Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #540 Gepost op: 30 september 2012, 17:06:35 »
Bewuster eten/veel minder snoepen. Beetje aquarobic, beetje wandelen, beetje verliefd ::)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #541 Gepost op: 30 september 2012, 17:10:23 »
Bewuster eten/veel minder snoepen. Beetje aquarobic, beetje wandelen, beetje verliefd ::)
Crashdieet  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #542 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:51:50 »
Zijn er nog mensen aan het afvallen?
Bij mij gaat het gestaag maar ben erg tevreden. Heb zelf geen weegschaal maar heb me vorig weekend bij schoonouders gewogen en van iets rond de 72 naar 65. Geen idee in hoeveel weken, dat hou ik allemaal niet bij. Het is vooral door minder/geen brood, aardappelen, pasta etc. te eten. En sowieso gewoon wat minder van alles en ook geen snoep/chocola etc. Ik doe dat dan vooral doordeweeks, in het weekend neem ik lekker een chocolade-croisantje en een glaasje cider savonds :)
Mijn buik mag alleen nog wel wat platter en (mede) daarom ben ik gaan hoepelen. Dat werkt goed!! Sinds woensdag bezig en 2cm van mn buik af en 4 van mijn taille. Kan het alleen nog niet langer dan 5 minuten aan 1 stuk maar ik blijf oefenen. Uiteindelijk wil ik ook wel dit soort trucjes kunnen:

Even een update: inmiddels weeg ik 63 kilo en is er zowel van mijn taille als mijn buikomtrek 10 cm af! (buik van 94 naar 84, taille van 83 naar 72,5). Dat komt voornamelijk door het hoepelen heb ik het idee. En het is nog leuk ook, kan ook al een paar trucjes.
Heb mijn ontbijt (en vaak ook lunch) al een tijd vervangen door kwark met chia-zaadjes, een beetje muesli, honing en soms wat fruit. Als ik dat sochtends eet dan heb ik pas om 1 uur weer trek. Volgens mij helpt dat dus ook wel. En verder probeer ik zo min mogelijk aardappel, brood en pasta te eten. Maar helemaal niet dat werkt niet voor mij, alleen dus niet meer standaard elke lunch/avondeten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #543 Gepost op: 17 oktober 2012, 15:19:34 »
Super Brenda!

Offline Joske

• 2.829
De Afval-Draad
« Reactie #544 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:17:35 »
En nog aan het hoepelen? Ik zou er een willen kopen, maar vind er hier in de buurt geen.

Offline Selly

• 30.783
De Afval-Draad
« Reactie #545 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:32:40 »
Heb je die hoepel online besteld Brenda en heb je er ook een dvd bij of hoe weet je wat voor schema aan te houden? Ik wil niet afvallen maar dat hoepelen lijkt me wel geinig.
En let je wel op je jodium nu je nauwelijks brood meer eet?
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
De Afval-Draad
« Reactie #546 Gepost op: 18 oktober 2012, 01:04:11 »
Gefeliciteerd Brenda! Dat hoepelen lijkt me ook wel wat.

Voorlopig hoef ik me blijkbaar niet met afvallen bezig te houden. Integendeel. Na mijn buikgriep en K.'s verblijf in het ziekenhuis (niersteen, hij drinkt ondertussen braaf 3 liter water per dag) is mijn bescheiden aanzet tot een buikje volledig verdwenen. Ik schommel nu tussen de 55 en 56 kilo, minder moet echt niet (omdat elke kilo als buikvet wordt opgeslagen, is 58-59 kilo dan weer het maximum, weinig speelruimte dus). De vrij plotseling begonnen herfst vergt blijkbaar veel energie, een mooi excuus om 's avonds lekker hartig te knabbelen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #547 Gepost op: 18 oktober 2012, 09:23:38 »
Heb je die hoepel online besteld Brenda en heb je er ook een dvd bij of hoe weet je wat voor schema aan te houden? Ik wil niet afvallen maar dat hoepelen lijkt me wel geinig.

Hoepelen is zeker leuk! (ook voor mannen hoor Eelco, mijn vriend doet ook (met de gordijnen dicht) mee. Je wordt er ook wel wat sterker door in je buik, armen, benen en rug merk ik. En je wordt er vrolijk van.
Ik heb de hoepel besteld bij Hoopholland (http://www.hoopholland.com/). Je hebt wel dvd's die je kan bestellen maar dat heb ik niet gedaan. Op Youtube staan superveel filmpjes en zij heeft zelf ook tips en filmpjes voor het basishoepelen (waisthooping). In Amsterdam heb je trouwens ook wel workshops en lessen enzo (iHoop). Met een hoepel van een speelgoedwinkel gaat het je trouwens niet lukken waarschijnlijk, die zijn te klein en te licht en dan moet je heel hard werken om die hoog te kunnen houden.

