Vegatopia Forum

Hardlopen

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Hardlopen
« Reactie #160 Gepost op: 26 maart 2012, 21:58:54 »
Train je met een hartslagmeter, Bambi?
Nee, wel eens overwogen maar we lopen een aantal minuten en dat dan rustig dan wel vlot.
Ken je iemand van wie je er een kunt lenen? Misschien geeft het je inzicht in wat er in/met je lijf gebeurt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #161 Gepost op: 26 maart 2012, 23:37:39 »

Ja, natuurlijk, daarom ook. Ik kan nu geen prioriteit geven aan zo'n training helaas. Dus dan gaat het over. Maar ik heb wel bedacht dat als de 10 km goed gaat, ik de 7 Heuvelenloop eens wil doen (die is 15 km). En dan kan ik dan eens gaan kijken naar een halve marathon. Misschien is het dan ook wel genoeg ;)

Maar knap hoor. Het lijkt me wel erg leuk om te zeggen dat je het eens gedaan hebt.
Tuurlijk. Doen. Altijd een belevenis, zo`n wedstrijden. Ik probeerde dan (ten onrechte)  telkens het onderste uit de kan te halen en mijn tijden te verbeteren, als veteraan, stel je voor.. Maar meer dan vier 15km-wedstrijden op een jaar of zes deed ik niet. Het (puurdere) plezier van trager rennen en alleen rennen in de natuur  was te groot...
Eet wat best is voor de planeet.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #162 Gepost op: 29 maart 2012, 16:41:20 »
Train je met een hartslagmeter, Bambi?
Nee, wel eens overwogen maar we lopen een aantal minuten en dat dan rustig dan wel vlot.
Ken je iemand van wie je er een kunt lenen? Misschien geeft het je inzicht in wat er in/met je lijf gebeurt.
Nee, dan zou ik het echt moeten kopen, en dat vind ik wel een stap, met dat beetje hobbelen wat ik nu doe ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #163 Gepost op: 29 maart 2012, 18:27:08 »
Ik heb er eentje voor 16 euro bij de Lidl gekocht.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #164 Gepost op: 04 april 2012, 23:20:13 »
Moe, maar voldaan. Nieuw en (voor mij) pittig programma voor op de loopband en een compliment van de looptrainster van de sportschool + uitnodiging voor de gevorderdenloopgroep rijker. Maar he, ik ben toch een fietser  ;)
Over twee weken weer een nieuw programma en ik denk dat ik morgen wel een beetje spierpijn heb...

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #165 Gepost op: 07 april 2012, 16:13:00 »
Geen spierpijn gehad, alleen een beetje zwaar gevoel in de benen. Gisteren weer op de loopband en mijn hartslag was een beetje hoog, maar wel mooi vlak. 
Als het weer een beetje mee werkt, wil ik morgen voor het eerst buiten lopen. Vraag aan de hardlopers hier: kan ik in principe gewoon mijn schema van de loopband aanhouden of vraagt buiten lopen echt een heel andere benadering?

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #166 Gepost op: 08 april 2012, 23:14:37 »
9,5 km gelopen waarvan 8 in een rustig tempo (met iemand anders mee), ging prima. 
Theoretisch gezien kan ik een triathlon gaan doen  ;)

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
Hardlopen
« Reactie #167 Gepost op: 09 april 2012, 00:35:16 »
Niet gelopen gister noch vandaag vanwege de eerste regen van het jaar (einde van de droogte). De berg- en boshellingen  te gevaarlijk glad . Met Paasvakantie ook Gym dicht, trouwens op loopband loop ik nooit.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #168 Gepost op: 11 april 2012, 14:40:30 »
Als het weer een beetje mee werkt, wil ik morgen voor het eerst buiten lopen. Vraag aan de hardlopers hier: kan ik in principe gewoon mijn schema van de loopband aanhouden of vraagt buiten lopen echt een heel andere benadering?

Goede vraag waarop ik niet zo een antwoord weet. Let wel op de ondergrond. In het bos lopen is veel fijner en beter voor je knieën dan op asfalt. Dat verschil zul je misschien wel merken. Toen ik weer begonnen ben met lopen (ik deed het af en toe een half uurtje naast alle andere activiteiten) ben ik het gaan opbouwen vanaf 30 minuten. Ik kon wel meer, maar wilde mijn knieën nog sparen.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #169 Gepost op: 12 april 2012, 21:33:47 »
Ik heb twee blauwe tenen en ik vrees dat door lopen met blijkbaar toch te krappe schoenen komt.
Heeft iemand hier wel eens een halve marathon gelopen? En zo ja, hoeveel was dat om te doen en hoeveel trainingsinvestering heeft dat je gekost?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #170 Gepost op: 13 april 2012, 07:12:41 »
Heeft iemand hier wel eens een halve marathon gelopen? En zo ja, hoeveel was dat om te doen en hoeveel trainingsinvestering heeft dat je gekost?

Nee, nog niet. Hier vind je wel een paar schema's.

Als de 10k goed gaat op de Marikenloop wil ik misschien de 7 heuvelen wel gaan doen, en dan misschien een halve marathon.

Ik ben van plan te gaan babbelen met een collega van economie, die echt op hoog niveau hardloopt. Zij heeft net haar eerste halve marathon gelopen, dus zijn heeft misschien wel tips.

