Vegatopia Forum

De Afval-Draad

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
De Afval-Draad
« Reactie #160 Gepost op: 28 september 2011, 12:04:28 »
Meneer koekje heeft ook zo'n weegschaal die ook je vocht en vet meet. Ik ga daar wel eens opstaan voor de gein en vraag dan of hij dat ook eens wil doen   8)
Ook al zal zo'n weegschaal alleen tot onder de navel meten, dat is wel mijn grootste onderdeel. Ik heb wel zacht/vloeibaar vet. Misschien denkt dat ding wel dat het allemaal water is  :D
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #161 Gepost op: 15 oktober 2011, 09:22:30 »
*bekentenis*
Ik had nu mijn tas moeten inpakken om te gaan spinnen, maar mijn lijf is nog moe van gisteravond. En het is mooi weer, dus dan kan ik vanmiddag ook wel een rondje op de racefiets doen. Echt waar.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #162 Gepost op: 15 oktober 2011, 09:34:41 »
Ja natuurlijk! Ik ga vandaag ook niet sporten. Past mooi in het het idee van mijn bootcamp-trainer. Train smart ipv train hard. Niet te vaak, maar wel goed.

Bovendien ben ik nu op mijn laagste gewicht ooit, zal wel stress zijn, maar vooral in mijn gezicht mag ik wel weer wat aankomen.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #163 Gepost op: 17 oktober 2011, 04:04:34 »
Het witte-rijst-dieet werkt: twee kilo afgevallen, zonder al te veel beweging te hebben.

Offline Fynnya

• 432
De Afval-Draad
« Reactie #164 Gepost op: 17 oktober 2011, 08:43:09 »
Het witte-rijst-dieet werkt: twee kilo afgevallen, zonder al te veel beweging te hebben.
Ook op de lange termijn? Bijna elk dieet laat je in de eerste weken met gemak een paar kilo afvallen, maar bij een zeer groot deel daarvan word je door die poging op de lange termijn alleen maar zwaarder.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #165 Gepost op: 17 oktober 2011, 09:18:54 »
De lange termijn is in mijn geval nog drie dagen (zolang moet ik het nog met het vijfsterrenhotelbuffet doen), ik zal het resultaat laten weten :)

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #166 Gepost op: 17 oktober 2011, 12:06:41 »
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2643458/brit-100-oudste-marathonloper-wereld.html

Dat is nog eens een sportprestatie op niveau. Die heeft vast geen grammetje vet.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #167 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:22:19 »
Ik heb gezocht naar een fitness-draadje, maar die is er niet echt. Ik dacht dat er wel een paar mensen hier aan fitness deden?

Dan maar hier: onder het motto "iets nieuws proberen" ben ik naar de fitnessruite van het hotel gegaan. Dat was best leuk eigenlijk: beetje fietsen onder het tv-kijken. Misschien had ik vaker moeten gaan.

Edit: 300 kcal verbrand trouwens.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2011, 18:55:08 door Poek »

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #168 Gepost op: 19 oktober 2011, 19:46:46 »
Yep, sinds een maand ga ik naar de sportschool voor fitness, baantjes zwemmen, steppen, pumpen en spinnen.
Is weer eens wat anders dan een hele winter lang thuis op de hometrainer voor de tv zitten iedere avond.
We kunnen wel een sportdraadje maken. 
Hoe lang heb je gefietst voor die 300 kcal?

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #169 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:00:57 »

Zo zou ik het niet noemen, want dan ontstaat er verwarring met deze draad

Citaat

Een kwartier. Hartslag maximaal 147 geloof ik.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #170 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:21:57 »
Zo zou ik het niet noemen, want dan ontstaat er verwarring met deze draad
Andere naam dan? Of gewoon lekker eigenwijs toch in deze posten  :P

Citaat
Een kwartier. Hartslag maximaal 147 geloof ik.
Eh, hoe betrouwbaar is die meting? Na een twintig minuten rustig infietsen en een uurtje volle kracht spinnen zit ik op 800 kcal en een gemiddelde hartslag van 160. Sec het spinnen geeft voor mij een hartslag van in de 170 gemiddeld. Wil je de maximale hartslag ook nog weten?

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
De Afval-Draad
« Reactie #171 Gepost op: 20 oktober 2011, 03:30:10 »
Eh, hoe betrouwbaar is die meting? Na een twintig minuten rustig infietsen en een uurtje volle kracht spinnen zit ik op 800 kcal en een gemiddelde hartslag van 160. Sec het spinnen geeft voor mij een hartslag van in de 170 gemiddeld. Wil je de maximale hartslag ook nog weten?

Ik weet niet hoe betrouwbaar het ding is, maar ik mocht ook niet hoger gaan met mijn hartslag van het ding, want dan stopte die. Misschien was er een programma voor sukkels geselecteerd.

Citaat
Andere naam dan?

Hm, een naam bedenken voor een draadje over fitness, lastig, lastig.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #172 Gepost op: 20 oktober 2011, 08:47:27 »
Sec het spinnen geeft voor mij een hartslag van in de 170 gemiddeld. Wil je de maximale hartslag ook nog weten?

