Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #440 Gepost op: 09 maart 2012, 23:21:17 »
Calorieverbruik valt al snel tegen. Zeker als je kijkt wat er bijv. in een koek(je) zit en hoeveel je dus moet doen om dat weer te verbranden  ::)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #441 Gepost op: 09 maart 2012, 23:30:31 »
75 maar? Dat valt tegen,

Ja, ik at vandaag een biscuitje, zo eentje met chocola er overheen, daar zaten alweer 70 calorieën in. (edit: maar 't was wel lekker, dus dan mag het wel ;))

maar ik doe het vooral voor mijn spieren, hart, longen, dat soort dingen.
Ja tis idd een flinke trap, die ligt tegen een berg op, de berg naast Megaland, beter bekend als Pinkpopterrein.

Vind je skeeleren niet eng? Ik wel, haha,

Ja, langs het kanaal wel een beetje, dan ben ik bang dat ik erin donder... Probeer maar eens te zwemmen met skates aan je voeten :-\ of ze al zinkend los te krijgen... Remmen kan ik wel, maar niet superkeigoed (over het algemeen wel goed genoeg), dus soms wil ik nog wel 's een lantaarnpaal of stoplichtpaaltje omhelzen, hihi :bloos:.

ik had skates als kind zijnde maar ja, ik kwam niet ver want dan trok ik ze uit en liep ik op blote voeten verder. Maar wel een goede sport.

Ik zie het helemaal voor me, haha! Ging je wel op glad wegdek? Want op van die straattegels is het absoluut een crime en dan moet je echt een beetje vaart durven maken, anders val je alleen nog maar sneller.
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2012, 23:35:08 door Temari »

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #442 Gepost op: 10 maart 2012, 12:02:58 »
Nog een sportvoordeel dat de moeite is: je krijgt er meer spieren van. Jah, deuh, natuurlijk, maar spieren verbruiken in rust ook energie. Nu niet gigantisch, maar op jaarbasis komt dat toch wel ergens uit  :)

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #443 Gepost op: 10 maart 2012, 12:32:14 »
75 maar? Dat valt tegen,

Ja, ik at vandaag een biscuitje, zo eentje met chocola er overheen, daar zaten alweer 70 calorieën in. (edit: maar 't was wel lekker, dus dan mag het wel ;))

maar ik doe het vooral voor mijn spieren, hart, longen, dat soort dingen.
Ja tis idd een flinke trap, die ligt tegen een berg op, de berg naast Megaland, beter bekend als Pinkpopterrein.

Vind je skeeleren niet eng? Ik wel, haha,

Ja, langs het kanaal wel een beetje, dan ben ik bang dat ik erin donder... Probeer maar eens te zwemmen met skates aan je voeten :-\ of ze al zinkend los te krijgen... Remmen kan ik wel, maar niet superkeigoed (over het algemeen wel goed genoeg), dus soms wil ik nog wel 's een lantaarnpaal of stoplichtpaaltje omhelzen, hihi :bloos:.

ik had skates als kind zijnde maar ja, ik kwam niet ver want dan trok ik ze uit en liep ik op blote voeten verder. Maar wel een goede sport.

Ik zie het helemaal voor me, haha! Ging je wel op glad wegdek? Want op van die straattegels is het absoluut een crime en dan moet je echt een beetje vaart durven maken, anders val je alleen nog maar sneller.

Ja maar in Landgraaf ligt niet veel vlak asfalt :P Dat was denk het grootste probleem, en ik kan niet goed remmen :P Ik ging altijd naar een woonerf vlakbij. Zelfs in huis hadden we toen hoogteverschil, vanaf de tuin naar binnen waren 3 treden, via de voordeur was het eerst een trap op.
Zwemmen met skates aan lijkt me ook niet handig nee :P

Die koekjes zijn lekker ja! Hahaha.

Mijn kuiten zijn veel gespierder geworden dan het was, mijn bovenbenen ook wel een beetje, en mijn gewicht is hetzelfde dus dan moet er toch wel vet vanaf zijn en dit dieet bevalt mij prima, veel eiwitten en niet te veel koolhydraten, ik heb geen honger en er is zat lekkers te vinden wat ik toch kan snoepen zoals noten. Olijven worden erg saai na een paar maanden.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #444 Gepost op: 11 maart 2012, 14:16:37 »
Met behulp van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van het voedingscentrum en wat meer bewegen is er bij mij in 8 weken 4 kilo afgegaan. Zegt de weegschaal. Zelf zie ik er niks van.

Maar! Vrijdag werd mij door iemand die mij alleen van zien kent gevraagd of ik afgevallen was. En daar was ik toch wel erg blij mee!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #445 Gepost op: 12 maart 2012, 23:46:40 »
Goed bezig Muis en Marie! :D

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #446 Gepost op: 14 maart 2012, 11:36:08 »
Dank je Temari :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #447 Gepost op: 16 maart 2012, 06:47:29 »
Voor het eerst in tijden heb ik geen weegschaal in de buurt, en dat is misschien best eens goed.

