Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.192
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24320 Gepost op: 18 oktober 2024, 23:12:04 »
Pittige kidneybonenschotel met paprika, ui en blokjes gebakken aardappel. Met lekker veel gerookte paprika.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #24321 Gepost op: 19 oktober 2024, 19:29:47 »
Andijviestamppot met twee kikkererwten-courgette-burgertjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24322 Gepost op: 20 oktober 2024, 19:55:28 »
Een pizza bianca, dun bestreken met yoghurt, belegd met witlof, paprika en champignons (plus knoflook, pepertje, rozemarijn) en een half bolletje mozzarella.

Online meisbaer

• 5.627
« Reactie #24323 Gepost op: 20 oktober 2024, 20:30:57 »
Donderdag pokébowl oo het werk, vrijdag pasta met kruidenroomkaas.

Gisteren aardappels uit de oven, sperziebonen en oesterzwambitterballen die over waren van de vrijdagmiddagborrel.
Met een kwark-pestosausje.

Vandaag groententajine met o.a. pompoen, kikkererwten en paprika. Met gebakken halloumi. Erbij Turkse broodjes, tahinsausje en kwark met Oost-Indischekersbloemen.

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #24324 Gepost op: 21 oktober 2024, 15:39:54 »
Gisteren: in de oven geroosterde aardappeltjes met zeezout en thijm, erbij appelcompote en witlofsalade.

Vanavond paddestoelenrisotto.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24325 Gepost op: 21 oktober 2024, 19:57:45 »
Spitskoolcurry met rozijnen. In de loop der tijd ben ik duidelijk minder verschillende specerijen door elkaar gaan gebruiken, tegenwoordig gebruik ik vaak alleen maar karwijzaad (naast kurkuma, kaneel, knoflook, pepertje). Erbij een pappadum.

Vanmiddag had ik weer een snelle misoep.

Online meisbaer

• 5.627
« Reactie #24326 Gepost op: 21 oktober 2024, 22:03:22 »
Rijst met diepvriesgroenten en nootjes.

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #24327 Gepost op: 22 oktober 2024, 17:51:34 »
Maaltijdsalade met romana sla, veldertjes, cherry tomaatjes, avocado en komkommer. Erbij stokbroodje met knoflookboter.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24328 Gepost op: 23 oktober 2024, 00:17:43 »
Dit keer voor een kleine zeventig personen in het buurthuis voor Robin Food. Vooraf uiensoep, als hoofdgerecht een groentestoof met gekruide basmatirijst en tomatensaus en falafel, toe een fruitsalade. Ik mocht een stuk of zeventien medewerkers van de gemeente Nieuwegein aan het werk zetten, ik geloof dat ze het erg leuk vonden.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #24329 Gepost op: 23 oktober 2024, 16:51:09 »
gisteren Rösti (aardappel/wortel) en een salade van geflinterde spitskool, ui en grote, witte bonen
vandaag elk geval een mousse van paprika, pompoen, venkel
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2024, 10:24:09 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24330 Gepost op: 23 oktober 2024, 20:11:59 »
Spruitjesstamppot met erbij twee krokante burgertjes van kaas, courgette, havermout en kikkererwtenmeel, lekker luchtig met wat bakpoeder.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #24331 Gepost op: 24 oktober 2024, 10:22:15 »
Hinderlijk, ik zie mijn typefouten niet meer en deze site heeft geen spellingchecker. Oplossing: ik typ de tekst in Word, die wel een spellingcorrector heeft, en kopieer dan die tekst.  Excuses als ik weer miskleun, zoals pasgeleden waar ik mouse in plaats van mousse schreef (inmiddels gecorrigeerd).
Vandaag twee gasten die het volgende mee-eten: Bapao (AH) met een salade van geflinterde spitskool, wortel en peterseliewortel in een adequate dressing/ soep (venkel, grijze pompoen, ui, specerijen)/ Basmatierijst (gekookt met ui, bouillonpoeder en kokos; de basmatirijst heeft toch minder smaak dan voorheen dus is de oppep niet onterecht) erbij gerookte tofu in misosaus en een groenten (mijn vrouw twijfelt of ze gebakken lof en bloemkool of suikerpeul maakt), Ik zal de rijst bereiden, de misosaus en ik heb de spitskool geflinterd met een groot en scherp keukenmes). Tijd om eens een mandoline te kopen. Ik heb er wel een, een antieke uit Indonesië (prachtexemplaar door zijn eenvoud, maar die heb ik als kunstobject en niet als keukengerei) . 
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2024, 10:42:34 door niewied »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24332 Gepost op: 24 oktober 2024, 15:26:39 »
Typefouten kunnen de beste overkomen, Herr Niewied. En met meisbaer bent u op dit forum in goed gezelschap  ;)

