Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #520 Gepost op: 05 juni 2012, 23:09:20 »
Eindelijk lukt het weer!
Vier kilo in twee weken door geen chips en chocola, sowieso veel minder eten, meer eiwitten en minder koolhydraten (die drink ik dan weer wel  ::) ) Ook kunnen mijn knieën weer meer en krachtiger cardio aan. Het vetpercentage is ook super gedaald in een maand tijd.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #521 Gepost op: 07 juni 2012, 10:25:13 »
Vier kilo, wat veel! Netjes hoor.

Ik probeer al een tijdje vooral op gewicht te blijven en misschien wel aan te komen. Ik val alleen maar meer af. Ik weeg nu rond de 58 kilo en dat mag wel 60 zijn. Ik denk vooral dat het komt door de grote drukte en omdat mijn vriend ook de neiging heeft om weinig te eten en maaltijden over te slaan. Mocht ik nu echt meer afvallen, moet ik me misschien eens laten nakijken.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #522 Gepost op: 07 juni 2012, 12:01:10 »
Netjes, Haantje!

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #523 Gepost op: 03 juli 2012, 11:35:31 »
Zijn er nog mensen aan het afvallen?
Bij mij gaat het gestaag maar ben erg tevreden. Heb zelf geen weegschaal maar heb me vorig weekend bij schoonouders gewogen en van iets rond de 72 naar 65. Geen idee in hoeveel weken, dat hou ik allemaal niet bij. Het is vooral door minder/geen brood, aardappelen, pasta etc. te eten. En sowieso gewoon wat minder van alles en ook geen snoep/chocola etc. Ik doe dat dan vooral doordeweeks, in het weekend neem ik lekker een chocolade-croisantje en een glaasje cider savonds :)
Mijn buik mag alleen nog wel wat platter en (mede) daarom ben ik gaan hoepelen. Dat werkt goed!! Sinds woensdag bezig en 2cm van mn buik af en 4 van mijn taille. Kan het alleen nog niet langer dan 5 minuten aan 1 stuk maar ik blijf oefenen. Uiteindelijk wil ik ook wel dit soort trucjes kunnen:

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #524 Gepost op: 03 juli 2012, 13:27:28 »
Super Brenda!

Hoepelen heb ik een paar jaar geleden weer eens geprobeerd, maar dat bleek geen succes. Niet qua vetverlies, maar die hoepel blijft gewoon geen 30 seconden om mijn middel.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #525 Gepost op: 03 juli 2012, 13:51:42 »
Had je wel een volwassenen-hoepel? Met kinderhoepels lukt het je sowieso nooit! Je moet echt een grotere hebben (zie http://www.hoopholland.com/)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #526 Gepost op: 03 juli 2012, 14:08:14 »
Had je wel een volwassenen-hoepel? Met kinderhoepels lukt het je sowieso nooit! Je moet echt een grotere hebben (zie http://www.hoopholland.com/)

Deze kwam van de Blokker voor 1 euro, misschien dat dat dan het probleem is.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #527 Gepost op: 03 juli 2012, 14:11:15 »
Ja dat denk ik wel, die zijn veel te klein en dan moet je echt héél hard en snel bewegen om hem rond te laten draaien. Een grote draait langzamer en komt dus minder vaak tegen je lichaam, dat tempo is veel beter vol te houden.
Als je 32 Euro over hebt is het zeker de moeite waard om er een te bestellen en het uit te proberen! (je mag zelf de kleurtjes uitkiezen op die website :))

