Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #380 Gepost op: 17 januari 2012, 19:26:48 »
Zitten in peulvruchten niet veel koolhydraten? Ja 10 minuten is ook weinig maar de pauze duurt maar een kwartier. Af en toe yoghurt of kwark kan ook.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #381 Gepost op: 17 januari 2012, 19:53:29 »
oh ik nam aan van niet, maar ik heb geen verstand van koolhydraatarm eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #382 Gepost op: 17 januari 2012, 20:31:24 »
In hoeverre zijn jullie eigenlijk tevreden met je lichaamsgewicht/omvang of in hoeverre lever je een eeuwig durende strijd?
in de spiegel zie ik er echt oneindig veel beter uit dan in mijn hoofd, dus dat probeer ik mezelf wel voor te houden.

Grappig, bij mij is het meestal andersom. Of zit dat ook weer tussen mijn oren?
vast wel, bij mij natuurlijk ook. maar in mijn hoofd ben ik echt veel te zwaar, ik schrik iedere keer als ik in de spiegel kijk van hoe slank ik eigenlijk ben.

Ja, dat herken ik. Zeker ook nu trouwens. Het heeft bij mij wel te maken dat ik vroeger echt veel zwaarder was.

Nu hoef en wil nu ook niet af te slanken, gelukkig. Op dit moment is het voor mij het belangrijkste gezond te blijven.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #383 Gepost op: 18 januari 2012, 18:05:28 »
Ingevuld in de eetmeter wat ik gegeten heb, en van plan ben te eten vandaag; 1146 kcal, koolhydraten 119 gram en eiwit zou 78 gram zijn dus stukje tofu bewaren voor morgen misschien want zou te veel zijn, bewaar ik een beetje voor op het brood morgen, is vast lekker. Ik zou te weinig van sommige vitamines binnen krijgen en paar mineralen maar ik slik een multivitamine bij, en vit D dus dat zit dan ook wel goed. Ik schrik wel van het aantal kcal, dacht dat het meer zou zijn. 16 km gefietst vandaag en hard gewerkt 4 uurtjes dus beetje weinig.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #384 Gepost op: 18 januari 2012, 22:51:14 »
Eerste bijeenkomst gehad, eerste keer aquarobics gedaan en eerste keer op de weegschaal en plein publiek.
90,65 kilo schoon aan de haak. Aquarobics viel me niet tegen!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #385 Gepost op: 19 januari 2012, 14:03:46 »
Ik had vandaag de magere kwark van de weerribben en die is wel lekker inderdaad! Ik doe er wel een flinke scheut ahornsiroop door om het wat vloeibaarder te maken.
Verder heb ik een fitness ball gekocht en ben ik van plan om 2 keer per week wat oefeningen te gaan doen thuis. Heb op Youtube wat dingen gevonden. Maandag voor het eerst gedaan en dat voelde wel goed!

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #386 Gepost op: 19 januari 2012, 14:19:20 »
Eerste bijeenkomst gehad, eerste keer aquarobics gedaan en eerste keer op de weegschaal en plein publiek.
90,65 kilo schoon aan de haak. Aquarobics viel me niet tegen!
Aquarobics ís ook leuk!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #387 Gepost op: 21 januari 2012, 08:43:56 »
Ik besta voor 30% uit vet. Daar moeten dus nog wel kilo's af. Ben al begonnen met minder koekjes en alcohol nuttigen, nu nog wat meer bewegen, dan komt het misschien wel goed...

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #388 Gepost op: 23 januari 2012, 11:10:02 »
Ik weeg nog steeds 80 kg maar mijn buik is niet meer opgezet, wel nog dik :P En mijn benen lijken wat gespierder. En ik voel me redelijk goed, door het minderen van de tabletten slaap ik heel slecht maar desondanks voel ik mij niet heel slecht dus ik ben best tevreden. Ik moet ook gewoon geduld houden.
Nog ff vraagje, hoeveel eieren per week is gezond?

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #389 Gepost op: 25 januari 2012, 22:47:57 »
Wohoo! 1 week goed onderweg en 1,4 kilo kwijt! Gewoon maandag een gebakje gegeten, gewoon voldoende boterhammen gegeten en gewoon elke dag een plakje kaas en er is toch nog zoveel af. Ben er euforisch van :D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #390 Gepost op: 25 januari 2012, 23:09:58 »
Super!

