Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #200 Gepost op: 03 november 2011, 22:28:12 »
Bedankt, LL, dan blijf ik gewoon lekker voluit knallen  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #201 Gepost op: 04 november 2011, 20:46:26 »
Was Bart hier nog maar. (dan had ie kunnen vertellen hoe die 11 kilo is afgevallen)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #202 Gepost op: 04 november 2011, 22:25:45 »
Daar was ik ook benieuwd naar! Ik gok zelf low carb... en ik zie hem ook wel aan voor een paleodieet.

Offline Christiaan

• 10.293
De Afval-Draad
« Reactie #203 Gepost op: 05 november 2011, 11:41:10 »
Het bovenstaande over koolhydraten lezende denk ik dat hij niet voor een formuledieet (als ik dat zo even mag noemen) heeft gekozen, en minder calorieen is gaan innemen (zowel vast als vloeibaar) en meer is gaan bewegen.

Kortgezegd: hij heeft de studentenlifestyle opgegeven.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
De Afval-Draad
« Reactie #204 Gepost op: 05 november 2011, 11:59:45 »
(Maar ik neem aan dat je lijf eerst de 'los rondzwervende' eiwitten gaat opeten
Die zijn er niet echt. Ja, er is eiwit beschikbaar omdat je het net in je darmen hebt opgenomen, maar dat is niet vreselijk veel, tenzij je enorme lappen vlees eet. Je lijf kan vet opslaan, heeft een werkvoorraad glycogeen (in de spieren en de lever, meen ik), dat kan worden afgebroken tot glucose (een koolhydraat) voor de verbranding, en eiwitten zijn de bouwstof. Je wil geen eiwitten in het lichaam opgeslagen eiwitten aanspreken, lijkt me. Dat is echt afbraak.

Het vet uit vetweefsels wordt niet omgezet naar koolhydraten, maar naar acetyl-CoA, dat in de citroenzuurcyclus ATP genereert. ATP is de stof waarop op celniveau alles uiteindelijk echt loopt. Het zou kunnen zijn dat vetweefsel wordt aangesproken om actetyl-CoA te genereren om daarmee glucose te maken om de tijdens het sporten verbruikte glycogeen in de spieren weer aan te vullen, maar dan moet je dus anderszins geen calorieeen innemen, want wat er in je spijsvertering wordt opgenomen wordt natuurlijk als eerste verdeeld over de plekken waar vraag is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #205 Gepost op: 05 november 2011, 15:14:49 »
(Maar ik neem aan dat je lijf eerst de 'los rondzwervende' eiwitten gaat opeten
Je wil geen eiwitten in het lichaam opgeslagen eiwitten aanspreken, lijkt me. Dat is echt afbraak.
Weet ik, het ging mij er meer om dat ik niet zeker wist of als je eiwitten verbrandt, dat ook altijd opgeslagen eiwitten waren. Wat dus zo is, dus naar ammonia ruiken is nooit een goed idee.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #206 Gepost op: 06 november 2011, 13:04:39 »
Ik fiets te zwaar, zegt de fietsjuf.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #207 Gepost op: 06 november 2011, 14:08:01 »
Het bovenstaande over koolhydraten lezende denk ik dat hij niet voor een formuledieet (als ik dat zo even mag noemen) heeft gekozen, en minder calorieen is gaan innemen (zowel vast als vloeibaar) en meer is gaan bewegen.

Kortgezegd: hij heeft de studentenlifestyle opgegeven.

Ja, hij is naar een dietist gegaan. Eerst kreeg hij een soort lijst met goede en slechte producten maar maar 2 biertjes per week was hem toch wat te gortig ;). Uiteindelijk probeert hij dus gewoon minder te eten (niet meer een snack tijdens het wachten op de trein, minder kaas etc) en meer te bewegen en is zo langzaam die kilo's kwijtgeraakt.

Belangrijker is om niet meer aan te komen, want dat is het moeilijkste, zoals hij op duidelijke wijze betoogt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #208 Gepost op: 06 november 2011, 14:18:53 »
Daar was ik ook benieuwd naar! Ik gok zelf low carb... en ik zie hem ook wel aan voor een paleodieet.

