Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24880 Gepost op: 11 april 2025, 00:50:00 »
Ik ben in Chicago aangekomen. Ik had vooraf bij KLM aangegeven dat ik een vegetarische maaltijd wilde hebben en die werd gebracht net voordat de rest eten kreeg. Een lekker gekruide jackfruit biryani, een beetje vreemd gecombineerd met een Europese salade en een cakeje, dat blijkbaar als dessert was bedoeld. In plaats van de pizzasnack voor de landing kreeg ik een samosa. Helemaal prima dus.

Zoals ik al had verwacht is er in het Hilton Chicago O'Hare Airport werkelijk niets te doen. Vanavond om zeven uur is er een buffet, zodat we alvast informeel kennis met elkaar kunnen maken, voordat we morgen de hele dag gaan vergaderen. Eigenlijk heb ik nu wat trek, maar ik vond 5 dollar voor een zakje van 50 gram chips of 9 dollar voor een handjevol noten toch echt te gortig (ook al had ik het kunnen declareren). Ik heb nu maar een kop thee gezet.

Morgen na de vergadering verhuis ik naar Downtown. Mij is aangeraden om een deep dish pizza bij Uno te eten. De foto's zien er gezellig uit en het is bij mijn hotel om de hoek.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24881 Gepost op: 11 april 2025, 05:12:44 »
Het buffet was klein maar fijn. Salade, gestoomde groente, gebakken rijst en vooral de melanzane di parmiziana was verslavend lekker. Als enige European tussen Amerikaanse tafelpartners was het soms wel even zoeken naar gespreksconventies.

Offline karl

• 6.451
« Reactie #24882 Gepost op: 11 april 2025, 10:27:33 »
De gespreksconventies bij een maaltijd in de USA vind ik wel intrigerend. Gaat het om de onderwerpen of vooral om de toon waarop? Ik zou een zekere directheid en openheid veronderstellen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24883 Gepost op: 11 april 2025, 18:13:10 »
Het ontbijtbuffet vanochtend bestond uit scrambled eggs, gebakken aardappeltjes, bagels, Tabasco en Heinz ketchup. En sp3k voor de liefhebbers natuurlijk. Een gezond Amerikaans ontbijtje dus  ;D

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24884 Gepost op: 11 april 2025, 21:02:02 »
Het lunchbuffet bevatte gegrilde groenten, zoete-aardappelpuree, safraanrijst en weer de geliefde melanzane di parmiziana. Ik kan me voorstellen dat ik vanavond voor iets lichters dan Chicago-style pizza ga  ;D

Offline meisbaer

• 5.746
« Reactie #24885 Gepost op: 12 april 2025, 23:15:15 »
Het was warm, dus couscoussalade gemaakt.

Met gedroogde abrikozen, rode ui, peterselie, munt, dille, sumac, flink wat zwarte peper en bouillonpoeder op smaak gebracht. Erdoor komkommer, tomaat, paprika, feta, radijs, gemengde sla waar rode biet, veldsla, babyspinazie en lenteui in zat. Erbij een tahinsausje.

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24886 Gepost op: 13 april 2025, 05:10:41 »
Ik kan me voorstellen dat ik vanavond voor iets lichters dan Chicago-style pizza ga  ;D
Het werd gisteren toch een Chicago-style deep-dish pizza, bij de pizzeria-pub Uno. Die werd me aangeraden en die is hier om de hoek. Ik koos voor de spinazie-pizza met verschillende kazen. De pizza viel me eigenlijk wat tegen, het was prima pubvoer, maar niets bijzonders. Omdat ik in mijn eentje was, kreeg ik een plaats aan de bar. Dat is wel lekker communicatief, alhoewel de man achter de bar duidelijk geïnteresseerder was in de twee meiden naast me.

Vanavond heb ik de Chicago-style pizza een tweede kans gegeven, bij Lou Malnati. The Lou, met spinazie, champignons en kaas, was een heel ander verhaal dan die van gisteren. Lekker deeg, een stevige korst en smakelijke vulling. In veel restaurants kun je geen eenpersoonspizza krijgen, waarschijnlijk omdat ze bedoeld zijn om te delen en na een zoektocht komt ik bij Lou uit, net als mijn barbuurman uit Singapore, met wie ik aan de praat ben geraakt. Erbij had ik een heerlijk lichte IPA van Maplewood, een lokale brouwerij. Vooraf had ik een caesar salad, mijn eerste groenten van de dag.