Offline Temari

• 1.336
De Afval-Draad
« Reactie #391 Gepost op: 25 januari 2012, 23:42:38 »
Ja, goed!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #392 Gepost op: 26 januari 2012, 22:30:51 »
Ik heb weer eng veel gesport en daarna drie kommetjes bolognesechips naar binnen gewerkt met twee borrels erbij. Werkt natuurlijk niet, maar dezelfde hoeveelheid naar binnen werken zonder sporten helpt zeker weten niet  ;)
Marie, zo te lezen ben jij wel goed bezig!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
De Afval-Draad
« Reactie #393 Gepost op: 29 januari 2012, 17:58:13 »
Ik viel altijd af in de winter en was dan in de zomer juist dikker. Ik dacht dat het kwam doordat ik een koud huis heb en alleen 1 gaskachel in de woonkamer. dat ik dan gewoon afviel in de winter vanwege de kou. In de zomer hou ik best wat vocht vast en dat is ook zichtbaar aan mn gezicht en handen/armen en voeten/benen.
Nu is het ook winter. Tijdens mn vakantie zat ik bij zus haar trouwfoto's te kijken. Op 1 familiefoto was ik wel de een na slankste (zus is nogal mager), maar toch voelde ik me wel een beetje Spekkie Big. Ik zag erge dikke wangen en armen en heupen die eerder bij een moeke hoorden dan bij mij. Het was die dag wel vreselijk warm, ik had voor geen meter geslapen en ik moest mn robocop-ortheses afdoen, omdat ze zeer deden door de druk.
Nu weer terug in eigen huis met eigen weegschaal. Voordat er hier cv werd aangelegd en net voor de winter, ben ik eens op de weegschaal gaan staan. Hij gaf toen bijna 78 aan. Ik ging er vanuit dat ik wel weer wat aangekomen zou zijn, want verre van gezond en fatsoenlijk gegeten tijdens de vakantie en ik heb nu cv en daardoor wat minder koud. De weegschaal zei vandaag 74.
Dat is een verlies van zeker 3 kilo. Hoe komt dat? Ik ben niet ineens minder gaan eten ofzo en heb volgens mij niet ineens extreem veel meer spieren verloren.

Volgens de statistiekjes heb ik overigens (beetje) overgewicht. Ik denk dat het ergens mn bouw is, want ik heb altijd wel vrij zwaar gewogen voor mn postuur. Mn ribben zijn goed voelbaar en een aantal ook zichtbaar. Ik draag ongeveer maat 38 van trui (zit wel strak op de tiet) en 42 ofzo van broek. Ik voel me dus niet dik, maar zie wel dat ik wat voller ben dan sommige andere mensen. Ik heb wel aanwezige vrouwelijke rondingen, dus ik denk dat het ook daardoor komt.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #394 Gepost op: 29 januari 2012, 18:17:07 »
Altijd fijn, koek!
Ik heb toevallig vanochtend ook weer eens op de weegschaal gestaan en dat viel me best mee. En daarom vanmiddag een extra rondje fitness  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #395 Gepost op: 30 januari 2012, 20:36:56 »

Volgens de statistiekjes heb ik overigens (beetje) overgewicht. Ik denk dat het ergens mn bouw is, want ik heb altijd wel vrij zwaar gewogen voor mn postuur. Mn ribben zijn goed voelbaar en een aantal ook zichtbaar. Ik draag ongeveer maat 38 van trui (zit wel strak op de tiet) en 42 ofzo van broek. Ik voel me dus niet dik, maar zie wel dat ik wat voller ben dan sommige andere mensen. Ik heb wel aanwezige vrouwelijke rondingen, dus ik denk dat het ook daardoor komt.

Ik vind je ook niet dik, past je bouw past prima bij je. Als je er zelf tevreden bent, zou ik er niets aan doen.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #396 Gepost op: 01 februari 2012, 22:14:02 »
2 ons eraf. Viel me wel wat tegen.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #397 Gepost op: 05 februari 2012, 15:02:38 »
Nog steeds 80, mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #398 Gepost op: 08 februari 2012, 20:54:51 »
Ik ging na het eten op de weegschaal staan en woog 80,9, dus ben een ietsiepietsie afgevallen :D:D:D Jeej.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #399 Gepost op: 09 februari 2012, 22:09:14 »
Gisteren was er 850 gram af. Het gaat met kleine stapjes, maar het gaat!

Vanavond frietjes met mayo gegeten. Ahum ::)