En let je wel op je jodium nu je nauwelijks brood meer eet?

Niet bewust. Maar ik neem elke dag een "Raw multi one a day". Alleen ik kan zo snel geen jodium ontdekken in het lijstje. Kan dat ook anders heten? En zit het alleen in brood (wordt dat toegevoegd of zit het altijd al in brood?)
Ik eet trouwens nog wel soms brood hoor. Een paar boterhammen per week denk ik en soms bijvoorbeeld pita-broodjes bij het avondeten. En in het weekend nog een lekker broodje bij het ontbijt. Is dat misschien al genoeg voor jodium?
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2012, 10:30:02 door brenda_lelie »

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #548 Gepost op: 19 oktober 2012, 12:03:48 »
Wat goed van je BrenDA  :)
Want a sugarcube?

Offline Selly

• 30.783
De Afval-Draad
« Reactie #549 Gepost op: 19 oktober 2012, 20:51:15 »
Dank voor de hoepeluitleg Brenda!
Bijna al het brood bevat bakkerszout (met jodium). De meeste mensen halen daar vooral hun jodium uit. Maar er zijn ook multi's waar jodium in zit lees ik net in de jodiumdraad http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10308.0.html misschien vind je daar nog meer info? Ik ben ook niet een enorme jodiumkenner, maar weet wel dat de meeste mensen met name jodium uit brood halen, dus als mensen daarmee stoppen adviseer ik ze altijd even na te gaan of ze genoeg jodium nog binnenkrijgen want je wilt daar niet te weinig van. Thuis koken met jozo-zout helpt alvast ook wat in elk geval.
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #550 Gepost op: 19 oktober 2012, 21:36:09 »
Hoepelen is zeker leuk!

Ik hoepel ook sinds kort (2 weken of zo), best geinig ja. Maar nog geen trucjes. En gefeliciteerd met alle verloren centimeters!

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #551 Gepost op: 20 oktober 2012, 14:38:27 »
@Selly: ik lees op de website van onze bio-bakker dat ze zeezout gebruiken dus die paar boterhammen die ik eet helpen ook nog eens niet veel. Ik ga een dat Garden of Life mailen waar ik die multi-vitamine van neem. Ze hebben namelijk wel een artikel over Jodium op de website maar het lijkt niet in hun multi-vitamine te zitten.

@Temari: als het waisthoopen goed lukt kun je eens proberen om al hoepelend een rondje te draaien (met de hoepelrichting mee is het makkelijkst) of om al hoepelend een paar stappen te zetten. Voor sterke armen kun je ook handhoopen (naast je of boven je hoofd, misschien niet in de woonkamer oefenen), of probeer eens isolaties (), dat ziet er cool uit en het lijkt makkelijk maar dat is het niet!
Hou jij trouwens ook je cm's bij of doe je het daar niet voor?
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 14:41:45 door brenda_lelie »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #552 Gepost op: 20 oktober 2012, 15:08:30 »
@Selly: ik lees op de website van onze bio-bakker dat ze zeezout gebruiken dus die paar boterhammen die ik eet helpen ook nog eens niet veel. Ik ga een dat Garden of Life mailen waar ik die multi-vitamine van neem. Ze hebben namelijk wel een artikel over Jodium op de website maar het lijkt niet in hun multi-vitamine te zitten.

Jodium hoort vermeld te staan op de verpakking (je kunt er namelijk ook teveel van binnenkrijgen), dus dan zal het er niet in zitten.
In biobrood zit geloof ik ook standaard geen jodium, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet niet hoeveel los zout je gebruikt op je eten, maar gebruik daarvoor dan iig gejodeerd zout.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #553 Gepost op: 20 oktober 2012, 15:30:38 »
Ik vind het maar een beetje raar van dat jodium. Wij eten namelijk al jaren bio-brood van deze bakker en gebruiken zelf ook zeezout en geen jozo. Volgens de info van het voedingscentrum is dat dus niet goed want in zeezout zit amper jodium volgens hun. Ik denk dat we maar een potje jozo kopen en dat gebruiken tijdens het koken enzo, maar zeezout vind ik vaak wel lekkerder.
Maar wat ik dus zo raar vind is dat biobakkers dus eigenlijk iets doen wat volgens het voedingscentrum niet gezond is. Ik heb me namelijk nooit gerealiseerd dat je op die manier een jodium-tekort kan krijgen. Ik dacht altijd dat dat iets was wat ze alleen vroeger hadden, net als scheurbuik enzo  ;)
Dus dan vraag ik me af: valt het allemaal wel mee en overdrijft het voedingscentrum of zijn de biobakkers eigenlijk heel gemeen en gevaarlijk?

