Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #300 Gepost op: 02 januari 2012, 08:52:29 »
Op pagina twee van de volkskrant staat een artikel dat je na stevig lijnen andere hormonen krijgt.
Na lijnen is dun blijven dus lastiger.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

• 1.242
De Afval-Draad
« Reactie #301 Gepost op: 02 januari 2012, 09:40:33 »
Heb het je gestuurd in een pb'tje Hiziki.

Had ik gezien! Ik zal je vd week berichtje met tips terugsturen.

Dank je

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #302 Gepost op: 02 januari 2012, 14:40:06 »
Op pagina twee van de volkskrant staat een artikel dat je na stevig lijnen andere hormonen krijgt.

Aan dat onderzoek is trouwens wel eea op te merken. 550 kcal per dag is echt zo extreem laag, daar kan je lichaam niet eens zichzelf mee onderhouden. Ik vraag me af of het met 1000 kcal per dag meer niet anders zou zijn, dan hoeft je lichaam immers niet in de hongersnood-overlevingsstand.

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #303 Gepost op: 02 januari 2012, 16:47:45 »

Aan dat onderzoek is trouwens wel eea op te merken. 550 kcal per dag is echt zo extreem laag, daar kan je lichaam niet eens zichzelf mee onderhouden. Ik vraag me af of het met 1000 kcal per dag meer niet anders zou zijn, dan hoeft je lichaam immers niet in de hongersnood-overlevingsstand.

Dat is waar, ik schrok ook van die 550, dacht meteen dat ik daar niet op zou kunnen werken.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #304 Gepost op: 02 januari 2012, 16:51:24 »
Ik vind dat er nog relatief weinig mensen zijn afgehaakt. Toen ik vorig jaar per ongeluk een paar dagen op zo'n 800/900 kcal per dag uitkwam tijdens het lowcarben, werd ik al labielerig.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #305 Gepost op: 02 januari 2012, 17:16:27 »
550 kcal  :o
Ik denk dat ik er gemiddeld zeker 2000 meer binnen krijg.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #306 Gepost op: 02 januari 2012, 20:46:28 »
Volgende week woensdag ga ik naar de infobijeenkomst 'aquaslank'. Tien weken lang een uur praten met een dietist, gevolgd door drie kwartier oefeningen in het water en drie kwartier vrij zwemmen.
Mijn belangrijkste vraag zal zijn of het aangeboden programma (het praat-deel met de tips en recepten) geschikt is voor een vega.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #307 Gepost op: 02 januari 2012, 21:11:13 »
moet jij afvallen dan? was mij niet opgevallen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #308 Gepost op: 03 januari 2012, 08:37:23 »
Ja, maar jij sport volgens mij dan ook eng veel.

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
De Afval-Draad
« Reactie #309 Gepost op: 03 januari 2012, 09:32:54 »
Ik ben nooit zo bezig geweest met gewicht (hoewel, vanaf een bepaald punt rinkelt bij mij toch ook de alarmbel), maar de BV's die er ineens zoveel slanker uit zien om blijkbaar dringende medische redenen groeit gestaag.
In de eerste plaats frituurbezoeker Bart De Wever, maar ook televisiekok Piet Huysentruyt. Zijn dieet: geen suiker (geen probleem), geen dierlijk vet (geen probleem), geen alcohol (wel een probleem). Het was larmoyant om te zien hoe hij op een champagnereceptie plat water dronk. Dan moet de dokter toch een erge donderpreek hebben gegeven (nu ja, toen die vroeg of hij meer dan twee à drie eenheden dronk antwoordde hij: bedoelt u glazen of flessen, dokter? Vele dokters hebben niet het gevoel voor humor om daarmee te lachen.)

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #310 Gepost op: 03 januari 2012, 09:48:35 »
Ha, dan heb jij gisteren hetzelfde gekeken als ik  :)
Vond het ook gek om te zien, maar ik denk dat als ik te horen kreeg dat ik bijna suikerziekte had (zoiets was het toch...) dat ik ook enorm, maar dan ook enorm gemotiveerd zou zijn, want als je iemand gekend hebt met de ziekte, en weet wat zoiets betekend...

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
De Afval-Draad
« Reactie #311 Gepost op: 03 januari 2012, 10:10:14 »
Ah, dat was de trigger geweest, ik had niet het gehele programma gezien.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #312 Gepost op: 03 januari 2012, 11:23:52 »
Ja, maar jij sport volgens mij dan ook eng veel.
Heel eng veel  ;)
En ik hou ook heel erg van lekkere dingen en borrels  8)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
De Afval-Draad
« Reactie #313 Gepost op: 03 januari 2012, 11:32:44 »
Maar wat is eng veel? voor veel mensen is een half uurtje per dag al eng veel, terwijl dat eigenlijk het minimum is...

