Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #220 Gepost op: 21 november 2011, 09:32:20 »
Wat is je vraag?

Ik heb ook nog een vraag: wat eten jullie voor spinning-achtige trainingen? Ik spin om half tien 's ochtends (en dat wil ik niet aanpassen, want dan is mijn favoriete instructeur er) en ik ontbijt nu meestal rond kwart over acht. (En dat is dan het eerste wat ik doe als ik uit bed komt.)
Het is me nog niet gelukt om zó te eten dat ik er tijdens de training geen last van heb.

Normaliter ontbijt ik met vrij veel yoghurt met cruesli en vaak ook fruit, maar voor het spinnen eet ik daar minder dan de helft van. En nog zit het in de weg.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #221 Gepost op: 21 november 2011, 16:53:42 »
Wat is je vraag?
Geen vraag, maar meer een vrijbrief om wederom over sport te praten in de Afvaldraad  ;)

Ik heb ook nog een vraag: wat eten jullie voor spinning-achtige trainingen? Ik spin om half tien 's ochtends (en dat wil ik niet aanpassen, want dan is mijn favoriete instructeur er) en ik ontbijt nu meestal rond kwart over acht. (En dat is dan het eerste wat ik doe als ik uit bed komt.)
Het is me nog niet gelukt om zó te eten dat ik er tijdens de training geen last van heb.

Normaliter ontbijt ik met vrij veel yoghurt met cruesli en vaak ook fruit, maar voor het spinnen eet ik daar minder dan de helft van. En nog zit het in de weg.
In het weekend spin ik 's ochtends, de les begint dan om 10 uur, maar ik zit meestal al 15-20 min. eerder op de fiets rustig warm te trappelen. Ik ben dan even na achten m'n bed uit gerold om om 8.30 uur mijn müsli (soms kippenvoer met gedroogd fruit en noten, soms de krokante uitvoering) met volle yoghurt naar binnen te lepelen. Yoghurt met müsli zijn samen een dessertkommetje vol. Erbij een glas verse jus en daarna nog twee bakjes koffie. 's Ochtends heb ik nooit last van mijn eten. Na het fietsen ga ik nog even dobberen in het zwembad en de sauna in, maar dan heb ik altijd wel al flinke trek.

's Avonds begint het om 19 uur, dan eet ik vroeg warm (zo snel mogelijk uit het werk naar huis en het prakje in de magnetron) en niet te veel. Uiterlijk om 17 uur. Na afloop heb ik dan ook weer zin in wat: soep, knackebrød met kaas, fruit, broodje bapao, tosti o.i.d. 's Avonds heb ik soms wel last van het eten, maar zonder eten ga ik het uur niet volhouden  :-\
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #222 Gepost op: 21 november 2011, 16:59:51 »
Wat is je vraag?
Geen vraag, maar meer een vrijbrief om wederom over sport te praten in de Afvaldraad  ;)
Ik praat zowiezo liever over sport dan over afvallen!
Citaat
[verhalen over eten]
Mmm, misschien moet ik ook een keer proberen om eerder op de fiets te gaan. Dan sta ik ook meteen eerder op...
(En het zou kunnen werken, want voor alle andere sportdingen die ik doe ga ik eerst een half uur fietsen, en dan moet ik echt met heel veel (>6) boterhammen hebben ontbeten wil ik er last van krijgen; maar die andere dingen zijn wel minder woest dan spinnen...)
« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 17:03:01 door Maartje! »

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #223 Gepost op: 21 november 2011, 17:01:36 »
Ik ben meestal als eerste in het lokaal, kan ik lekker achterin op mijn favoriete plekje kruipen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #224 Gepost op: 21 november 2011, 17:08:52 »
Zit je achterin niet vreselijk tegen de konten van je voorgangers aan te kijken?

Wij spinnen in een cirkel. Ik zit wel graag een beetje naast een spiegel, zodat ik af en toe even kan zien of ik nog netjes zit. Ik zit ook graag naast enorm zwetende kerels. Dan valt het bij mij niet zo op.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #225 Gepost op: 21 november 2011, 17:18:44 »
Zit je achterin niet vreselijk tegen de konten van je voorgangers aan te kijken?
;D Valt wel mee, het lokaal is vrij ruim. De fietsen staan in een halve cirkel, twee rijen dik en nog vier losse fietsen daar weer achter. Da's mijn plekje, lekker met maar één buur.
Ik ruik naar ammoniak, zit enorm te hijgen en mijn hartslagmeter piept bijna voortdurend. (En nee, dat piepen kan helaas niet uit.)
Een spiegel hebben we niet. En gelukkig zijn het vooral mannen.

