Ik heb net van een vriend een stapmeter gekregen. Die telt hoeveel stappen je doet per dag en je moet er 10000 per dag maken.
Hij is met een onderzoek bezig daarmee enzo bij de uva. Grappig ding. Nu moet ik er nog 10000- 500 doen
Ik had al een paar jaar een cadeaukaart liggen van de ANWB, met 7,50 erop. Die dacht ik vandaag eens te gaan besteden bij de ANWB-winkel in de buurt. Daar de deur uitgegaan met een Travel&Co pedometer (had hier een linkje willen plaatsen naar een plaatje, maar gek genoeg kan ik er geen plaatjes van vinden, alleen een
gebruiksaanwijzing. Dus moet je het daar maar mee doen.). Op de verpakking staat achterop dat het 25 euro kost voor ANWB-leden, en 30 voor niet-leden. Op de voorzijde een grote gele sticker met een 10 erop. Een aanbiedinkje, blijkbaar.
Nu heb ik ooit wel eens een oerbasale stappenteller gehad, maar van deze werd ik na het eerste gebruik al gelijk een stuk enthousiaster. Het stappentellen gaat goed (de andere sloeg wel eens wat over), hij is niet gevoelig voor net wat scheef hangen en dergelijke (je hoeft 'm zelfs niet eens aan je broek vast te maken, lekker in de broekzak of jaszak vind ik 'ie ook prima). En geeft niet alleen de getelde stappen weer, maar ook de afstand, tijdens het lopen de snelheid in meters per minuut (km per uur erbij was ook leuk geweest, maar meters per minuut is ook erg praktisch) en verbruikte calorieƫn met gelijk een doorberekening hoeveel gram vet daarvoor opgebrand moet zijn.
En nu ben ik ook een groot voorstander van simpele maar vooral erg functionele apparatuur, dus mag ik dit dingetje wel bij mensen aanraden. Maar er gebruik van zolang het voor 10 euro in de aanbieding is (voor wel- en niet-leden), zou ik zeggen!