Ik viel altijd af in de winter en was dan in de zomer juist dikker. Ik dacht dat het kwam doordat ik een koud huis heb en alleen 1 gaskachel in de woonkamer. dat ik dan gewoon afviel in de winter vanwege de kou. In de zomer hou ik best wat vocht vast en dat is ook zichtbaar aan mn gezicht en handen/armen en voeten/benen.
Nu is het ook winter. Tijdens mn vakantie zat ik bij zus haar trouwfoto's te kijken. Op 1 familiefoto was ik wel de een na slankste (zus is nogal mager), maar toch voelde ik me wel een beetje Spekkie Big. Ik zag erge dikke wangen en armen en heupen die eerder bij een moeke hoorden dan bij mij. Het was die dag wel vreselijk warm, ik had voor geen meter geslapen en ik moest mn robocop-ortheses afdoen, omdat ze zeer deden door de druk.
Nu weer terug in eigen huis met eigen weegschaal. Voordat er hier cv werd aangelegd en net voor de winter, ben ik eens op de weegschaal gaan staan. Hij gaf toen bijna 78 aan. Ik ging er vanuit dat ik wel weer wat aangekomen zou zijn, want verre van gezond en fatsoenlijk gegeten tijdens de vakantie en ik heb nu cv en daardoor wat minder koud. De weegschaal zei vandaag 74.
Dat is een verlies van zeker 3 kilo. Hoe komt dat? Ik ben niet ineens minder gaan eten ofzo en heb volgens mij niet ineens extreem veel meer spieren verloren.
Volgens de statistiekjes heb ik overigens (beetje) overgewicht. Ik denk dat het ergens mn bouw is, want ik heb altijd wel vrij zwaar gewogen voor mn postuur. Mn ribben zijn goed voelbaar en een aantal ook zichtbaar. Ik draag ongeveer maat 38 van trui (zit wel strak op de tiet) en 42 ofzo van broek. Ik voel me dus niet dik, maar zie wel dat ik wat voller ben dan sommige andere mensen. Ik heb wel aanwezige vrouwelijke rondingen, dus ik denk dat het ook daardoor komt.