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #171 Gepost op: 13 april 2012, 07:45:41 »
Meneer Wombat doet wel eens de Halve van Egmond. Hij traint dan een keer of vijf. Voor de Damloop heeft hij volgens mij vorig jaar twee of drie keer getraind.

Offline bambi

• 5.560
Hardlopen
« Reactie #172 Gepost op: 13 april 2012, 07:50:37 »
Meneer Wombat doet wel eens de Halve van Egmond. Hij traint dan een keer of vijf. Voor de Damloop heeft hij volgens mij vorig jaar twee of drie keer getraind.
Ik neem aan dat hij verder wel aan sport doet dan?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #173 Gepost op: 13 april 2012, 08:02:55 »
Ja.

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #174 Gepost op: 13 april 2012, 14:34:22 »
Ik ben zoekend naar een sportdoel voor tussen nu en de zomervakantie (bergen befietsen). Optie 1 was een triathlon, alle onderdelen los lukken, dus dan hoef ik alleen nog maar te trainen voor snellere tijden (met name bij het lopen) en op de combinatie van de onderdelen.
Een (kwart) triathlon volbrengen lijkt me wel heel stoer, maar ook wel weer een hoop geklooi, juist door de wisselingen. Nu het lopen eigenlijk best makkelijk lijkt te gaan, kwam optie 2 in beeld: het lopen uitbouwen naar een halve marathon. Begin juni is er een voor mijn huis langs.
Maar goed, dan zal ik wel een beetje gericht moeten trainen. Ik had al wat naar trainingsschema's gekeken. Het fietsen kan en wil ik niet helemaal laten schieten i.v.m. de zomervakantie en de "concurrentie" die ook traint  ;) 

Nou ja, eerst maar eens meetrainen met de loopgroep van de sportschool.

Loopt meneer Wombat altijd wel, maar kortere afstanden? Of doet hij andere sport(en)?

Offline Wombat

• 2.706
Hardlopen
« Reactie #175 Gepost op: 13 april 2012, 14:50:02 »
Hij loopt alleen even speciaal voor die evenementen. Ik heb de indruk (maar kan me vergissen) dat hij lopen eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt.
Hij sport verder wel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #176 Gepost op: 13 april 2012, 15:20:54 »
Mij lijkt een halve marathon redelijk ambitieus voor half juni, of klinkt dat te pessimistisch? Om me heen zie ik zoveel vrouwen die moeten stoppen met rennen omdat ze last krijgen van hun gewrichten.

Koop alsjeblieft wel eerst nieuwe schoenen als je denkt dat je schoenen te klein zijn, of vraag het na bij een renwinkel.

Of is een spinningmarathon niet iets voor je (als doel?)?

Offline haantje

• 5.068
Hardlopen
« Reactie #177 Gepost op: 13 april 2012, 15:44:49 »
Wees gerust, het lijkt mij ook redelijk behoorlijk ambitieus en die nieuwe sportschoenen zitten ook zeker in de planning.
De lokale halve marathon is zelfs al begin juni vanaf nu nog 7 weken trainingstijd  ::)
Aan de andere kant ging die 10 km wel echt makkelijk en zou 15 km nu misschien ook wel al lukken zonder dat ik dat drie dagen lang moet bekopen. Dan hoeft er nog maar 6 km bij. Een toptijd wordt het sowieso niet natuurlijk en dat hoeft ook niet. Met uitlopen en niet helemaal verrot zijn, ben ik al tevreden.
En spinnen is niet echt mijn hobby.

Maar nogmaals, eerst maar eens met de loopgroep meetrainen, kijken of ik het leuk genoeg vind en horen of de looptrainster het haalbaar acht. (Zij is nu ziek en ik heb nog blauwe tenen en drie blaren...)
Ach, een beetje dromen kan geen kwaad.

Doet meneer Wombat sporten waar hij veel bij loopt? Atletiek of voetbal geven een andere basis dan zeilen of snowboarden.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Hardlopen
« Reactie #178 Gepost op: 13 april 2012, 15:54:45 »
L loopt (is de planning) begin mei een 25-kilometer. Hij is nog lang niet zover met trainen (loopt volgens mij nog geen 10k nu), want hij bouwt het lopen rustig op, maar spint wel heel veel en heeft dus wel de conditie. Dat zal het met meneer W ook wel zijn: de conditie is er, en dan kun je met die conditie doen wat je wil.
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Hardlopen
« Reactie #179 Gepost op: 13 april 2012, 16:01:26 »
Wees gerust, het lijkt mij ook redelijk behoorlijk ambitieus en die nieuwe sportschoenen zitten ook zeker in de planning.

Dat ben ik ook wel hoor. Ik herken het ook wel, ik heb dat soort ambities ook altijd, vooral na het rennen. ;)

Qua conditie ren ik nu ook makkelijk 20 km, als het moet, maar ik weet wel dat het niet slim is om zo maar te doen, dus doe het daarom niet.

Doe gewoon eens met een race mee, dat is al een hele belevenis op zich! (is er geen 10 km dan?)

Spinningmarathons zijn wel erg leuk. Al heb ik ook al in geen eeuwen meer gespind, ik vond het wel een uitdaging om 3 uur of 6 uur achter elkaar mee te doen.