Mijn eigen regels: 5/7 dagen geen (toegevoegd)suiker, brood, aardappelen, pasta of rijst en elke dag een bakje kwark met fruit en een eiwtshake ala atkins (mocht dat niet-vega zijn; ik wil het niet weten!).
Als je opeens ophoudt met brood eten moet je wel ff bedenken waar je je jodium vandaan gaat halen, want de meeste mensen halen dat voornamelijk uit brood, en je wilt echt geen jodiumtekort oplopen.
En verder succes gewenst natuurlijk!
Trouwens wel een goede tip, want ik dacht wel voldoende uit zout te halen. Maar het zout dat lief in huis heeft gehaald blijkt geen jodium te bevatten. En zo vaak voeg ik ook geen zout toe, dus ik zal er toch maar een multi bijslikken. Ik was alweer een poosje gestopt met het hele eiwit gebeuren maar ik ga nu weer langzaam opstarten in combinatie met de 3x pw sportschool die ik nu al een poos doe.
Merk je dat eigenlijk snel, een jodium tekort?
Maar goed, ik kwam voor heel iets anders.
Wie kan mij uitleggen hoe het zit met hartslag en vetverbranding? Ik heb wel vaker iets opgevangen en las net op wikipedia dat als je met een workout een hartslag van 60-70% van je max hartslag (226-leeftijd) aan houdt dat dan de verbranding het snelst gaat. Dat zou voor mij een hartslag tussen de 116 en 136 betekenen. Maar ik heb bij een weinig intensieve workout al een hartslag van 160.
Iemand enig idee hoe het nu zit?