Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #180 Gepost op: 13 april 2012, 16:08:03 »
L loopt (is de planning) begin mei een 25-kilometer. Hij is nog lang niet zover met trainen (loopt volgens mij nog geen 10k nu), want hij bouwt het lopen rustig op, maar spint wel heel veel en heeft dus wel de conditie. Dat zal het met meneer W ook wel zijn: de conditie is er, en dan kun je met die conditie doen wat je wil.
Conditioneel moet het er bij mij ook wel inzitten. Maar ik ben ook ooit begonnen met fietsen op advies van de huisarts. Ik klapte toen geregeld door mijn knieën en haar idee was om de beenspieren sterker te maken, zodat ze mijn kniegewrichten konden ondersteunen. Ik zak nu nooit meer door mijn knieën hoor.

@LL: 3-6 uur op een spinningfiets  :o  ik ben al blij al het fietsuur weer afgelopen is :P doe mij maar een flinke berg  :)

Ik heb net op afstandmeten een rondje van 15.5 km gevonden. Dat moet ik misschien ook maar eens proberen voor ik een beslissing neem.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Hardlopen
« Reactie #181 Gepost op: 13 april 2012, 16:21:11 »
Ja, een spinningmarathon, dat wil ik ook nog een keer doen!
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #182 Gepost op: 13 april 2012, 16:36:18 »
@LL: 3-6 uur op een spinningfiets  :o  ik ben al blij al het fietsuur weer afgelopen is :P doe mij maar een flinke berg  :)

Het is ook nergens voor nodig. Een goede training haal je ook gewoon uit een les van een uurtje (dus dan heb je een goede training gehad ;)), maar het sfeertje is wel leuk.

Oja, Maartje, we zouden het misschien ook nog eens samen doen toch?

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #183 Gepost op: 13 april 2012, 16:42:25 »
Doet meneer Wombat sporten waar hij veel bij loopt? Atletiek of voetbal geven een andere basis dan zeilen of snowboarden.
Nee. Meneer Wombat doet verder geen sporten waarbij je loopt.

Offline Maartje!

• 6.752
Hardlopen
« Reactie #184 Gepost op: 13 april 2012, 16:44:08 »
Ja, ik zie ineens een geweldige kans op een noodzakelijk tripje naar Ankara ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #185 Gepost op: 13 april 2012, 16:56:13 »
Ja, ik zie ineens een geweldige kans op een noodzakelijk tripje naar Ankara ;)

:)

Ik heb hier nog geen spinning ontdekt. Al is het vast te vinden!

Maar ik ben over een paar weekjes al weer terug in Nederland, dus zoek maar wat uit.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #186 Gepost op: 15 april 2012, 23:57:40 »
Blauwe tenen, ben bang dat één van de nagels eraf gaat. Dat wordt geen pump, want geen plankjes morgen :nooo:
Maar gauw achter goede schoenen aan. Op deze heb ik mijn hele pabo-carrière gesport en gymles gegeven, maar blijkbaar zijn ze toch echt te klein. Of mijn voeten zijn uitgezakt sindsdien.

@LL: er is wel een 10 km ook, maar ja, dat is niet echt een uitdaging. Nou ja, een toptijd kan de uitdaging zijn, maar ik ben meer van het duurvermogen.
Ik baal van m'n tenen, ik had echt zin om gister mee te doen met de looples. Het was nog eens prachtig weer ook. Geduld, herstel en goed schoeisel.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #187 Gepost op: 16 april 2012, 07:42:12 »
Maar gauw achter goede schoenen aan. Op deze heb ik mijn hele pabo-carrière gesport en gymles gegeven

Dat alleen kan al een reden zijn om ze te vervangen. Dat is toch al vrij lang. Neem de oude schoenen mee als je gaat kijken. Sterkte!

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #188 Gepost op: 16 april 2012, 08:55:26 »
Volgens fabrikanten is de shelf life van hardloopschoenen twee jaar. Daarna neemt de demping sterk af. Als je ze veel gebruikt al eerder. Zelfs als je denkt dat het een commercieel verhaal is, en de levensduurberekening verdubbelt, denk ik dat je sowieso nieuwe nodig hebt, blauwe tenen of niet.