Offline Wombat

• 2.706
De Afval-Draad
« Reactie #314 Gepost op: 03 januari 2012, 12:28:29 »
Maar wat is eng veel? voor veel mensen is een half uurtje per dag al eng veel, terwijl dat eigenlijk het minimum is...
Een half uur matig intensief bewegen betekent niet hetzelfde als een half uur sporten als minimum. Ik meen me te herinneren dat Haantje spint, zwemt en nog wat doet. Op dezelfde dag. En dan elke dag. Dat noem ik eng veel.
Het kan zijn dat ik het verkeerd gelezen/onthouden heb, ik ga het niet terugzoeken.

Offline Mariek

• 3.972
De Afval-Draad
« Reactie #315 Gepost op: 03 januari 2012, 20:29:29 »
moet jij afvallen dan? was mij niet opgevallen.

Echt wel... Hoeveel ik precies weeg weet ik niet, maar iig ruim 90 kilo. Ik kan daar als excuus mijn lengte van 1.85 tegenaan gooien en dan is het net op het nippertje, maar ik hoor niet zo.
Door uit huis te gaan, de pil, prozac en schildklier ben ik in tien jaar zeker 20 kilo aangekomen (ik was best wel een magertje) met nogal rare eetgewoonten. Als er iets lekkers in huis is, dan moet dat op. Allemaal. Geen vreetbui waarbij ik iets wegvreet, maar gewoon 'Mmmmm, lekker!'-eten. Ik kan geen maat houden met lekkers. En als ik kook, moet alles op. Ik kook alleen vaak iets te veel en hou nogal veel van kaas en veel olijfolie en bordenvol pasta. En ijs. En chocolade. En koekjes. En chips. En patat. En taart. En zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
(gelukkig ben ik niet erg gevoelig voor alcohol, anders was ik vast alcoholist geworden)

Op mijn vorige afdeling had ik heel veel dikke collega's. Ik kon steeds denken: "Oh, maar die..." en gewoon dooreten. Nu zit ik ergens waar niet onbeperkt wordt doorgegeten en voel ik me gewoon een dikke troel. Vooral mijn buik, die is erg dik. Er heeft pas één iemand gevraagd of ik zwanger ben, maar gezien mijn voorliefde voor nogal strakke jurken kan de tweede keer zich elk moment aandienen. Aan wijde kleding wil ik niet beginnen. Ik heb nogal wat lengte en vrees dat ik anders een soort van wandelend slagschip word.
Nu ben ik zo'n beetje aan het afkicken van lekkers ::) Ik kan alleen maar aan chocolade denken. Maar dat heb ik niet in huis, afgezien van een restje hagelslag en ik ben nog niet zo ver dat ik dat aan mijn mond zet. Net drie bospeentjes opgeknaagd.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nevyn

• 1.426
De Afval-Draad
« Reactie #316 Gepost op: 04 januari 2012, 07:59:04 »
Heel herkenbaar, ik als iets lekkers in huis heb moet het ook op. Daarom is gisteren de laatste zak chips op gegaan en proberen we nu ons leven te beteren, eerder heeft geen zin, dan kan ik alleen maar aan die zak chips denken en vroeg of laat (zo tussen half 8 en half 10  ;)) gaat ie open.

Ik ben 1.63 en de weegschaal schommelt tussen de 67 en 68, da's volgens mij al over het randje heen.

brenda_lelie

De Afval-Draad
« Reactie #317 Gepost op: 04 januari 2012, 08:02:52 »
Ik heb die vreetzin juist nooit en ik weeg meer dan jij :( (ook 1,63 en iets rond de 72 kilo) ik vind dat zo stom. Ik eet echt gezond en snoep amper maar ik val gewoon geen gram af. En eigenlijk wil ik mijn buik toch wel wat platter. Sporten gaat hem niet worden voor mij (fiets wel 3 dagen per week naar mijn werk 2 x 20 minuten en loop een aantal keer de trappen op en af op een dag). Ik denk dat ik het afvallen maar moet opgeven.

Offline bambi

• 5.560
De Afval-Draad
« Reactie #318 Gepost op: 04 januari 2012, 08:14:56 »
Afvallen is ook best lastig. Ik heb wel tien jaar geleden besloten dat ik niet meer wou aankomen en dat is redelijk gelukt. Die twee kilo in twaalf jaar probeer ik er nu langzaam af te krijgen.

Offline Nevyn

• 1.426
De Afval-Draad
« Reactie #319 Gepost op: 04 januari 2012, 08:25:11 »
Frustrerend lijkt me dat, ik weet in ieder geval nog waar het vandaan komt.

Ik probeer wel voor mezelf de focus meer te leggen op gezonder eten (of minder troep eten) en niet zo zeer op afvallen.