Zoals Bart zegt: "De Van die diëten heb je ook weer talloze verschillende varianten: oermensdiëten, koolsoepdiëten, horoscoopdiëten, bijna geen vet, koolhydraatarm of juist eiwitrijk. Het lijkt belangrijker om je aan je diëten te houden, dan om precies het juiste dieet uit te zoeken."

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #209 Gepost op: 07 november 2011, 12:42:09 »

Zoals Bart zegt: "De Van die diëten heb je ook weer talloze verschillende varianten: oermensdiëten, koolsoepdiëten, horoscoopdiëten, bijna geen vet, koolhydraatarm of juist eiwitrijk. Het lijkt belangrijker om je aan je diëten te houden, dan om precies het juiste dieet uit te zoeken."

Maar het ene dieet is gezonder dan het andere en makkelijker vol te houden (als je tenminste in die flow zit... ::))

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #210 Gepost op: 07 november 2011, 15:41:50 »
Maar het ene dieet is gezonder dan het andere en makkelijker vol te houden (als je tenminste in die flow zit... ::))

Ok, gezonder wel, maar of het makkelijker vol te houden is, is natuurlijk heel persoonlijk.  Ik denk dat dan ook hier geldt dat je het beste kunt uitvinden wat bij je past.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #211 Gepost op: 07 november 2011, 16:21:55 »
Dat is waar, een beetje dieetshoppen kan geen kwaad.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #212 Gepost op: 07 november 2011, 17:50:54 »
Volgens mij gaat het er vooral om je levensstijl aan te passen. Diëten klinkt mij tijdelijk in de oren.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #213 Gepost op: 07 november 2011, 18:24:14 »
Volgens mij gaat het er vooral om je levensstijl aan te passen. Diëten klinkt mij tijdelijk in de oren.

Dat zou niemand hier ontkennen. Maar jij zou ook niet willen dat je een leefstijl wordt aangepraat waarin je vooral veel vlees moet eten. Dat is wat ik bedoel. Kijk bij het je eetpatroon ook naar je gezonde verstand en wat bij je past.

Heb gelukkig nu al jaren geen dieet meer gedaan maar toen ik voor Gezondheidsnet het low GI-dieet was ik erg blij met het meeste ervan, maar heb ik mezelf meer koffie, alcohol en koolhydraten gegund en daarbij gelet dat het niet te veel werd. Zo is het makkelijker vol te houden, denk ik.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #214 Gepost op: 07 november 2011, 21:24:54 »
Niet alleen je eetpatroon, maar gewoon je hele levensstijl. Dus "gezond" eten en niet te veel, automatisch de trap i.p.v. de lift, op de fiets, sporten, teveel aan stress vermijden enz.
Ach, en als je je daar dan ook nog lekker bij voelt, dan moet het allemaal wel goed komen, toch?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #215 Gepost op: 08 november 2011, 07:59:27 »
teveel aan stress vermijden enz.

Laat een te veel aan stress volgens mij de reden zijn dat ik niet meer aankom :P, maar ik begrijp je punt.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #216 Gepost op: 08 november 2011, 10:08:59 »
Maar komt er nog een boekverloting aan, speciaal voor de lezertjes van Vegatopia?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
De Afval-Draad
« Reactie #217 Gepost op: 08 november 2011, 16:13:48 »
Maar komt er nog een boekverloting aan, speciaal voor de lezertjes van Vegatopia?

Jaaa!

Offline lieve lijn

• 4.047
De Afval-Draad
« Reactie #218 Gepost op: 11 november 2011, 15:29:00 »
stond er gisteren mee in mijn hand en heb t op mijn sint lijstje gezet
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #219 Gepost op: 19 november 2011, 19:47:08 »
Doet de Afvaldraad ook nog steeds dienst als Sportvergaarbak?

Voor het eerst sinds meer dan een week weer naar de sportschool voor RPM. Viel me niks tegen, het gevoel was goed al zat m'n hartslag wel erg hoog. Ik heb zo licht mogelijk geprobeerd te fietsen bij het sprinten en kreeg maar één keer op mijn kop van de meester  ;)