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #528 Gepost op: 03 juli 2012, 23:26:58 »
Wauw, goed bezig allemaal!
Ik loop inmiddels weer over van de energie! Dat is echt heel fijn! Ik ben nog niet echt gewicht kwijt geraakt (een klein beetje), maar ik voel me wel, doordat m'n lijf weer kan en doet wat ik wil dat het kan en doet, weer prettig in m'n vel zitten. En dat maakt dat ondanks dat voorgenoemde nog wel een lopend projectje is, ik me tevreden voel over en blij ben met m'n lichaam.
De sportschool gaat trouwens slecht samen met m'n beenblessure, maar yoga gaat juist heel goed. En dat vind ik ook nog veel leuker dan de sportschool. Wel wat jammer van 't abonnement, maar er zijn belangrijkere dingen. Ik merk ook dat doordat je met yoga erg op je houding let, ik nu automatisch vaak een betere houding heb. Ik sta en loop veel en ik checkte en corrigeerde mezelf heel vaak, omdat 't voor je rug belangrijk is een goede houding te hebben. Nu check ik m'n houding nog steeds heel vaak 'sta je nog goed?', maar ik merk sinds die yoga dat ik meestal al goed sta of loop (en zitten trouwens ook vaker). Merken van degenen onder jullie die aan yoga doen dat ook?

Gisteren kreeg ik ineens een leuk compliment van iemand die ik helemaal niet kende, zo maar op straat, en ik bedacht me toen ik verder liep dat ik heel gemakkelijk/natuurlijk dat compliment in ontvangst had genomen. Dat is iets waar ik al sinds m'n achttiende mee bezig ben (niet doorlopend en de laatste tijd ook niet echt, maar 't is lang/vaak een 'thema'/'leerdoel' geweest). Destijds kon ik erg wantrouwend zijn wanneer mensen iets positiefs zeiden, of denken dat mensen het compliment alleen maar gaven om aardig te zijn. Daarna kon ik het wel soort van geloven, of het iig waarderen als ik dacht dat iemand de moeite nam iets aardigs te zeggen om iets aardigs te zeggen (voor mij of in een poging relatie/sfeer positief te beïnvloeden of wat je verder nog kunt verzinnen), maar wist ik niet goed hoe ik moest reageren en voelde ik me er ongemakkelijk bij. Of ik reageerde 'goed', maar dacht ondertussen: ja, ja, bla bla. Nu dus merkte ik ineens op dat het helemaal vanzelf ging. Toen heb ik mezelf daar gelijk ook maar een compliment op gegeven! :D

En hoe gaat het met jou, Hiziki?
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2012, 23:29:45 door Temari »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #529 Gepost op: 04 juli 2012, 00:01:54 »
Merken van degenen onder jullie die aan yoga doen dat ook?
...

Yoga: ik had hetzelfde toen ik lessen volgde. De lerares hamerde er op dat je je stuitje naar beneden drukte, om te voorkomen dat je een holle rug trok. En sta je dan in de rij voor de kassa van de supermarkt, dan denk je daar ineens aan.

Qua gewicht is het weer minder gegaan de laatste tijd. Veel te veel gesnoept en gesnaaid en van alles gegeten wat eigenlijk niet mag. Wel zo lekker...

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #530 Gepost op: 04 juli 2012, 00:32:33 »
Merken van degenen onder jullie die aan yoga doen dat ook?
...

Yoga: ik had hetzelfde toen ik lessen volgde. De lerares hamerde er op dat je je stuitje naar beneden drukte, om te voorkomen dat je een holle rug trok. En sta je dan in de rij voor de kassa van de supermarkt, dan denk je daar ineens aan.

Dus jij ook! Als je met iets bezig bent, kan dat erg doorwerken.

Qua gewicht is het weer minder gegaan de laatste tijd. Veel te veel gesnoept en gesnaaid en van alles gegeten wat eigenlijk niet mag. Wel zo lekker...
Oh, dat is wel een beetje balen. Lekkere dingen wil je soms tegelijkertijd wel en niet.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #531 Gepost op: 05 juli 2012, 21:11:41 »
Ik bleef hangen op 85 kilo (als laagste, met uitschieters naar 86,5) dus ben deze week tussen de middag weer gaan lopen. Niet ver, twee kilometer, een half uurtje. Gezellig met collega P, maar op de dag dat ze er niet was gewoon in mijn eentje.
En dat heeft al effect, want vanavond zat ik ineens op 84 kilo. Terwijl ik deze week niet anders dan anders gegeten heb en een aantal keren heb genoten van ijs. Het zegt natuurlijk niks, een kilo, maar voor het gevoel is het het beginnetje voor de tweede vijf kilo.

