen  hardgelopen. Donkere wolken en heel veel tegenwind. Ik had beter nu kunnen gaan, strak blauw en dus lekker zonnig! :)

Dat je niet op de tijd hoeft te letten vind ik idd ook erg handig! :) Ik ben nu bij les 9 ofzo. Maar ik doe de lessen van Evy 2 keer in de week en daarnaast loop ik ook bij een atletiekvereniging elke zaterdagochtend. Dan ga ik in april de 5 km hardlopen bij de marathon van Rotterdam.  Ik hoop dat ik het haal.
Vanavond ga ik weer lopen, want overdag is het niet gelukt. Nu eerst even eten en dan nog drie kwartier wachten. Hopelijk is het dan nog steeds droog! :)

Offline Marthe

• 274
Hardlopen
« Reactie #303 Gepost op: 13 februari 2013, 18:41:16 »
Zondagmorgen voor het eerst in de sneeuw hardgelopen. Het was net gevallen, dus ik durfde het wel aan.
Een echte 'training' was het niet, meer een soort gehups, kleine dribbelpasjes en stukken wandelen in verband met gladheid. Maar toch veel leuker dan op een loopband!

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #304 Gepost op: 14 februari 2013, 08:01:42 »
ls het boven nul is ga ik ook weer, maar zelfs met puffer krijg ik geen lucht nu. :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Hardlopen
« Reactie #305 Gepost op: 14 februari 2013, 09:50:38 »
Met deze kou moet ik mijzelf echt telkens enorm motiveren om te gaan hardlopen... Zucht... Marla je moet echt hardlopen vandaag. Gewoon doen. dat is zeg maar mijn gesprek met mijzelf..

Offline lieve lijn

• 4.047
Hardlopen
« Reactie #306 Gepost op: 14 februari 2013, 10:02:27 »
Heb je wel goede kleding? dat scheelt echt de helft!
Ik heb een goede lange gevoerde broek met goede sokken en een goed thermoshirt, daarover mijn hardloopshirt en daarover een windjackje en natuurlijk handschoenen en soms een muts. Zodra ik de straat uit ben heb ik het niet meer koud. Ik moet zeggen dat ik met dit weer me ook liever iets te warm aankleed, dan te koud.. dan zweet ik maar iets meer.. douche ik er wel af ;)

Zodra t dag en nacht weer boven nul is, ga ik weer aan de bak
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Hardlopen
« Reactie #307 Gepost op: 16 februari 2013, 12:26:38 »
Ik had toen het nog in de min stond standaard 2 broeken aan, een shirt met lange mouwen, shirt met korte mouwen en windjas. Echt koud heb ik het natuurlijk niet, maar het is even het begin.
Vandaag ging het al veel beter. Had nu maar 1 broek nodig, en wel 3 lagen shirts. Ik moet af en toe nog proberen hoeveel ik aan moet enzo. Maar al doende leert men. :)

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #308 Gepost op: 16 februari 2013, 12:50:31 »
Het was vandaag niet kou hoor, zeker niet na de intervaltraining.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Hardlopen
« Reactie #309 Gepost op: 17 februari 2013, 00:26:33 »
Ha ha hoe weet jij dat??  ;D

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #310 Gepost op: 17 februari 2013, 09:48:56 »
Dat had ik net gedaan, zaterdagochtend.  :shiny:

Hardlopen
« Reactie #311 Gepost op: 17 februari 2013, 11:31:18 »

Train je ook bij PAC elke zaterdagochtend??

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #312 Gepost op: 17 februari 2013, 12:49:21 »

Nee, bij Renergie, maar zowel de trainingen als de buitentemperatuur zullen redelijk overeenkomen.

Hardlopen
« Reactie #313 Gepost op: 17 februari 2013, 13:31:15 »

Nee, bij Renergie, maar zowel de trainingen als de buitentemperatuur zullen redelijk overeenkomen.

Ahh. Ik had gister namelijk ook intervaltraining gedaan. Dus dacht ff dat je iemand was van de groep waarmee ik hardloop.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #314 Gepost op: 18 februari 2013, 18:55:54 »
http://www.marathonrotterdam.nl/lopers/pacing-team
Als een soort van hazen lopen pacers met een hesje en met een ballon. Ballon!! Dat is toch vet irritant en 42 kilometer extra luchtweerstand?!!

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #315 Gepost op: 24 februari 2013, 19:18:00 »
Gisteren als kerntraining blokjes van 6, 8, 10, 8 en 6 minuten gedaan, en aanstaande zaterdag gaan we dan een half uur aan een stuk rennen. En dan voel ik me weer hardloper!

En dan niet weer mijn kapsels scheuren door over de drempel te struikelen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Hardlopen
« Reactie #316 Gepost op: 25 februari 2013, 00:56:07 »
Ik wil (moet) hoognodig weer hardlopen, maar het weer werkt niet mee. De afgelopen dagen heeft het flink gesneeuwd en het is hier en daar best glad. Ik heb weinig zin in 'Risiken und Nebenwirkungen' van een rondje rennen. Desondanks zijn er veel joggers op pad, maar zonder uitzondering lopen ze langzaam - en mijn tempo is toch 'snel'. Komende week gaat het dooien, misschien komend weekend dus weer.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #317 Gepost op: 25 februari 2013, 19:17:27 »
Net 5 keer 6 minuten gelopen, wel steeds 2 minuten pauze ertussen.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #318 Gepost op: 01 maart 2013, 21:12:51 »
Morgen, na 7 weken oefenen, gaan we een half uur non-stop lopen. Vroeg naar bed dus maar! :)

Offline greet

• 2.671
Hardlopen
« Reactie #319 Gepost op: 02 maart 2013, 13:07:03 »
koel! Joe go girrel!  8) Moet wel fijn zijn, merken dat het zo goed vordert  :)