Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #340 Gepost op: 06 januari 2012, 20:28:19 »
Wat is het verschil tussen kwark en yoghurt qua voedingsstoffen en vetten en weet ik het? Ik heb namelijk zelf het idee dat ik liever yoghurt eet dan kwark.

Frisdrank drink ik amper. Ik heb het zelf alleen bij speciale gelegenheden in huis. Alcohol idem dito. Ik drink op het werk thee (bij voorkeur groene, soms afgewisseld met een andere smaak) en 's ochtends en 's middags één apparaat-cappucchino. Thuis thee, water, 's avonds regelmatig een kop warme melk.

Wat ik heel fijn zou vinden: door iemand anders verzonnen vegetarische weekmenu's (alle maaltijden + tussendoortjes) waarmee je in ieder geval voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Dat soort dingen zijn er wel voor vleeseters, maar die zijn erg moeilijk te vegetariseren (is dat een woord?).
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #341 Gepost op: 06 januari 2012, 20:38:05 »
Ik had vandaag kwark van de ah maar vind dat toch echt veel minder lekker hoor. Veel te dik, moet het heel langzaam eten om niet misselijk te worden.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #342 Gepost op: 06 januari 2012, 20:59:11 »
Kwark is zo dik en plakkerig en tegelijkertijd geeft het een droog mondgevoel. Heel rare sensatie.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #343 Gepost op: 06 januari 2012, 21:06:33 »
Ik ben ook niet zo'n kwarkfan. Ik vind volle biologische yoghurt vd AH lekker, die heeft wel iets van biogarde.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
De Afval-Draad
« Reactie #344 Gepost op: 06 januari 2012, 21:20:26 »
volle biologische kwark uit de biowinkel van de Weerribben is waanzinnig lekker. Maar dat is natuurlij iets heel anders dan magere van de AH  :-X
,,,,فلافل

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #345 Gepost op: 06 januari 2012, 21:23:06 »
Ik neem een bakje yoghurt met wat honing en amandelschilfers. En een kop thee.

(maar voordat men gaat denken, wat een gezonde snack, wat is ze goed bezig: mijn avondeten bestond uit een pizza en een zakje Lion pop-chocs)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #346 Gepost op: 06 januari 2012, 22:57:58 »
volle biologische kwark uit de biowinkel van de Weerribben is waanzinnig lekker. Maar dat is natuurlij iets heel anders dan magere van de AH  :-X

Ja, die is super! De halfvolle en de magere zijn trouwens ook lekker. Absoluut niet plakkerig of een droog mondgevoel. Het voelt juist heel luxe aan, als een toetje.

Ik zei niet dat de bio magere kwark van de AH lekker is, wel dat ie vloeibaarder is;). Hij is wat goedkoper dan die vd Weerribben, dus zelf wissel ik daar mee af.

Kwark bevat ruim 2x zoveel eiwit als yoghurt, waardoor je langer een vol gevoel houdt (als je het tenminste niet volgooit met suikers).

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #347 Gepost op: 07 januari 2012, 12:27:48 »
Ik zei niet dat de bio magere kwark van de AH lekker is, wel dat ie vloeibaarder is;). Hij is wat goedkoper dan die vd Weerribben, dus zelf wissel ik daar mee af.

Zal die van de Weerribben ook eens proberen dan. Maar ik ga geen dingen eten die ik niet echt lekker vind. Zo graag wil ik nou ook weer niet afvallen.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #348 Gepost op: 07 januari 2012, 15:50:24 »
Ik lust geen yoghurt want is me te zuur en met suiker of ranja lust ik het al helemaal niet, kwark vind ik wel erg lekker en vult idd erg goed maar dan liefst perzik of kers en daar zit weer best veel suiker in. Misschien een rare vraag maar ja ik weet gewoon het antwoord niet, is gewone kwark ook zuur?
En de yofu van Alpro vind ik erg lekker.
Al eet ik dat allemaal maar zelden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #349 Gepost op: 07 januari 2012, 17:15:04 »
Je moet natuurlijk wel naturel kwark nemen, misschien had ik dat erbij moeten zeggen. Als je het wilt zoeten, dan kun je dat beter zelf doen.

Kwark kan zuur zijn, ligt echt aan het merk. Misschien verkopen ze die biokwark vd Weerribben ook bij jullie in de biowinkel? Dan kun je dat eens proberen.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #350 Gepost op: 07 januari 2012, 17:25:01 »
Ik begreep het dat het naturel moest zijn. Euh, hier is geen biowinkel :P Wel een natuurwinkel in Heerlen, en die hebben ook een hele kleine koeling.
Geloof dat in de supermarkt ook bio-kwark verkocht wordt maar dan een ander merk, in Duitsland in de Lidl weet ik wel zeker. Weet alleen niet welk merk. Misschien eens proberen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #351 Gepost op: 07 januari 2012, 17:25:40 »
Dan is het idd uitproberen. De volle versies zijn vaak minder zuur.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #352 Gepost op: 10 januari 2012, 20:22:06 »
Geprobeerd maar vond de kwark niet lekker.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #353 Gepost op: 10 januari 2012, 20:53:20 »
Geprobeerd maar vond de kwark niet lekker.

Deze?

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #354 Gepost op: 10 januari 2012, 20:55:29 »
Nee niet die, had kwark gekocht in de Lidl in Duitsland.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #355 Gepost op: 10 januari 2012, 20:59:06 »
Nee niet die, had kwark gekocht in de Lidl in Duitsland.

Probeer eerst die vh plaatje maar eens, ik kan me niet voorstellen dat je die niet lekker vindt!

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #356 Gepost op: 10 januari 2012, 21:17:02 »
Haha, is goed, zal morgen es kijken in Heerlen of ik die kan vinden.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #357 Gepost op: 11 januari 2012, 13:36:11 »
Hadden ze niet, wel yoghurt. Andere keer es kijken.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #358 Gepost op: 13 januari 2012, 11:02:50 »
Ik weeg nu 80, ben erg benieuwd of minderen met de medicatie gaat helpen voor mijn gewicht.

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #359 Gepost op: 14 januari 2012, 17:40:28 »
Ik heb net in Duitsland biologische magere kwark gehaald, die smaakt stukken beter! Wel heel dik maar dat is volgens mij typisch aan Duitse kwark. Ben ook aan het proberen af te vallen door weinig koolhydraten te eten.