Ik ben op de terugweg na een college en heb zin in een platbrood belegd met groente en kaas, gegrild in de oven. Vanavond wordt het spitskool met komijnzaad uit de wok, kapucijners in eigen vocht, en basmatirijst.

Offline karl

• 6.378
« Reactie #24333 Gepost op: 24 oktober 2024, 16:57:19 »
Sinds geruime tijd beperken we, om eigen redenen, de tijd in de keuken, doch genieten van eenvoudige bereidingen. Het culinair genot is niet steeds evenredig met de tijd gespendeerd in de keuken, iets wat vlug klaar is kan ook heel lekker zijn. We stellen ook vast dat verschillende warenhuizen in de buurt aardige bereide of voorbereide gerechten verkopen.
Vanavond in de microgolfoven verwarmde prei- en spinaziepuree uit een buurtwarenhuis en gestoofd witloof, voor mijn vrouw puur natuur, voor mij met wat extra boter en kruiden zoals nootmuskaat. Misschien nog een hardgekookt ei erbij.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2024, 21:48:15 door karl »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24334 Gepost op: 25 oktober 2024, 20:17:00 »
Vanmiddag weer een snelle misosoep met aubergine, champignons en tofu. Vanavond at ik al om half zes een risotto met bloemkool en bruine linzen, want om half zeven heb ik de tram en trein naar Leeuwarden gepakt.

Online meisbaer

• 5.627
« Reactie #24335 Gepost op: 26 oktober 2024, 12:05:53 »
We hebben deze week o.a. pita's met veg slager kipshoarma sn rodekool met kaasschnitzel gegeten.

Ik ben nu in Londen met mijn zus bij mijn andere zus  ;D
Zij had gisteren lekkere dahl met rijst en wortel gemaakt.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #24336 Gepost op: 26 oktober 2024, 12:55:21 »
Typefouten kunnen de beste overkomen, Herr Niewied. En met meisbaer bent u op dit forum in goed gezelschap  ;)

Ik ben op de terugweg na een college en heb zin in een platbrood belegd met groente en kaas, gegrild in de oven. Vanavond wordt het spitskool met komijnzaad uit de wok, kapucijners in eigen vocht, en basmatirijst.
Inderdaad, en bij haar zie ik het wel. Vreemd. Voer voor psychologen. Diss.: De autocorrectmogelijkheden van het menselijk brein.
Nu naar de draad:
Gisteren een mooie eikenboleet gevonden langs Nuenens dreven en die gebakken met een paar suikersnaperwten (zo vertaalt Google translate sugar snaps) , gebakken aardappelen, een salade van gemarineerde rode ui, venkel, peterseliewortel en bladsla in een juiste dressing, mousse van tomaat en wortel, humus(AH).
Vandaag in elk geval gebraden rode paprika en venkel, aardperen met olijfolie. (vijf typefouten geëcarteerd. )

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #24337 Gepost op: 26 oktober 2024, 18:04:14 »
Kaasfondue!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24338 Gepost op: 26 oktober 2024, 19:43:42 »
Ik heb mijzelf en mijn vader getrakteerd op tagliatelle molto aglio et olio, met erbij een stoofje van bloemkool, prei en courgette (met citroensap en gedroogde basilicum) en kidneybonen in tomatensaus, met ook wat bosui erdoor. Geslaagde combinatie.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #24339 Gepost op: 27 oktober 2024, 19:37:08 »
Vanavond kookte ik gele basmatirijst (met currypoeder), een stoofje van broccoli, bloemkool, bospeen en kikkererwten met nootmuskaat, en een tomatensaus met ui en gedroogde peterselie. Als je niet in je eigen keuken kookt, moet je inventief zijn. Wederom erg smakelijk.