De Afval-Draad
« Reactie #226 Gepost op: 21 november 2011, 17:44:59 »
Ik zit wel graag een beetje naast een spiegel, zodat ik af en toe even kan zien of ik nog netjes zit. Ik zit ook graag naast enorm zwetende kerels. Dan valt het bij mij niet zo op.

Wat valt dan minder op? Het zweten, het spiegel-kijken of het kerels-kijken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #227 Gepost op: 21 november 2011, 17:48:17 »
Mijn gezweet lijkt in de nabijheid van sommige kerels op een zacht glansje (ik kwam ooit een Engelsman tegen die zei 'horses sweat, men persire and women only glow', maar dat gloeien, dat is dus wel vrij fors, alsof ik een paardenmeisje ben)
Voor kerels kijken zijn de pakjes niet strak genoeg.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
De Afval-Draad
« Reactie #228 Gepost op: 21 november 2011, 19:00:37 »
toen ik nog woest sportte gloeide ik in druppeltjes en straaltjes. maar mijn hoofd werd wel heel rood en warm, misschien is dat wel gloeien?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #229 Gepost op: 22 november 2011, 09:12:29 »
O, maar dat doet mijn hoofd ook hoor, groot en rood worden. Dat hoort zo.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #230 Gepost op: 22 november 2011, 10:48:58 »
Avonds heb ik soms wel last van het eten, maar zonder eten ga ik het uur niet volhouden  :-\

Tja, zonder benzine doet de auto het ook niet, zegt mijn Bootcamp-leraar dan (Hij stuurt zonder pardon mensen (meestal meisjes) weg die niet hebben gegeten).

Maar ik heb dan een les om 18.00 uur, en hij raadt dan aan om 2 uur van te voren tenminste wat gegeten te hebben. Als ik 's ochtends sport is dat meestal in het weekend. Dan eet ik meestal rond 9 uur een bakje muesli en dan sport ik om 11 uur. Dat gaat prima.

Laatst om 9 uur een les body workout gedaan en dat ging wat minder met een bakje muesli. Kwam volgens mij ook door de antibiotica.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2011, 10:51:50 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #231 Gepost op: 22 november 2011, 16:51:13 »
Herkennen jullie ook het gevoel je warmte niet goed kwijt te kunnen?
Uitgeademde stikstof idem.

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #232 Gepost op: 22 november 2011, 17:35:18 »
Nee, maar ik word dan ook héél oncharmant rood en ga héél oncharmant zweten. Bij het minste. Of het geringste

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #233 Gepost op: 22 november 2011, 18:04:07 »
Nee, maar ik word dan ook héél oncharmant rood en ga héél oncharmant zweten. Bij het minste. Of het geringste

Ik ook niet. En ik word ook heel erg rood. Duurt ook wel een paar uur.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #234 Gepost op: 25 november 2011, 20:18:17 »
Vandaag nieuw fitnessprogramma gekregen, alles wat zwaarder en een nieuw apparaat tegen de lellende bovenarmen. Altijd fijn  ;)

Verder roeien erbij. Op de uitdraai van het programma staan alle toestellen: hoe vaak, hoe zwaar en evt. instelling. Bij het roeiapparaat staat 2 x 500 m zo snel mogelijk  ;D
Da's best pittig trouwens, een welkome toevoeging dus.

De komende weken kan ik weer vooruit.

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #235 Gepost op: 25 november 2011, 20:58:33 »
Staat er ook niet bij hoe zwaar het apparaat moet staan?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #236 Gepost op: 25 november 2011, 21:01:11 »
Staat er ook niet bij hoe zwaar het apparaat moet staan?
Het roeiding?

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #237 Gepost op: 25 november 2011, 21:02:21 »
Ja, dat apparaat. Dat heeft ook standen.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #238 Gepost op: 25 november 2011, 21:03:48 »
We hebben 'em samen ingesteld en ik hoefde alleen maar de afstand in te voeren. Weet niet van standen verder.

Offline Maartje!

• 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #239 Gepost op: 25 november 2011, 21:06:10 »
Wat heb je ingesteld dan? Bedoel je dat je tegen het apparaat hebt gezegd dat je intervallen van vijfhonderd meter wilde doen?

Moet je voor de grap de volgende keer dat je er bent de schuif aan de rechterkant van het vliegwiel de eerste keer op 10 zetten, en de tweede keer op 1.