Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.198
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24440 Gepost op: 01 december 2024, 19:56:06 »
Ravioli met 5 soorten kaas, met tomatensaus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

• 6.385
  • Geslacht: Man
« Reactie #24441 Gepost op: 01 december 2024, 20:30:29 »
Bij Carrefour lagen er in een toon-ijskast allerlei authenthieke Libanese gerechten. Daarvan de grote falafelballen drie minuten in de microgolfoven opgewarmd. Er was zoals het hoort een potje tahindip bijgevoegd. Helemaal zoals bij de goede Libanezen. Erbij grote, ongelijke ovenfrieten en bijgerechtjes als knolselderreepjes, icebergsla, groentemacedoine, tomaten, zwarte olijven, komkommer.

Offline Sven

• 3.936
« Reactie #24442 Gepost op: 01 december 2024, 22:21:37 »
Gisteren bij mijn zus: pastaschelpen met spinazie en groentesaus. Daarna nog kleine kaastafel.

Vandaag bij Karma Kitchen in Brussel-centrum: Rijstschotel in Indiase stijl met paddenstoelen. Best wel goed. Het was de vegan optie, ik vraag me daarom af wat dat gekookt ei op mijn bord deed. OK, ik heb het opgegeten en het was lekker (gebakken in een pittige saus), maar bij een vegan gerecht hoort dit niet. Ik heb maar geen scene gemaakt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.198
« Reactie #24443 Gepost op: 02 december 2024, 18:42:52 »
De rest van de pasta van gisteren. Die eigenlijk stiekem de tweede dag altijd lekkerder is, net als soep!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.702
    • Mijn Homepage
« Reactie #24444 Gepost op: 02 december 2024, 20:04:26 »
De rest van de pasta van gisteren. Die eigenlijk stiekem de tweede dag altijd lekkerder is, net als soep!
De soep die mijn vader en ik zondag aten, was ook nóg lekkerder dan de dag ervoor.

Vanavond aten we spaghetti aglio, olio e poco pepperoncino, erbij een stoofje van bloemkool, broccoli, bospeen en kidneybonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.633
« Reactie #24445 Gepost op: 02 december 2024, 22:54:08 »
Gisteren rode kool met appelmoes, gekookte aardappels en zelf gemaakte hachee (met 'beef' reepjes van de Lidl).

Vandaag volkoren pita's met veg shoarma, wortel, gemengde salade en knoflooksaus. Als lunch had ik taugé, appel en pinda's in een sausje van sambal manis, azijn en ketjap.

Offline karl

• 6.385
« Reactie #24446 Gepost op: Gisteren om 18:33:54 »
Een stoofpotje van vooraf gekookte aardappelen, sperziebonen, wortelen, samengevoegd met aangebakken ui en rode paprika en verrijkt met een licht kerrie-roomsausje en citroen en wat andere kruiden.

Online Eelco

• Admin
  • 20.702
    • Mijn Homepage
« Reactie #24447 Gepost op: Gisteren om 21:41:38 »
Vanavond weer bij Robin Food gekookt. Ik mocht het team aan het werk zetten, maar de boerenkoolstamppot voor vijfenveertig personen wilde ik lekker zelf stampen.

Offline meisbaer

• 5.633
« Reactie #24448 Gepost op: Gisteren om 22:29:52 »
Goed voor de spierballen!

Als lunch pita met gesmoltenkaas kaas en een gebakken ei met lenteui. Ja, dat is een beetje dubbelop maar wel lekker.

Vanavond hadden we pasta met o.a. wortel en paprika, met blik tomaat en balletjes (zelfgedraaid door mijn vriend).

Online Eelco

• Admin
  • 20.702
    • Mijn Homepage
« Reactie #24449 Gepost op: Vandaag om 20:11:37 »
Gebakken gnocchi met erbij een stoofje van broccoli, bloemkool, spruitjes en kidneybonen.