Ik heb het in mijn hoofd nu weer op orde, dus nu kan ik me weer op het afvallen richten :D
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #532 Gepost op: 10 september 2012, 13:30:26 »
Bestemming bereikt. Hopelijk blijft het een beetje stabiel!
De laatste maand ging het wel sneller dan voorheen en ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik meer gespannen ben dan ik was. Ik heb wel geprobeerd te compenseren daarvoor, dus ik snap het niet helemaal. Als ik gespannen ben, eet ik minder, want ik kots normale hoeveelheden gewoon weer uit. Of ik hou wat ik at een tijdje binnen, om vervolgens met buikpijn naar de wc te moeten. Omdat ik minder per keer eet, ben ik vaker gaan eten, zodat ik wel gezonde hoeveelheden zou binnenkrijgen. Maar toch is het er de laatste tijd sneller af gegaan. Heeft iemand een idee hoe dat komt?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #533 Gepost op: 10 september 2012, 13:40:04 »
Top!

Misschien dat je toch minder kcal binnenkreeg, zonder dat je het merkte, of meer verbruikte?

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #534 Gepost op: 10 september 2012, 14:34:45 »
Ik ben volgens mij niet meer gaan doen en ik heb er echt opgelet dat ik per dag evenveel at, ook al had ik geen trek, omdat als ik dat niet doe ik me alleen maar shit ga voelen. Maar ik lees net dat je metabolisme omhoog kan gaan van stress. Misschien dat het daarmee te maken heeft, ik weet niet, geen idee ook hoe langdurig die stress daarvoor moet zijn (is wel achter te komen natuurlijk). Maar 't is wel prettig dat ik m'n oude gewicht weer terug heb. Hoewel twee mensen gisteren zeiden dat ze me dik vonden, toen ik zei dat ik was afgevallen, en 't rare is dat ik er op de te verwachten manier niet mee zat, maar op een andere manier wel, namelijk dat ik het gewoon echt best dom vind om mensen met een gezond gewicht een ongezond stempel op te drukken en zij daarmee op een bepaalde manier in mijn achting zijn gedaald. Ik ben zelf in elk geval blij dat ik weer mijn 'gewone' gewicht terug heb - en ik heb nu ook een broek aan die ik bijna-vijf kilo geleden niet meer paste. :D

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #535 Gepost op: 29 september 2012, 23:35:52 »
Yay!! Zat vanavond op 80,5 kilo, in januari zat ik nog op 90,5!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #536 Gepost op: 30 september 2012, 00:40:30 »
 :thumbsup:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #537 Gepost op: 30 september 2012, 00:50:36 »

Offline chantalv80

• 911
De Afval-Draad
« Reactie #538 Gepost op: 30 september 2012, 09:02:34 »
ik hoef niet af te vallen gelukkig, er mag zelfs wel wat bij (en dan het liefste bij mijn voorgevel ;D) Maar voor iedereen die er mee bezig is;Succes en zet hem op!
Want a sugarcube?

Offline Joske

• 2.829
De Afval-Draad
« Reactie #539 Gepost op: 30 september 2012, 15:42:57 »
Yay!! Zat vanavond op 80,5 kilo, in januari zat ik nog op 90,5!
Hoe heb je dat klaargespeeld? Dat is een kilo per maand, waw. Alleen met lopen toch niet?

Ik wil er ook minstens 5 kwijt, op het ergst van de echtelijke problemen hier woog ik er 10 minder, maar dat was niet mooi meer. Je zag ook wel dat dat niets met dieet of sport te maken had, maar alles met stress (als ik foto's zie uit die tijd  :-\).