De Afval-Draad
« Reactie #554 Gepost op: 20 oktober 2012, 15:34:58 »
Biologisch houdt volgens mij inderdaad in dat er allerlei "onnatuurlijke" toevoegingen achterwege worden gelaten, zo kan ik geen biologische sojamelk met calcium vinden, en moet je oppassen dat vitamines (B12) bijvoorbeeld ook niet aan biologische produkten worden toegevoegd. Ik kan me heel goed voorstellen dat jodium ook in dat rijtje thuishoort.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #555 Gepost op: 20 oktober 2012, 16:50:30 »
@Temari: als het waisthoopen goed lukt kun je eens proberen om al hoepelend een rondje te draaien (met de hoepelrichting mee is het makkelijkst) of om al hoepelend een paar stappen te zetten. Voor sterke armen kun je ook handhoopen (naast je of boven je hoofd, misschien niet in de woonkamer oefenen), of probeer eens isolaties (), dat ziet er cool uit en het lijkt makkelijk maar dat is het niet!
Hou jij trouwens ook je cm's bij of doe je het daar niet voor?

Gaaf hoe soepeltjes zij dat doet! Ja, 't waisthoopen gaat prima. Stappen zetten doe ik ook wel, maar da's meer per ongeluk. Eén keer probeerde ik het expres, dat ging toen uiteraard mis. Met handhoopen sloop ik denk ik alles in huis, en ik zie mezelf toch ook niet echt buiten op straat staan ermee, dus ik denk dat ik dat oversla. Maar die isolations zijn denk ik wel leuk, en misschien ook wel te doen binnenshuis, bedankt!
Nee, ik heb me niet gemeten. Ik ben weer op het gewicht dat ik wilde, verder hou ik me daar niet zo mee bezig, vooral omdat het voor mij als bron van motivatie echt niet werkt. Ik wil wel in beweging zijn/blijven, dit lijkt me daarbij een leuke toevoeging.
Mijn hoepel is trouwens niet glad aan de binnenkant (ik heb zo'n fitnesshoepel), dus lang niet alle hand hoopdingen (en andere trucjes) zouden daarmee kunnen. Is de jouwe wel helemaal glad?
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 17:16:10 door Temari »

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #556 Gepost op: 20 oktober 2012, 17:21:36 »
Ja mijne is wel helemaal glad, zit alleen wel griptape zodat ie iets langzamer draait. Ik denk dat dat voor trucjes ook wel beter is dan zo'n fitnesshoepel. Die van HoopHolland (waar ik die van mij heb besteld) zijn altijd glad, zij is ook niet echt positief over fitnesshoepels met bobbels erop.
Ik heb deze zomer trouwens ook in het park geoefend. In het begin vond ik het een beetje gek maar niemand heeft me uitgelachen.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 17:31:31 door brenda_lelie »

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #557 Gepost op: 21 oktober 2012, 11:29:10 »
O wat goed! Je hebt daar tenminste ruimte! Ik besloot voor de fitnesshoepel te gaan, omdat ik mezelf toch geen hoepelartiest zag worden (park met happende honden en 'enge' mensen en niet veel ruimte in huis) en fitheid toch een beetje de insteek was. Ik heb geen last van de hobbels die erop zitten en de hoepel dient tot nu toe dus ook wel gewoon z'n doel.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #558 Gepost op: 22 oktober 2012, 08:58:27 »
Nog even over de jodium: we hebben even in de supermarkt gekeken voor Jozo maar nou blijkt dat je van het merk Jozo ook zeezout hebt. Zonder toegevoegde dingen. Terwijl volgens het voedingscentrum er geen jodium in zeezout zit.
Ik blijf het allemaal maar raar vinden en ik denk dat het wel gewoon ook in zeezout zit eigenlijk.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #559 Gepost op: 22 oktober 2012, 15:04:44 »
Reactie van Garden of Life:
Citaat
Bedankt voor je bericht en je interesse in Garden of Life RAW.
Er is gekozen om geen jodium te gebruiken in de huidige samenstelling van de RAW Multi One a day.
De reden daarvoor is om negatieve beïnvloeding van de schildklierfunctie zoveel mogelijk te voorkomen.
Ter ondersteuning van de schildklierfunctie is het seleniumgehalte van de RAW Multi One a day wel iets verhoogd.

De meeste mensen krijgen gemiddeld voldoende jodium binnen (goede jodium bronnen zijn onder andere: vis, schaal-en schelpdieren, ananas, rozijnen, zeewier en zuivelproducten) .
Een tekort komt veel voor in delen van de wereld waar de grond onvoldoende jodium bevat.

Mocht je een jodiumtekort bij jezelf signaleren, dan zou je kunnen overwegen om een kelpsupplement te gaan gebruiken, of één van de bovengenoemde jodium voedingsbronnen.

Ik krijg steeds meer het idee dat het allemaal wel meevalt eigenlijk.