Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
De Afval-Draad
« Reactie #80 Gepost op: 17 mei 2011, 14:57:48 »
Ik bedoelde het niet vervelend ofzo, maar in mijn hokjesgeest eet een veganist extreem gezond. Kun jij dus mooi het beeld van te magere vegans bijstellen  ;). Ik zou niet afvallen als ik jou was  :yes:.

Ik gebruikte mijzelf volop om het beeld bij te stellen ;) Maar dat kan straks niet meer :)

Citaat
Nee hoor, grapje. Maar je weet dat je je als emo-eter vooral op 1 plek moet inhouden: de supermarkt, dat scheelt bij mij enorm in wat ik eet.

Ja dat scheelt wel, maar soms wel lastig. Ik sta altijd wel met de foute dingen in mijn handen daar. Maar leg het nu wel steeds terug. Hoewel ik blijf snakken naar chocolade :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #81 Gepost op: 17 mei 2011, 16:20:36 »
Toen ik nog thuis woonde deden mijn moeder en ik op zaterdag de grote boodschappen. Soms ging ze wel eens aan de lijn en dan ging ik met mn zus (en boodschappenlijst en pinpas). Als je niet voor jezelf boodschappen gaat doen, neem je alleen mee wat op het lijstje staat.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hausfrau

• 704
De Afval-Draad
« Reactie #82 Gepost op: 17 mei 2011, 17:03:24 »
Je goed misselijk eten van te voren helpt ook  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #83 Gepost op: 27 mei 2011, 18:41:22 »
waarom zijn pasta's eigenlijk taboe bij lijnen?
Komt dat door de sauzen of puur de koolhydraten van de pasta?

Ik wil nl heel graag afvallen maar ook heel graag pasta's eten.
Dat ik de pasta met roomsauzen dan even opzij moet leggen lijkt me logisch, maar ik maak ze vaak ook met 500gr spinazie en heel veel tomaten voor mij alleen (ok en een klein beetje boursin). Dat is toch niet zo slecht dan?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #84 Gepost op: 27 mei 2011, 20:21:03 »
Bij een lowcarbdieet is pasta taboe vanwege de koolhydraten. Een roomsaus, mits er bv. geen bloem voor is gebruikt, mag bij een dieet als Atkins weer wel (met mate).

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #85 Gepost op: 27 mei 2011, 20:25:39 »
Vorige week ging het weer even mis en werd ik ziek omdat ik te weinig kcal had ingenomen. Omdat ik deze week een belangrijk iets had, heb ik even niet gedieet. Binnen 2 dagen zat er alweer 2 kilo aan, maar wonder boven wonder is het niet meer geworden na een week. Vandaag nog even smokkelen, vanaf morgen weer braaf op dieet.

Ik ga een extra portie peulvruchten dagelijk innemen om te voorkomen dat ik te weinig kcal binnen krijg.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #86 Gepost op: 27 mei 2011, 20:27:52 »
waarom zijn pasta's eigenlijk taboe bij lijnen?
Komt dat door de sauzen of puur de koolhydraten van de pasta?

Ik wil nl heel graag afvallen maar ook heel graag pasta's eten.
Dat ik de pasta met roomsauzen dan even opzij moet leggen lijkt me logisch, maar ik maak ze vaak ook met 500gr spinazie en heel veel tomaten voor mij alleen (ok en een klein beetje boursin). Dat is toch niet zo slecht dan?
Dat klinkt mij als een heel gezond maaltje. En ja, pasta is koolhydraatrijk, maar je lichaam heeft wel iets nodig. Zolang je maar niet boven de 500 kilocalorieën uitkomt. Veel spinazie en tomaat dus.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #87 Gepost op: 27 mei 2011, 20:40:08 »
Bij een lowcarbdieet is pasta taboe vanwege de koolhydraten. Een roomsaus, mits er bv. geen bloem voor is gebruikt, mag bij een dieet als Atkins weer wel (met mate).
Is 10 gram bloem p.p. voor het sausje ook al te veel?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #88 Gepost op: 27 mei 2011, 21:28:58 »
Is 10 gram bloem p.p. voor het sausje ook al te veel?

Dat zou nog kunnen.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #89 Gepost op: 27 mei 2011, 23:06:17 »
Eet jij 6 dagen per week echt helemaal geen koolhydraten? Dat lijkt me best moeilijk, want dat zijn vaak toch wel lekkere & gezonde dingen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #90 Gepost op: 28 mei 2011, 00:42:39 »
Bijna geen koolhydraten. De meeste die ik binnen krijg komen van de peulvruchten (linzen, bonen). Aangezien vezels niet meetellen, mag je die weer van de koolhydraten aftrekken.

Pasta, brood, rijst: allemaal lekker, maar ik blijf er van eten en bij mij vult het niet. Bovendien maken veel koolhydraten me vermoeid.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #91 Gepost op: 28 mei 2011, 08:51:55 »
Kun je nog een goeie bron aanraden? Ik wil er wel eens wat meer over lezen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #92 Gepost op: 28 mei 2011, 13:33:54 »
Ben erachter waarom ik zomers meestal wat zwaarder ben. Ben stiekem toch een emo-eter. Ik heb de laatste dagen veel suiker en chocola gegeten omdat ik me niet zo goed voelde door de hooikoorts. Dan helpt wel, maar heel even.

Aan de andere kant heb ik gemerkt dat de nieuwe fitnessruimte van mijn sportschool heerlijk is. Koel, met frisse lucht. Daar zal ik veel zijn deze zomer!

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #93 Gepost op: 28 mei 2011, 15:55:13 »
Kan dat, als vegetarier? een bijna koolhydraat loos dieet? Ik dacht dat je dan al heel snel op vlees uit kwam enzo, ivm de eiwitten.

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #94 Gepost op: 28 mei 2011, 15:56:40 »
Ik merk dat ik veel snoep nu ik moe ben: vet en zoet eten lijkt onweerstaanbaar. Gelukkig (helaas) werk ik zo hard dat ik niet aankom.

Wat doe je in zo'n fitnessruimte? Ik kan er echt helemaal niks bij voorstellen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #95 Gepost op: 28 mei 2011, 16:00:09 »
Kan dat, als vegetarier? een bijna koolhydraat loos dieet? Ik dacht dat je dan al heel snel op vlees uit kwam enzo, ivm de eiwitten.

Nee hoor, is prima te doen zolang je wel zuivel en eieren eet. Anders kom je wel op proteinepoeders uit.

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #96 Gepost op: 28 mei 2011, 16:06:57 »
Ik merk dat ik veel snoep nu ik moe ben: vet en zoet eten lijkt onweerstaanbaar. Gelukkig (helaas) werk ik zo hard dat ik niet aankom.

Fitnessen? (Je weet wel met van die apparaten en loopbanden en gewichten enzo?)
Hoe kan je je daar niks bij voorstellen?

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #97 Gepost op: 28 mei 2011, 16:27:11 »

Fitnessen? (Je weet wel met van die apparaten en loopbanden en gewichten enzo?)
Hoe kan je je daar niks bij voorstellen?

Ik ben nooit in een sportschool geweest, vandaar ...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LelleL

• 3.652
De Afval-Draad
« Reactie #98 Gepost op: 28 mei 2011, 16:58:56 »
Ow... om jouw leven te hebben...
:)