Wauw, goed bezig allemaal!
Ik loop inmiddels weer over van de energie! Dat is echt heel fijn! Ik ben nog niet echt gewicht kwijt geraakt (een klein beetje), maar ik voel me wel, doordat m'n lijf weer kan en doet wat ik wil dat het kan en doet, weer prettig in m'n vel zitten. En dat maakt dat ondanks dat voorgenoemde nog wel een lopend projectje is, ik me tevreden voel over en blij ben met m'n lichaam.
De sportschool gaat trouwens slecht samen met m'n beenblessure, maar yoga gaat juist heel goed. En dat vind ik ook nog veel leuker dan de sportschool. Wel wat jammer van 't abonnement, maar er zijn belangrijkere dingen. Ik merk ook dat doordat je met yoga erg op je houding let, ik nu automatisch vaak een betere houding heb. Ik sta en loop veel en ik checkte en corrigeerde mezelf heel vaak, omdat 't voor je rug belangrijk is een goede houding te hebben. Nu check ik m'n houding nog steeds heel vaak 'sta je nog goed?', maar ik merk sinds die yoga dat ik meestal al goed sta of loop (en zitten trouwens ook vaker). Merken van degenen onder jullie die aan yoga doen dat ook?
Gisteren kreeg ik ineens een leuk compliment van iemand die ik helemaal niet kende, zo maar op straat, en ik bedacht me toen ik verder liep dat ik heel gemakkelijk/natuurlijk dat compliment in ontvangst had genomen. Dat is iets waar ik al sinds m'n achttiende mee bezig ben (niet doorlopend en de laatste tijd ook niet echt, maar 't is lang/vaak een 'thema'/'leerdoel' geweest). Destijds kon ik erg wantrouwend zijn wanneer mensen iets positiefs zeiden, of denken dat mensen het compliment alleen maar gaven om aardig te zijn. Daarna kon ik het wel soort van geloven, of het iig waarderen als ik dacht dat iemand de moeite nam iets aardigs te zeggen om iets aardigs te zeggen (voor mij of in een poging relatie/sfeer positief te beïnvloeden of wat je verder nog kunt verzinnen), maar wist ik niet goed hoe ik moest reageren en voelde ik me er ongemakkelijk bij. Of ik reageerde 'goed', maar dacht ondertussen: ja, ja, bla bla. Nu dus merkte ik ineens op dat het helemaal vanzelf ging. Toen heb ik mezelf daar gelijk ook maar een compliment op gegeven!
En hoe gaat het met jou, Hiziki?