Normaal gesproken heb ik al flink wat groenten bij mijn ontbijt. Echter, het 'complimentary breakfast' in het Marriot (een hotel, geen jeugdherberg) bestond uit toastbrood, bagels, roerei, koude gekookte eieren en salsa. En dit op wegwerpborden, met wegwerpbestek. Dat vond ik wel erg armoedig, maar dit schijnt in middenklasse Amerikaanse hotels heel gebruikelijk te zijn.

Offline Sven

• 4.035
« Reactie #24887 Gepost op: 13 april 2025, 19:00:48 »
Echter, het 'complimentary breakfast' in het Marriot (een hotel, geen jeugdherberg) bestond uit toastbrood, bagels, roerei, koude gekookte eieren en salsa. En dit op wegwerpborden, met wegwerpbestek. Dat vond ik wel erg armoedig, maar dit schijnt in middenklasse Amerikaanse hotels heel gebruikelijk te zijn.

Wanneer je dit doet in een Marriott in Europa, eisen de gasten hun geld terug. Zelfs voor een Europese jeugdherberg is dit armtierig.

Inkopen gedaan bij de Poolse winkel om de hoek: aardappels in de schil, gebakken selderplakken, rode biet.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24888 Gepost op: 14 april 2025, 07:48:59 »
Ik zit alweer in de trein van Schiphol naar huis. Tijdens de vlucht had ik volgens mij de KLM-curryklassieker: gele rijst, spinaziecurrie en aardappel curry. Erbij een salade van kikkererwten en ijsbergsla. Het toetje was iets als griesmeelpudding met topping van frambozen. Ik werd wakker met een broodje gemarineerde aubergine en twee kopjes thee.

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24889 Gepost op: 14 april 2025, 20:17:34 »
Weer thuis at ik vanmiddag een goed gevulde groentesoep met linzen, en vanavond een soort shepherd's pie: tomatensaus gevuld met bloemkool, courgette, prei, bosui, peterselie en kidneybonen, bedekt met een laagje aardappelpuree (met een lik mosterd erdoor).

Offline Sam

• 7.302
« Reactie #24890 Gepost op: 14 april 2025, 20:26:13 »
Eergisteren en gisteren zelfgebakken pizza, vanavond van de rest pizzadeeg een soort naan gemaakt voor bij een gloeiend pittige saag. Was erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.746
« Reactie #24891 Gepost op: 14 april 2025, 21:51:31 »
Ik had vrijdag trouwens ook pizza, bij Little Italy in Breda (een werkuitje). Er was al gewaarschuwd dat het een massarestaurant is, maar qua locatie handig. Ik had een pizza met paprika, waarbij de randen wel iets te donker waren. Verder wel ok.

Gisteren asperges met gekookte aardappels, een 'lekkerbekje' en witte saus. Mijn vriend had bloemkool en een 'chicken'- schnitzel.

Ik had van de overgebleven asperges en saus soep gemaakt. Eigenlijk voor de lunch van vandaag, maar dat was ik vergeten. Het was een grote zak buitenbeentjes, die te dun waren, maar wel lekker. Ik ben wel vrij lang bezig geweest met het schillen  ::)

Gisteren had ik ook een klassieke groentensoep gemaakt met bloemkool, wortel, bleekselderij, ui, prei en doperwtjes. Mijn maggiplant was spontaan weer opgekomen, dus ook wat blaadjes erin.

Vanavond nog balletjes gemaakt van kneedgehakt en vermicelli erdoor gedaan. Erbij afbakbroodjes.

In de vriezer zitten nu twee bakken groentensoep en een bakje aspergesoep  ;D

Online Eelco

• Admin
  • 20.921
    • Mijn Homepage
« Reactie #24892 Gepost op: Gisteren om 19:54:09 »
Een bietenrisotto met ook wat berglinzen erdoor, lekker op smaak gebracht met citroensap, knoflook, pepertje, champignon, bosui, peterselie en Italiaanse harde kaas.

Offline Sven

• 4.035
« Reactie #24893 Gepost op: Gisteren om 20:11:13 »
Vanmiddag vinegret meegenomen naar kantoor.

Vanavond orzo met venkel in tomaten-roomsaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.302
« Reactie #24894 Gepost op: Gisteren om 21:49:19 »
Bruinebonensoep met zelfgebakken vega worstenbroodjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.746
« Reactie #24895 Gepost op: Gisteren om 22:35:35 »
Gele rijst met prei en vruchtjes met een Oriëntschijf.

Op kantoor lunch met o.a. romige bloemkoolsoep, veel groeten en allerlei salades. Hard broodje met gekookt ei en een boterham met spicy mango hummus.