Ik ben wel benieuwd of ik aankom in de tijd hier in Ankara. Ik eet gewoon volle yoghurt bijvoorbeeld en ik heb het idee dat ik overal koekjes krijg (bij mensen op bezoek, als ik de conciërge vertel dat mijn raam stuk is etc.).

Aan de andere kant beweeg ik vrij veel. 3 keer in de week hardlopen en tussendoor loop ik naar kantoor, als ik een boodschapje wil doen of een rekening moet betalen (20 minuten minstens) en drink ik weinig (zitten natuurlijk ook calorieën in).

We zien het wel. Belangrijkste is dat ik me gezonder en wat sterker voel dan toen ik wegging.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #448 Gepost op: 16 maart 2012, 11:36:37 »
Me broeken beginnen losser te zitten om me heupen, en moet een gaatje bijmaken in de riem maar dan aan de goede kant :D
Vandaag ga ik weer die trap oplopen en ik neem mijn camera mee, met dit zonnige weer worden het vast mooie foto's.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #449 Gepost op: 17 maart 2012, 22:20:05 »
He he, weet eindelijk hoeveel treden die trap heeft, 555. Irriteerde me dat ik dat niet wist.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #450 Gepost op: 24 maart 2012, 13:07:10 »
Hiziki, was jij het niet die koolhydraatarm eet? Doe je dat nog steeds?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #451 Gepost op: 24 maart 2012, 13:21:39 »
Hiziki, was jij het niet die koolhydraatarm eet? Doe je dat nog steeds?

Niet echt koolhydraatarm nu. Vorig jaar heb ik op zo'n 50 gram khd per dag gezeten, nu zit ik op zeker 100, voornamelijk vanwege de zuivel.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #452 Gepost op: 24 maart 2012, 14:10:17 »
Wat at je dan als ontbijt?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #453 Gepost op: 24 maart 2012, 17:02:59 »
Wat at je dan als ontbijt?

Kwark, volgens mij deed ik er toen niets door. Nu kwark met een beetje geweekte noten/zaden, evt. een stukje zoete aardappel (niet erdoor hoor) en een el. kokosroom om de gemalen vitaminepil mee naar binnen te krijgen. Beide keren zo'n 30 gram proteine. Heb het nu eerst met 20 gram proteine geprobeerd, maar ik voel me beter met 30.

Wil jij het ook gaan doen? Let dan wel op dat je je koolhydraten vervangt door vetten en proteine he? Met alleen koolhydraten schrappen en de rest niet aanpassen wordt je ziek.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #454 Gepost op: 24 maart 2012, 17:49:47 »
Veel kwark en eieren dus. (Ga je niet enorm vieze winden laten?)
Het wordt me hier aangepraat en om verdere discussies te voorkomen en omdat ik stiekem ook wel een beetje nieuwsgierig ben of ik die ene overtollige kilo zo in een week kwijt kan raken, ben ik me nu aan het beraden.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #455 Gepost op: 24 maart 2012, 18:05:38 »
Het wordt me hier aangepraat

Snap ik niet helemaal. Hier op het forum? Hier als in bij jou thuis?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #456 Gepost op: 24 maart 2012, 18:32:56 »
Veel kwark en eieren dus. (Ga je niet enorm vieze winden laten?)
Het wordt me hier aangepraat en om verdere discussies te voorkomen en omdat ik stiekem ook wel een beetje nieuwsgierig ben of ik die ene overtollige kilo zo in een week kwijt kan raken, ben ik me nu aan het beraden.

Die ene kilo raak je ook kwijt als je gewoon niet teveel kcal binnenkrijgt, dat is uiteindelijk het belangrijkste, maar door minder khd te eten kunnen veel mensen dat makkelijker volhouden. Als het echt om maar een kilo gaat, zou ik gewoon een week niet snoepen, geen alcohol nemen, geen vruchtensappen, geen suiker in de thee/koffie, etc. Dan ben je er ook.

Vieze winden krijg ik juist van brood en koolhydraten, en uien enzo.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #457 Gepost op: 24 maart 2012, 19:45:08 »
Het wordt me hier aangepraat
Snap ik niet helemaal. Hier op het forum? Hier als in bij jou thuis?
Wees gerust, dat laatste hoor en iets daarbuiten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #458 Gepost op: 24 maart 2012, 20:03:31 »
Sportschool?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #459 Gepost op: 24 maart 2012, 20:06:02 »
Nee, drummer met buikje en racefiets. (niet de mijne  :P)
Van de sportschool moet ik juist meer brood eten en ook meer kwark.