Je moet toch een beetje fruit eten
Niet perse hoor, zolang je maar wel (vrucht)groente neemt waar veel vitamine C bv in zit. Het is belangrijker om meer groente te eten dan meer fruit.
Fruit bevat veel suikers, vooral in de vorm van fructose. Het is sowieso beter om ze heel te eten, als je ze blendert neem je er al snel teveel van. Voor je lichaam maakt het niet zoveel uit of je thee met suiker neemt of vruchtensap.
Als ik zo kijk naar wat je hierboven opnoemt, valt het me op dat je erg veel koolhydraten en suikers binnenkrijgt: ahornsiroop, diksap, chocopasta, fruit, sultana, aardappelen, brood. Dit jaagt simpelweg gezegd je bloedsuikerspiegel de hele dag op, waardoor er constant insuline aangemaakt moet worden, wat er weer voor zorgt dat die suikers als vet wordt opgeslagen.
In plaats van Yomio zou ik 200-250g biologische kwark nemen, met 2-3 el (geweekte) noten en zaden (niet teveel om niet teveel omega6vetzuren binnen te krijgen en evt. weken vanwege de antinutrienten) en evt. een klein beetje fruit, tenzij je binnen het uur weer flauw wordt. Dan moet je het fruit laten zitten. Krijg je echt honger, dan moet je er meer bij eten.
Tussendoor zou je ipv brood 1 of 2 gekookte eitjes kunnen nemen, of ei op brood doen ipv zoetigheid, een salade erbij en denk ook eens aan een maaltijdsalade van wat quinoa of boekweit ipv brood, met groente en gemarineerde tofu of tempeh.
Als avondeten niet teveel aardappelen/rijst/pasta, maar veel groente (300-400 gram), voldoende vet in de vorm van bv. olijfolie/kokosolie/roomboter en een eiwitcomponent waardoor je 20-30 gram proteine binnenkrijgt. Al die kant-en-klaarspullen zijn natuurlijk wel lekker, maar in principe zijn ze flink bewerkt en moet je het zien als een kroket of frikandel: voor af en toe.