Hardlopen
« Reactie #189 Gepost op: 16 april 2012, 09:07:32 »

Shelf life? Je bedoelt, als je nieuwe schoenen alleen maar twee jaar alleen maar in de kast laat liggen, dan zijn ze al niet geschikt meer?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• 6.752
Hardlopen
« Reactie #190 Gepost op: 16 april 2012, 09:08:32 »
Rubber vergaat, toch?
(Betekent dat dat je condooms ook weg moet gooien na een paar jaar, of zijn die beter verpakt dan sportschoenen?)

Hardlopen
« Reactie #191 Gepost op: 16 april 2012, 09:11:12 »
Er wordt vast wel geavanceerder materiaal dan rubber in die schoenen verwerkt?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #192 Gepost op: 16 april 2012, 12:31:37 »

Shelf life? Je bedoelt, als je nieuwe schoenen alleen maar twee jaar alleen maar in de kast laat liggen, dan zijn ze al niet geschikt meer?

Dat is wat fabrikanten je willen doen geloven. Ik zou het risico niet nemen door ver met schoenen van ouder dan vijf jaar te gaan hollen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Hardlopen
« Reactie #193 Gepost op: 16 april 2012, 15:02:32 »
Rubber vergaat, toch?
(Betekent dat dat je condooms ook weg moet gooien na een paar jaar, of zijn die beter verpakt dan sportschoenen?)
Daar staat toch ook een tht op?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #194 Gepost op: 16 april 2012, 15:06:49 »

Ja, dat heb ik wel eens gehoord.

Ik heb wel eens hardloopschoenen gehad waar ik nog zeker geen 500 km mee had gelopen. Na een paar jaar weer aangedaan. Na een tijdje liet de zool los tijdens de eerste keer dat ik 10 km liep. Had daar misschien ook wel mee te maken dan?
« Laatst bewerkt op: 16 april 2012, 15:09:27 door LL de Ling »

Offline greet

• 2.671
Hardlopen
« Reactie #195 Gepost op: 16 april 2012, 17:04:07 »
Rubber vergaat, toch?
Daar staat toch ook een tht op?
Ha, het zou het eerste ongelukje niet zijn met een condoom die al jaren ligt te wachten ergens op een jongenskamer tot er eindelijk een meisje voorbijkomt, of nog erger, ergens in een portefeuille (ik weet nog dat vroeger in mijn pubertijd er enkele 12 jarige jongens écht stoer -ahum- waren aan het stoefen met een condoom die ze dus altijd bij zich droegen)

Offline greet

• 2.671
Hardlopen
« Reactie #196 Gepost op: 16 april 2012, 17:09:06 »

Ja, dat heb ik wel eens gehoord.

Ik heb wel eens hardloopschoenen gehad waar ik nog zeker geen 500 km mee had gelopen. Na een paar jaar weer aangedaan. Na een tijdje liet de zool los tijdens de eerste keer dat ik 10 km liep. Had daar misschien ook wel mee te maken dan?

De zool van F. zijn bergschoenen zijn zo de eerste dat dat we in de bergen een tocht van een paar dagen naar machu picchu deden ook gelost, het waren zijn schoenen van in de jeugdbeweging van héél vroeger.Gelukkig had hij zijn teva's nog bij, maar gaf toch behoorlijk wat problemen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #197 Gepost op: 16 april 2012, 18:02:08 »
Dat lijkt me erg lastig zeg zo in de bergen. Ik was in Lent, dus zo thuis.

Offline greet

• 2.671
Hardlopen
« Reactie #198 Gepost op: 16 april 2012, 18:48:23 »
Ja, dag 2 was erg koud en we klommen tot 4200 meter, op lastige grond, en we hadden dan 2 paar sokken en een plastieken zak in de sandalen gedaan, maar die plastieken zak, dat schuift natuurlijk, dus die moest eraf. Maar goed dat het niet regende. En omdat ik vreselijke last had van hoogteziekte raakten we toen ook niet vooruit, en toen bleek een deel van de route onbegaanbaar wegens pad weggespoeld, en zaten we 's nachts nog uren door te wandelen door een nattige rivierbedding.
Zijn voetjes, daar zijn foto's van genomen, zeer sierlijk met de muggenbeten van dag 3 toen we door het oerwoud liepen, en hij zijn voeten na het doorwaden van een riviertje toch wel een half uurtje niet met insectenwerend spul had ingewreven.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #199 Gepost op: 16 april 2012, 19:35:48 »
Zojuist drie maal een kwartier hard gelopen, met steeds 5 minuten wandelen ertussen. Het is al best wat, zo bij elkaar!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken