Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #420 Gepost op: 24 februari 2012, 20:56:39 »
Zo meteen krijg ik een nieuw fitnessprogramma en een pipo-de-clown fittest op de fiets + idem vetmeting  :D
Zin in! Ik ben er uit mijn werk speciaal voor langs de sportschool gefietst om op de valreep nog een afspraak in te plannen. Sportief begin van de vakantie.
:nooo: Deceptie...

Want?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #421 Gepost op: 24 februari 2012, 21:06:47 »
Meer vet, mindere conditie. Dat vet snap ik wel. Vlak voor de vorige meting was ik ziek geweest en dus lekker op mijn reserves ingeteerd. In tussentijd heb ik enorm van de chocola genoten.
Van de conditie snap ik niet, want ik voel me juist beresterk.
Van de fitnessmeneer moet ik wat vaker eten en meer brood, kwark en bananen  :bigeyes:
En minder chocola en andere fijne dingen natuurlijk. Ik moest m'n eten meer als brandstof voor mijn lijf gaan zien.
En ik mocht ook best wat minder eng vaak sporten, maar op zich had ik het wel mooi over de week verdeeld en afgewisseld.

Verder nieuw programma, paar andere apparaten (bilspieren, het zweet gutste over mijn rug  :-[ ), anders roeien en rennen op de loopband. Over acht weken nieuwe ronde, nieuwe kansen. En het was altijd nog wel beter dan toen ik in september op de sportskoalle begon.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #422 Gepost op: 24 februari 2012, 21:10:20 »
Is het vetpercentage wel met een knijpertje gemeten?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #423 Gepost op: 24 februari 2012, 21:25:15 »
Is het vetpercentage wel met een knijpertje gemeten?
een pipo-de-clown fittest op de fiets + idem vetmeting 
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #424 Gepost op: 24 februari 2012, 22:09:22 »
Ze hebben een clown die je knijpt?

Offline Bast

• 4.149
De Afval-Draad
« Reactie #425 Gepost op: 24 februari 2012, 22:19:36 »
Misschien zeggen ze sapperdeflap ter aanmoediging om vooral te komen sporten?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #426 Gepost op: 24 februari 2012, 23:14:24 »
 :clown:

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #427 Gepost op: 25 februari 2012, 07:03:24 »
Meer vet, mindere conditie. Dat vet snap ik wel. Vlak voor de vorige meting was ik ziek geweest en dus lekker op mijn reserves ingeteerd. In tussentijd heb ik enorm van de chocola genoten.
Kracht is niet hetzelfde als conditie

En ik mocht ook best wat minder eng vaak sporten
Ik heb wel indruk gemaakt he, toen ik zei dat je eng vaak sport ::)

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #428 Gepost op: 25 februari 2012, 08:40:53 »
Kracht is niet hetzelfde als conditie.
Nee, weet ik, laat ik het anders zeggen: alles lijkt me makkelijker af te gaan. Ook de sprintjes op de fiets.

En ik mocht ook best wat minder eng vaak sporten
Ik heb wel indruk gemaakt he, toen ik zei dat je eng vaak sport ::)
Het is goed dat je soms een spiegel voorgehouden wordt  ;)  Ik was me wel bewust dat ik fanatiek bezig was, maar niet dat het eng vaak was. Ik ben dus ondertussen een dag geminderd, dat probeer ik althans.
En verder vind ik het wel mooi uitgedrukt van je  :P

Offline Ed Raket

• **
  • 48
  • Geslacht: Man
    • Hondenschool Doggz
De Afval-Draad
« Reactie #429 Gepost op: 27 februari 2012, 18:15:46 »
Ik ben vandaag 1 weekje veggie, en ik was vanmorgen 1,8 kilo afgevallen. joepie! ik hoop dat ik dat zo een beetje vol kan houden... ik voel me al best licht nu ik nog maar 98 kilo weeg  ;D
Als varkens gestapeld moesten worden, waren ze wel vierkant...

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #430 Gepost op: 27 februari 2012, 18:33:54 »
Ik moest m'n eten meer als brandstof voor mijn lijf gaan zien.
En ik mocht ook best wat minder eng vaak sporten, maar op zich had ik het wel mooi over de week verdeeld en afgewisseld.

Het is alsof ik mijn bootcamp-leraar hoor spreken. Alleen zegt hij altijd dat een auto ook niet zonder conditie kan, en 'train smart' ipv 'hard'.

Maar sinds september, dat is goed dat je het volhoudt, maar zo lang is het niet. Gewoon lekker door blijven sporten, dan komt het wel goed.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #431 Gepost op: 27 februari 2012, 21:36:41 »
Thanks voor de motivatie, LL. Sinds september sport ik op de sportschool, maar daarvoor thuis gewoon ook al meer dan een werkdag per week. Anders had ik ook nooit die vakantie in de bergen met "de mannen" mee kunnen fietsen.
Ik heb trouwens behoorlijk spierpijn gehad van mijn nieuwe programma/loopband: de bilspieren en mijn kuiten en ik had nog wel zo zorgvuldig gerekt. Ik heb normaal nooit spierpijn  :-\ 

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #432 Gepost op: 27 februari 2012, 22:04:03 »
Ik sport nu al 5 maanden 3 à 4 keer per week, maar er gaat geen ons af. Wel zit mijn broek ruimer, dus zal mijn dichtheid wel toegenomen zijn...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #433 Gepost op: 27 februari 2012, 22:08:13 »
Spieren wegen meer dan vet. Zie je wel dat je strakker wordt?

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #434 Gepost op: 28 februari 2012, 11:15:11 »
Ja, blijven volhouden, Bambi, je wordt inderdaad strakker dan :thumbsup:

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #435 Gepost op: 28 februari 2012, 17:12:22 »
Spieren wegen meer dan vet. Zie je wel dat je strakker wordt?
Ja, dat wel. Maar met 1,75 meter lengte, zou ik max zo'n 75 kilo moeten wegen, ipv 79. Natuurlijk is BMI ook maar een getal, maar toch. Nou moet ik wel zeggen dat ik mijn eetpatroon niet aangepast heb, bewust, omdat we op zich gezond eten en we op de lange termijn toch echt niet anders gaan eten. Ik vond dat het wel met alleen sporten moest kunnen.  :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #436 Gepost op: 09 maart 2012, 17:27:19 »
De weegschaal geeft nog steeds hetzelfde aan :(
Vandaag weer de Wilhelminatrap op en af gelopen, afgelopen maandag ook, ben van plan dat 1 of 2 keer per week te doen. En volgende keer de treden es tellen, ik heb net ook geteld maar was bijna bij 200 en ik moest nog een end en ik had geen zin meer om te tellen :P Hoeveel calorien zou je daar wel niet mee verbranden? :P Zijn denk tussen de 300 en 400 treden gok ik. Mooi uitzicht, van Roermond tot de Eifel/Ardennen.

Aiko

De Afval-Draad
« Reactie #437 Gepost op: 09 maart 2012, 19:28:37 »
Probeer het hier eens uit te zoeken. Als je er een minuut of vijf tot tien over doet, is het 75 calorieën misschien? Maar regelmatig, dan tikt het toch aan op jaarbasis.

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #438 Gepost op: 09 maart 2012, 22:32:22 »
En afgezien van het aantal calorieën is het ook nog 's goed voor je longen, je spieren, je psyche, je botten en je conditie. En dan vergat ik vast nog wat ;). Klinkt als een heel aardige trap, die Wilhelminatrap! ;)
Ik ben vandaag gaan skeeleren, nog minder dan een uur, want ik heb de laatste tijd last van m'n been (een oude blessure die soms opspeelt), en nu heb ik nog meer pijn. Gloeiende gloeiende! Maar ik vind skeeleren en lopen fijn en ik kan toch ook niet de hele tijd gaan zitten vegeteren als een kasplant. Sowieso, op werk sta ik ook. Maar elke stap die ik zet doet de laatste paar weken pijn, hoewel niet altijd erg (maar soms ook wel). Dus ik ben laatst ook maar weer dat mega saaie zwembad ingesprongen, vanwege impactvrije beweging, maar   ook dat is belastend en moet ik dus eigenlijk niet doen, of zo min mogelijk. Eigen schuld dus wel. Al wist ik niet dat het erger zou worden, en het leek even beter te gaan, dus dan mag ik wel íets doen. Maar nu dus niet meer. En dat had ik al eerder met mezelf afgesproken, om niks te doen tot het over is (er is mij jaren terug, toen dit begon, gezegd dat dat het beste is), maar ik vind het heel erg moeilijk me daar aan te houden.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #439 Gepost op: 09 maart 2012, 23:11:31 »
75 maar? Dat valt tegen, maar ik doe het vooral voor mijn spieren, hart, longen, dat soort dingen.
Ja tis idd een flinke trap, die ligt tegen een berg op, de berg naast Megaland, beter bekend als Pinkpopterrein.

Vind je skeeleren niet eng? Ik wel, haha, ik had skates als kind zijnde maar ja, ik kwam niet ver want dan trok ik ze uit en liep ik op blote voeten verder. Maar wel een goede sport.