Gemiddeld? Echt? Dat vind ik erg hoog, je zei al dat je eens een hoge hartslag had, dat heb ik ook, maar als ik 170 gemiddeld zou fietsen zou ik een uur lang op mijn allerhoogste zitten. Lijkt me niet goed.

Hebben jullie al eens een fitheidstest gedaan waarbij je zones worden berekend?

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #173 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:14:53 »
Ja, echt  :-[
Bij mij a.d.h.v. zo'n simpel horloge + borstband. En op de sportschool een VO2 max.test, maar wel pipo de clown-niveau hoor. Calorieverbruik is natuurlijk bij benadering. Hartslag heb ik ook met meer betrouwbare meters gemeten en kwam toen op hetzelfde, dus dat geloof ik wel.

Afvallen zit in zone 2 hartslag tussen de 121-149 voor mij. En ik vind het dus heel moeilijk om daarin te blijven tijdens het sporten, op de loopband lukt dat net wel en ik vermoed tijdens zwemmen ook. Mijn horloge is alleen spatwaterdicht, die van G. mag ook onder water, dus dat wil ik nog eens checken.

En ik kan natuurlijk gewoon enorm afzien  8)
Mijn gemiddelde hartslag bij het spinnen is ongeveer gelijk aan G.'s maximale. Maar hij heeft dan weer extreem veel rode bloedcellen.

Heb jij wel een uitgebreide fitheidstest gedaan?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #174 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:30:23 »
Ik herken het wel: ik kon ook altijd slecht op een lagere hartslag blijven.

In de opleiding tot spinning instructor kreeg ik daar echt wel van op mijn kop en moest ik het toch proberen (daar leerde ik echt op de zones te trainen).

Heb jij wel een uitgebreide fitheidstest gedaan?

Ja, maar jaren geleden. Ik pak het er eens bij. mmm, ik kan het zo snel niet vinden. Nou ja, toen had ik een behoorlijk goede conditie. Als ik nu weer op hartslag zou willen trainen, moet ik het wel opnieuw doen. Maar ik doe het een beetje op gevoel nu.

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #175 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:37:22 »
Zonetrainen wil je eigenlijk ook gewoon niet, als je gaat sporten, wil je knallen en verrot gaan. Onderin zone 2 lukt dus lopend met helling op de loopband. Buiten op de racefiets als ik doe rustig aan doe dan zit ik (soms) nog net bovenin zone 2.
Ben jij lang spinninginstructrice geweest? En rook jij ook naar ammoniak?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #176 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:42:52 »
Zonetrainen wil je eigenlijk ook gewoon niet, als je gaat sporten, wil je knallen en verrot gaan.

Nee, dat wil ik echt niet :). Ik wil sterker en gespierder worden, en niet verrot gaan.

Nee, ik ben niet lang instructeur geweest. Ik kon het niet combineren met mijn gewone werk. Als ik 's avonds een les gaf, dan lag ik nog tot diep in de nacht te stuiteren en de wekker ging de volgende ochtend ook weer vroeg. Vind het nu vooral leuk dat vanalles geleerd heb de sport, maar ik denk niet dat ik er ooit nog wat mee ga doen. (Heb zelfs al maanden niet op een spinningfiets gezeten).

Ik heb, geloof ik, nooit naar ammoniak geroken. Dan heb je van te voren te weinig gedronken en niet goed gegeten en heb je de kans dat je spieren afbreekt.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 09:52:30 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
De Afval-Draad
« Reactie #177 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:52:54 »
Dat van die ammoniakgeur is niet goed nee. Je verbrandt dan je spieren i.p.v. je vet. Voor zover ik weet doordat je eigenlijk te hoog zit. Was het niet iets in de trant van dat je hart zo druk aan het pompen is dat het de makkelijkst beschikbare brandstof gebruikt?
Ik drink een halfuur voor het spinnen altijd braaf een bidon water, tijdens ook en erna ook nog één. En een bak koffie van tevoren, schijnt als dope te werken  :)

Gaf je meerdere lessen achter elkaar?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
De Afval-Draad
« Reactie #178 Gepost op: 20 oktober 2011, 10:05:40 »
Gaf je meerdere lessen achter elkaar?

Nee hoor, maar dat doen er bij ons wel meer.

Ik heb wel eens meegedaan aan marathons. Erg leuk, misschien wil ik dat nog wel eens doen. Ik ben ook wel een duursporter. (Nou ja, ik kan gewoon echt niet sprinten, dat is het meer ;)).

Maar goed, ik ben een herstellende ex-sportverslaafde die nu vooral de kracht van voeding en rust inziet ;) dus ik ben een stuk gematigder dan, pak hem beet, 2 jaar geleden.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2011, 10:09:26 door LL de Ling »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
De Afval-Draad
« Reactie #179 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:27:29 »
Bij mij ook. Nou ja, infietsen doe ik nooit, maar inderdaaad, een uur spinningles geeft een gemiddelde van ruim 170 bpm. Max 190 denk ik. Vind ik wel cool, dat mijn hart gewoon meer dan drie keer per seconde kan slaan.
This is between me and the vegetable!